Three

130 30 24
                                    

Masuk sahaja Mingi ke dalam rumah itu isteri San memandangnya dan bersuara.

"Hah! Baru sekarang nak masuk? Ingatkan nak tidur kat luar tu..."soal Hanmi sambil tangannya memegang sebuah mangkuk.

Mingi cuma boleh tersengih sahaja disitu.Manakala Woonyoung pula naik muak tengok sengihan Mingi itu.Bukan dia tak tahu Mingi ni gatal...sukalah tu hanmi noona cakap ngan dia!...

"Hah Woonyoung?! Buat apa berdiri kat sini lagi? Pergilah tunjukkan dekat Mingi ni bilik dia..."ucap Hanmi apabila melihat Woonyoung hanya berdiri disitu tanpa menunjukkan bilik tidur untuk Mingi.

"Nae Hanmi noona... Yahh! Jom masuk bilik?"ujar Woonyoung lalu berjalan menuju ke bilik sambil diikuti oleh Mingi yang sedang membawa beg pakaian nya itu.

" Kalau boleh tolonglah kawan kamu tu angkat beg dia tu Woonyoung?!"ujar Hanmi dari meja makan.Dia menggelengkan kepalanya.Sambil-sambil tangannya pantas menyiapkan sajian makan malam mereka.

Actually rumah diorang dua tingkat dan ada 3 bilik tidur.Jadi semua bilik tidur ditingkat atas...

Sedang Woonyoung menunjukkan Mingi biliknya.San muncul dibelakang isterinya sambil tangannya memegang pinggang milik isterinya itu sempat juga dagu diletakkan diatas bahu Hanmi.

"Awak nak apa ni San?"soal Hanmi sambil menggerakkan bahunya agar San mengalihkan dagunya.

"Alah...nak manja-manja sikit pun tak boleh ke? Hm?"ujar San tangannya pula beralih memegang bahu isterinya.

"Haish! Awak ni dah kenapa?! Pergi lah duduk jauh-jauh...kacau je saya nak buat kerja ni!"ujar Hanmi nada suaranya naik seoktaf memarahi San.

San bila dah kena marah tu.Muka dia sedih dan dia terus duduk dekat ruang tamu.Hanmi pula sambung siapkan makan malam diorang.

Dalam beberapa minit kemudian makan malam sudahpun tersedia.Hanmi segera naik ke tingkat dua untuk memanggil Woonyoung dan Mingi untuk makan malam.

Panggil Woonyoung ngan Mingi dulu habistu si San tu merajuk kat ruang tamu tu dibiarkan aje HAHAHAHAHAHAHAHA

Tok! Tok! Tok!

"Woon? Noona dah sediakan makan malam ni...cepat turun!"ujar Hanmi sambil tangannya mengetuk pintu bilik Woonyoung.

Pantas sahaja pintu bilik itu dibuka.

"Eoh noona wae?"ujar Woonyoung.

"Noona dah masak makan malam ni...kaja kita makan sama-sama... ajak si Mingi sekali ya?"ujar Hanmi.Woonyoung mengangguk lalu Hanmi turun menuju ke...

Ke mana? Mana lagi ruang tamu lah...nak pujuk si Suami yang terCENTA yitu...

Sampai je ruang tamu.Ternampak San tengah tidur atas sofa.Alolololololo majuk sampai tertido dia...

Hanmi menepuk perlahan pipi San.

"San bangun? Kaja kita makan malam sama-sama? Awaknye bangunlah? Choi San!"ujar Hanmi kali ini dia menggoncang tubuh San kuat.

San yang sedang dibuai mimpi itu terbangun.

"Awak nak apa? Kacaulah saya nak tidur..."ujarnya lalu baring kembali namun tidak sempat apabila Hanmi terus menarik San dari sofa ke meja makan.

"Awak saya ngantuklah?..."ujar San.Dia duduk dikerusi.

"Awak jangan nak ngada-ngada eh? Kalau merajuk tu cakap je! Jangan nak tukar topik awak ngantuk lah tu lah..."ujar Hanmi.

Terus segar mata San.Dia tersengih memandang isterinya.Kelihatan Woonyoung dan Mingi baru sahaja mahu turun.Mereka berdua terus menuju ke meja makan.

"Eoh! Noona yang masak semua ni? Wah!"ujar Mingi teruja.Tak sabar dia ingin merasa makanan masakan Hanmi noona.

San memandang tajam Mingi lalu bersuara

"Siapa lagi yang masak kalau bukan isteri hyung ni...kau pula tahu makan je!"ujar San.Mingi terdiam dia terus makan dengan senyap.San pula ketawa.

"Tahu takut HAHAHAHAHA" ujar San didalam hati.Namun hanmi perasaan dengan kelakuan San dengan sengaja memijak kaki San perlahan.

"Arghh sakit! Aduh..."teriak San apabila kakinya terasa sakit seperti dipijak seseorang.Hanmi dalam diam ketawa perlahan.

Padan muka! Hahahahahahaha...

Mereka berempat pun menikmati makan malam itu dengan berseleranya.Selepas beberapa minit kemudian mereka semua lena dibuai mimpi didalam bilik mereka....

Enjoy next chapter😌
Sorry sebab lambat update ff ni🙃
Vote and comment ya😆
Apapun enjoy😙

Tag

mecatiyahsalynaa__pkyerichoisansgirlfriendskz_ateezwaninorhanYoonDayeong4reynana_hanmisshumble0256

Answer~ Jung Wooyoung( Season 2) Where stories live. Discover now