Chapter 3 ❤

142 6 5
                                    


[ Di Choi Entertainment ]

"Saya nak air nescafe panas satu" arah scoups.

"Baik boss" jawab nayeon.
Nayeon beredar keluar dri bilik scoups dan pergi ke pantry untuk mnyiapkan air tersebut.

"Nayeon, kau ada peluang malam ni, kau dngan scoups je ada dalam building ni" ucap nayeon sendiri dalam hati.

" Aku akan jadi milik kau scoups" ucap nayeon perlahan.
.
.
.
Dia membawa air tersebut ke dalam pejabat scoups.

"Nah boss, saya buat dengan penuh kasih sayang." ucap nayeon.

Scoups menghiraukannya sahaja, scoups pon minum seteguk air nescafe itu.

Nayeon pergi dekat ke scoups, dia menyentuh biceps scoups yang besar tu
"Boss sedap tak air tu" tanya nayeon sambil menggoda scoups.

"Ke-Kenapa saya rasa macam mengantuk ni, tadi saya okay j-je.." tanya scoups kepada nayeon.

Nayeon cuma mendiamkan diri dan mengambil kesempatan kepada scoups.

Scoups pon dah terlena dengan ubat tido yang nayeon bubuh dalam air nescafe tadi.

(smirk)" Kau jadi milik aku malam ni" ucap nayeon.

Nayeon membuka butang baju scoups satu persatu. Dia membelai rambut scoups lembut.

Dia nyaris ii mencium bibir scoups yang fluffy tu. Bibir mereka semakin dekat.

"Woi nayeon! Kau buat apaa ha!" Mingyu sempat menghalang.

[Flashback mingyu]

Scoups dngan mingyu hidup berjiran. So, dia pelik kenapa Scoups tak balik lgi. At the same time, dia berasa tak sedap hati.

"Scoups kat pejabat kot...tapi kenapa aku rasa tak sedap hati" ucap Mingyu terus bergerak pergi ke tempat tersebut.

[ End Flashback ]

"Kau buat apa ha!?" jerit Mingyu.

Nayeon terkejut dan bangun dari duduknya.
" Kau ni kacau la! Kenapa taknak bagi aku satu kesempatan untuk dia mencintai aku" ucap nayeon.

"Kau faham tak scoups tu tak suka kat kau" jawab mingyu.

"Tapi kenapa! Dia boleh je mencuba untuk sukakan aku! Sdangkan aku dah lama jadi PA dia, takkan dia tk rasa apa ii" jerit nayeon.

"Scoups tu sukakan lelaki!" jerit Mingyu smpai membuatkan scoups terbangun.

"Mworago?!" terkejut nayeon.

Scoups yang dah terbangun tadi berasa pelik, dia dapat bangun dengan senang sebab dia minum sikit je air tadi.

"Kenapa butang baju aku terbukak, nayeon kenapa tak balik lagi, mingyu kau buat apa kat sini" pelik scoups seketika.

"Scoups, aku rasa kita settle kan kat sini terus jela" ucap Mingyu lalu mengunci pintu bilik Scoups. Takut Nayeon lari dari kesilapan. Dah alang ii Mingyu pon nak scoups pecat Si Nayeon ni.

"Kenapa apa jadi?" tanya scoups.

Nayeon dah cuak disitu, dan diam tak berkata-kata.

Mingyu pon bukakla mulut.
" Kau tau tak, pompuan ni goda kau tadi, dia bubuh ubat tido dalam air kau sampai kau tertido tadi, aku dah warning kat kau kan, kan aku dah kata pompuan ni suka kat kau, jatuh cinta dengan kau, kau taknak behave, tula kau, tak dengar cakap bestfriend kesayangan kau ni" (mnyempat lgi mingyu tu) Ucap Mingyu.

"Mweo?!" Scoups pelik dengan apa yang Mingyu jelaskan.

"Jom tgok CCTV, kalau betul apa yang aku cakap ni, aku tau kau pecat je dia, kau carila PA baru, kau pon nak PA laki cm aku kann, kankan hehe" ucap mingyu.

Scoups layankan aje mingyu ni.

Nayeon cuak disitu.
.
.
.
Mereka pon prgila ke tempat CCTV itu.

"Pkcik, saya nak tengok Video 30 mnit yang lepas" arah scoups

"baik tuan"

Mingyu memegang Nayeon supaya tidak terlepas.

Scoups terkejut dengan apa yang dilihat. Scoups terus tak terkata apa ii sampai la mereka masuk balik ke pejabat scoups.

"Nayeon, awak nak apa sebenarnya!" jerit scoups.

" Saya sukakan awak, salah ke awak cintakan sayaa!" jawab nayeon.

Mingyu cuma menjaga pintu sahaja.

" Saya cintakan lelaki, saya tak boleh sukakan perempuan" jwab scoups.

"Boss gila ke sejak brkawan dengan Mingyu ni!! Ke bapak boss pon sama je mcam boss!" Nayeon melebih dengan kata ii nya.

Mingyu terkejut.

"Nayeon!! Nama bapak saya jngan dibuat gurau. Saya pon dah siapkan surat pecat untuk awak, sebab mingyu dah bagi warning kat saya kan, So, saya pecat awak!" ucap scoups dengan marah.

Nayeon menangis dan menjeling bossnya dan mingyu.

"Besok awak datang kemas barang awak tu" ucap scoups.

Nayeon diam sahaja dan beredar pergi.

"Boek ar bro, aku pon dah lama nak kau pecat dia." ucap mingyu.

"Nasib baik kau datang, kalau tak tadi, mau aku kene cium nn dia, oh no, aku taknak first kiss aku dirampas~ " gurau Scoups.

"Hahahahhaa bngokla kau, ha, aku dah jumpa PA baru untuk kau, memang boekk, kerja dia tiptop, and personaliti dia pon bagus, lepas si Nayeon tu berambus baru aku suruh dia datang" ucap mingyu.

"Ouhh okay, bagus jugak kerja kau ni Mingyu, spatutnya kau yang jadi PA aku, HAHAHA" gelak besar scoups.

"heh maleh aku" jwab mingyu.

"Dahla jom balik" ajak mingyu.

"ha okay" jwab scoups.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tamat Chapter 3, author nak habiskan terus chapter 3 ni dengan memecat nayeon tu, sebab next chapter saya teruskan dengan jeongcheol moment je, sorryla terpanjang😬

Stay tuned chapter 4🥰
Selamat menyiapkan kerja sekolah😂hahahahha byee❤

 I LOVE YOU MY CEO❤ {Jeongcheol} 𝘾𝙊𝙈𝙋𝙇𝙀𝙏𝙀!!Where stories live. Discover now