نوفيلا ويشاء القدر البارت الاول 💙👑

572 16 0
                                    

#اسكربت ويشاء القدر _بقلمى
#_ايمان منسي
.... رأيكم وتشجعيكم بقاا 🤗🤗
...
يأتيها صوت احدهم وهو يقول بغضب شديد:  انتى خلاص وقعتى ف ايد النسر الل مبيرحمش وانا هوريكى يعنى اى تتحدينى وتقفى ف وشى ومبقاش انا لو مكنتش خليتك تتمنى الموت ومتوطليهوش....
هى بتوتر ورعب وخوف شديد تقول:  اا.. اا.. انا.. انا. عملتلك اى انا معملتش حاجه والله فهمنى عملت اى..
هو:  ان سمعت صوتك تانى متزعليش ع الل هيجرالك..فااااهمه ...
هى:  ....... لا رد
ليكرر كلامه مره اخرى بصوت مرتفع اكثر:  فااااااااااهمه ولا لا
هى بتوتر:  اه...  اه...  فاهمة فاهمة..
هو:  عارفة لو عرفت انك خرجتى من الاوضة دى هكون ماحيكى من الدنيا كلها.. ثم نظر لها نظرة خبث وقال سلام يا.... يا رودى 😉
.. رودى بخوف.:  اا. انا.. انا
هو:  اى انتى لسه هتهتهى ما تنطقى عايزة اى..
رودى:  ممكن اروح عند اهلى بعد اذنك..
ليضحك ضحكة خبيثة ويقول:  اهلك!  ها ها خلاص يا قمر انتى بقيتى ف مملكتى والل يدخل المملكة دى مش بيخرج منها الا للموت... قال هذه الكلملت وانطلق دون سماع ردهاا..
بعد ان خرج انفجرت ردى فى بكاء مرير وهى تقول:  يارب حلها من عندك وطمن اهلى عليا واسترها يارب... ظلت تدعو وتناجى ربها الى ان غلبها النعاس وذهبت فى ثبات عميق............ 
بعد ان خرج هو .. ركب سيارته وانطلق الى شركته ليباشر عمله بعد ان وصل الى ان جلس على مكتبه  قال فى نفسه بخبث وبعض الغضب : ياترى هتعملى اى لما اسجنك كدا وتكونى مراتى واوريكى الل عمرك ما شوفيته واعرفك ازاى تدينى القلم وعملالى فيها الشريفه عشان مسكت ايدك وانا شوفتك معاه وانتى حضناه انا بقا هوريكى النسر هيعمل فيكى اى. ثم ابتسم بخبث شديد .....
(*احم نسيت اعرفكم بابطالنا😹
رودى الاسيوطى:  فتاه تبلغ من العمر 23عاما تخرجت من كليه التجارة تعيش مع والدتها سميه واخاها رامى اما والدها لا تعلم عنه شئ حيث انه طلق والدتها وغادر الى خارج البلاد تعمل فى شركة N. Y للادوات الطبيه ومستحضرات التجميل  فتاة مرحة وطيبة وخجولة تحب الهزار والفرفشة تمتلك عيونا بلون الزمردة وجسد متناسق وممشوق وتملك شعر بلون الشمس الذهبيه  وهى بطلتنا............  النسر وهو ماجد السامرى:  شاب فى اواخر العشرينات ف هو يبلغ من العمر 29 عاما  يمتلك قدر من الجمال والوسامه فهو يمتلك جسد رياضى متناسق يتناسب مع بشرته القمحية وعيونة التى بلون القهوه وهو صاحب شركات N. Y للادوات الطبيه ومستحضرات التجميل.... شاب قاسى الطباع وحاد وصارم فى عمله والكل يهابه ويخاف منه بشدة ولا احد يستجرأ للوقوف امامه الا وافتق به وهذا ما سبب تلقيبه بالنسر توفى والديه فى ال20 من عمره توفى والده بسكته قلبيه نتيجة افلاس شركته سابقا وتوفت والدته حزنا على زوجها وتركوا له ميار اخته  لديه صديق واحد وهو مخزن اسراره وهو زياد .....
سميه المنياوى:  . والدة رودى امرأة عطوفة وطيبه تحب ابنائها كثيرا لكن كانت شديده على رامى لتجعله رجلا نافعا ويتحمل مسئوليتهم منذ ترك والدهم لهم تبلغ من العمر 50 عاما قعيدة عن العمل حيث انها كانت تعمل مديرة ل أحد المدارس الثانوية العامة تولت، تربية ابنائها من الصغر لذلك تخلت عن منصبها من اجلهم.....
رامى الاسيوطى:  شاب مرح وعطوف لكن مع اخته ووالدته فقط يبلغ من العمر 27 عاما تخرج من كليه تربية انجليزي ويعمل كمدرس للغة الانجليزية  فى المدرسة الثانوية التى كانت تعمل بها والدته تولى مسئولية والدته واخته منذ ان كان فى العاشرة من عمره حازم فى عمله يمتلك عيون بلون السماء وجسد رياضى متناسق وبشره يوجد بها نسبه من السمار الذى يعطيه جماله الربانى......
ميار السامرى :  اخت ماجد فتاة جميلة ورائعة مرحه و تحب الهزار و الضحك والروح المتفائلة عكس اخاها تماما تبلغ من العمر 21 عاما فى سنتها الاخيرة من كليه الفنون الجميلة تمتلك عيونا بلون العسلى وشعرها البنى اللامع الذى تداريه حول حجابها الذى يكسبها جمالا وعفة...
زياد الامير: شاب وسيم و ذكى جدا صاحب ماجد ف هو صديقه ويعتبره الوحيد الذى عوضه عن فقدان والديه واخيه فى حادث سير اثناء رجوعهم من النزهه الاسبوعيه وذاك اليوم وهو حزين ع فقدان عائلته يبلغ من العمر 29 عاما يعمل مع ماجد فى شركته ويمتلك اسهم فى هذه الشركة ولكن بنسب قليلة..يحب ميار بشدة لكن لن يعترف له بحبها الا فى الحلال...  *)
...............................................

البارت الاول من الاسكربت خلص وكل يوم ان شاءالله هنزل بارت يلا بقا توقعاتكوا ف الاحداث الجايه ورأيكم فيها 🤗❤️ ...
#_بقلمى.
# _ايمان منسي
#اسكربت _ويشاء القدر 🤍
---------------------------------------

ويشاء القدر حيث تعيش القصص. اكتشف الآن