#اسكربت ويشاء القدر _بقلمى
#_ ايمان منسي
#_رأيكم وتشجيعكم ليا 🤗🤗♥️
~~~~~~~~~~~~~~~~~
*اسكربت ويشاء القدر البارت الثانى:ـ
............
استيقظت من نومتها العميقة لتجد الساعة الخامسة عصرا.. لتقوم فزعة وهى تقول: اى دا انا فين.. لتتذكر ما حدث معهاا لتنفجر فى بكاء مرير ثم قامت وهى تقول فجأة: اى دا انا فاتنى الصلاة يارب اعمل اى...قامت لتبحث عن مكان مرحاض كى تتوضأ وتؤدى فروضها بعد انا خرجت ظلت تردد بعض من ااذكار الوضوء وهى تقول: اشهد ان لا اله الا الله واشهد أن سيدنا محمد رسول. اللهم صلِّ وسلم وزد وبارك على سيدنا محمد اللهم اجعلنى من التوابين المتطهرين اللهم اغفر لى خطيئتى يوم الدين ..... ظلت تبحث يمينا ويسارا على مصلاه كى تؤدى فرضها عليها ولكن لم تجد لتقول فى نفسها: اى الانسان دا حتى مصليه مش موجوده ف بيته هو اكيد ميعرفش ربنا عشان لو يعرف ربنا مكنش هانى ولا خطفنى وعاملنى بالطريقة دى..... قالت هذه الكلمات ثم بكت كثيرا وهى تناجى ربها ان ينجها مما هى فيه... ظلت تبحث هنا وهناك فى ارجاء الغرفة ثم التفتت للوراء لترى الدولاب الموجود فى الغرفة فامت بفتحه لتجد منشفة كبيرة بعض الشى... اخذتها وفرشتها وقامت بتأدية فروضها ومن ثم ظلت تردد الاذكار وقرائة بعض الآيات القرآنيه التى حفظتها و هى صغيرة...... ثم قالت: يارب وحدك قادر ع كل شئ دبرها وواسترها يارب ونجينى وطلعنى من هنا ع خير اهلى وحشونى اوووى 🥺😭 .. ثم قامة بتأديه باقى فروضها وذهبت فى ثبات عميق فهى مجهدة كثيرا..
~~~~~~~~~~~~~~~
#_بقلمى ايمان منسي
~~~~~~~~~~
فى مكان اخر وبالتحديد فى بيت رودى لنجد ام رودى تخاطب احدا ما وهى تقول: بارضو يا رامى ملقتهاش انا قلبى واجعنى عليها يارب طمنى عليها يارب احنا ملناش غيرك...
رامى: دورت يا امى وروحت الاقسام والمستشفيات ملقتهاش حتى روحت سألت فى شركتها قالولى انها من اول يوم جت فيه الشركة ومحدش شافها تانى...
سمية ببكاء: يعنى اى.يعنى خلاص كدا بنتى راحت ومش هعرف اشوفها تانى يارب يارب رجعهالى....
رامى: هترجع ان شاءالله ربنا يسترها...
شرد رامى فى اخر مقابلة رأى فيها اخته وهى فى اول يوم عمل لها
Flash Back✨
كانت رودى فى شركة N.Y تخرج من مكتب رئيسها فى العمل تسب وتلعن به وتمتمت بغيظ: ربنا ياخدك يا بعيد انا مليش شغل هنا مع الحقير الواطى دا خلاص انا همشى... وأثناء سيرها اصتدمت بشي صلب لتترنح على اثرها الى الوراء لتجد هذا الشخص ممسكا بها قبل ان تقع رفعت يداها وكادت ان تصفعه ولكن صدمت عندما رأتهاخيها وابيها وحبيبها وهو يقول بعد ان اخذها الى احضانه: اى يا بت يا هبله انتى عايزة تضربى اخوكى رامى حبيبك.؛ بصى انا كنت لسه هروح المدرسة عشان عندى حصة متأخر قولت اجى اشوفك عاملة اى ف شغلك بس قوليلى مالك بقا يا ريرى مين مزعل بنوتى حبيبتى...
رودى بتوتر تحاول ان تداريه: احم لا ابدا يا حبيبى بس اااااا... اه بس..
رامى بقلق: مالك يا حبيبتى انتى كويسه..
رودى بهزار مزيف لتدارى توترها: ااا اه اه انا كويسه يسطا بقولك اى ما تيجى تودينى الكافيه بتاعي وتشربنى حاجه حلوة كدا واهوه بالمرة ابقا امشى مع الاستاذ المز القمر دا..
رامى بضحك: اى يا مجنونه انا يا بت استاذ انجليزى ف مدرسه ثانويه تقوليلى يسطا..ع العموم ماشى ياخرة صبرى يلا بينا نشرب حاجه حلوه ف الكافيه بتاعك....
رودى: يلا يا باشا.
ذهبت رودى وهى محتضنة يد اخاها وخرجوا من باب الشركة واتجهوا الى الكافية...كل هذا تحت انظار تلك النسر الذى شاهد كل شئ من خلال كاميرات المراقبة واقسم بداخله ان يؤدبها على فعلتها معه......
..~~~~~~~~~~~~~~~~
#_اسكربت ويشاء القدر _بقلمى
#_ ايمان منسي...
.....
اوبس اى دا هو اسكربت البارت التانى خلص انى اسف 😹😹
رأيكم وتشجيعكم ليا وادعمونى بقاا ♥️🤗🤗😹
واسفة ع التأخير ❤️🤗
اعملولى Follow و تصويت ومتابعة لصفحتى ☺️☺️🙈
أنت تقرأ
ويشاء القدر
Fiction généraleافترقنا و مفيش امل نرجع تاني! فهل هتنتهى كدا ولا للقدر حكمة اخرى 🤔🤎🤎