Ik zucht en check mezelf voor de laatste keer in de spiegel. Mijn bruine haar valt krullend langs mijn schouders en het zwarte jurkje dat ik aan heb is mooi, maar niet te. Het is gewoon oké. Mijn beste vriendin Amy had gevraagd of ik meeging naar een feestje van een vriend van haar. Eerlijk gezegd hield ik niet zo van feestjes. Al die dronken mensen, de drukte. Nee, het was niet echt wat voor mij. Voor deze ene keer moest het maar. Amy zou zoiets ook voor mij doen, en dat was de gedachten die me uiteindelijk heeft overgehaald. Ik trek mijn jasje aan en stap in mijn pumps. Ik zeg mijn ouders gedag en loop naar buiten waar Amy al staat te wachten. Ik stap in haar auto, correctie; die van haar ouders, en we beginnen met rijden.
“Heb je er een beetje zin in?” Vraagt Amy me. Ik haal mijn schouders op.
“Gaat wel. Ik kan wel een drankje gebruiken na de stress van deze week.” Amy knikt instemmend.“Dat verslag dat we moesten inleveren was killing. Maar het is weekend, dus we gaan het niet over school hebben. Ik hoop dat er nog leuke jongens zijn.” Grijnst Amy. Ik lach.
“Voor jou ja, ik doe niet aan jongens you know.” Amy grinnikt. “Kom op Mies, hoelang heb je wel geen vriendje gehad. En wanneer heb je voor het laatst gezoend? Een half jaar geleden?”
“Een jaar.”
“Zie je, te lang geleden. Vanavond gaan we voor jou een leuke boy scoren.” Ik ga er maar niet tegen in. Amy valt met zulke dingen nooit om te praten. Als ze iets in haar hoofd heeft, gaat het ook zo. We komen aan bij een huis. Het is groot. We parkeren de auto en stappen uit.
“Let’s go.”
Vanbinnen is het nog groter dan ik dacht. En het feest is duidelijk al aan de gang. Amy trekt me mee door de mensenmassa opzoek naar de jongen die het feest geeft. Als ze hem eindelijk heeft gevonden laat ze me los en geeft hem een knuffel. Ik geef hem een hand en hij stelt zichzelf voor als Max.
“Daar staat het drinken, jullie redden je vast wel.” Knipoogt Max naar ons. Amy en ik lopen naar de tafel met de drankjes. Ik pak een cola en kijk wat rond. Overal staan groepjes met elkaar te praten en in het midden staan wat mensen te dansen.
“Wil je dansen?” Vraagt Amy me. Ik schud van nee. Ze haalt haar schouders op en loopt naar het midden van de vloer. Al snel staan er wat jongens om haar heen. Daar ben ik erg jaloers op, hoe makkelijk Amy is. Ze maakt snel contact met andere en schaamt zich letterlijk voor niks. Ik laat mijn ogen nog een keer de kamer scannen.
Mijn ogen blijven hangen bij een jongen met blond haar. Zijn haar zit warrig wat hem erg schattig staat. Zijn hoofd draait zich om naar mij en zijn ogen ontmoeten de mijne. Blozend draai ik mijn hoofd weg op zoek naar Amy. Als ik haar heb gevonden loop ik naar der toe. Als ze me ziet trekt ze me aan mijn arm me de dansvloer op.
“Kom op Mies, wat losser in de heupjes.” Ik lach om Amy der opmerking en begin met haar mee te bewegen op de muziek.
“Niet gelijk omdraaien, maar iemand staart je aan.” Ik kijk haar vragend aan en ze wijst achter me. Ik draai me om en kijk in het grijnzende gezicht van de blonde jongen. Hij glimlacht naar me en ongemakkelijk lach ik terug.
“Sjans.” Lacht Amy. Ik geef haar een duwtje.
“Hij komt hierheen, oh god Mies.” Sist Amy. Ik draai me om en inderdaad, hij komt op ons aflopen.
“Hey, Daan.” Hij steekt zijn hand naar me uit. Want onhandig pak ik zijn hand beet. “Michelle.”
“Zin om wat te drinken?” Ik knik en volg hem naar de tafel waar het drinken staat. Ik draai me nog een keer om naar Amy die twee duimen opsteekt.
“Dus, ga je vaker naar zulke feestjes?” Ik schud lachend mijn hoofd.
“Om eerlijk te zijn haat ik feestjes, maar mijn vriendin heeft me meegesleept hierheen.” Daan lacht.
“Je kon anders aardig goed dansen hoor.” Ik voel het bloed naar mijn wangen stijgen. Daan ziet het en grinnikt.
“Hier.” Hij geeft me een glaasje met witte wijn. Ik neem een slok en bekijk Daan even. Hij kijkt de kamer rond. Zijn blauwe ogen zijn mooi.
“Kan je het zien?” Grapt Daan. “J-ja, ik bedoel-“
“Ik weet dat ik mooi ben.” Zegt Daan terwijl hij grijnst. Ik begin te lachen. “Eigendunk.” “Hoe noemde je mij?” Zegt Daan terwijl hij in mijn zij prikt.
“Stop.” Zeg ik lachend als Daan het nog een paar keer doet.
“Wat is het toverwoord?”
“Uhm, alsjeblieft?” Zeg ik, nog steeds lachend.“Fout. Maar voor deze ene keer stop ik omdat je het toverwoord natuurlijk nog niet weet.” Ik zucht opgelucht als Daan eindelijk stopt en neem nog een slok van mijn drinken.
“En wat mag dat toverwoord dan wel zijn?” Vraag ik hem.
“Banaan.”
Ik begin te lachen. “Waar slaat dat nou weer op?” Daan kijkt me beledigd aan.
“Nou zeg, beledig je nou mijn toverwoord?” Hij trekt een pruillip. Damn.
“Nee natuurlijk niet. Sorry banaan.” Daan glimlacht. “Goedzo.”
“Wil je dansen?” Vraagt Daan me. Ik stem in. Daan pakt mijn hand vast en trekt me mee naar het midden van de vloer. We beginnen wat te bewegen op de muziek als Kiss me slowly van Parachute wordt gezet. (a/n: zet dit liedje nu ook aan.)
Om ons heen beginnen mensen met elkaar te dansen. Ik kijk Daan aan. Hij legt zijn handen op mijn heupen waarnaar ik die van mij op zijn schouders leg. Hij trekt me wat dichter tegen zich aan en ik leg mijn hoofd tegen zijn borst.
“Stay with me, baby stay with me.” Zingt Daan zachtjes mee met de tekst.
“Tonight don’t leave me alone.” Fluister ik zachtjes maar hard genoeg voor Daan om het te horen.
“I won’t leave you alone.” Fluistert Daan in mijn oor. Ik voel hem glimlachen tegen mijn haar aan.
“Michelle, waar ben je bang voor?” Vraagt Daan me. Ik haal mijn schouders op. “Waarom wil je dat weten?” Ik sta nog steeds met mijn hoofd tegen zijn borst. Zijn hart klopt op een vast ritme wat me veilig laat voelen.
“Gewoon, ik wil wat meer over je weten.” Daan verplaats zijn hand iets naar beneden waardoor hij nu op de onderkant van mijn rug ligt. Met zijn andere hand pakt hij mijn hand vast en we beginnen te dansen op de muziek. Daan leidt me en ik volg zijn passen.
“Michelle, je stond op mijn voet.” Grijnst Daan.
“Sorry meneertje.”
Daan’s grijns wordt nog breder. Zijn ogen gaan van mijn ogen naar mijn lippen en weer terug naar mijn ogen. Hij legt zijn beide handen weer op mijn heupen en ik leg mijn handen weer in zijn nek. Zijn hoofd komt langzaam dichterbij en voordat ik het doorheb zitten zijn lippen op die van mij. Een geweldig gevoel gaat door mijn lichaam en mijn benen worden slap. Zijn toch glijdt over mijn lippen en ik open ze een stukje waardoor hij naar binnen kan gaan. Onze lippen bewegen langzaam tegen elkaar.
Na een tijdje laat Daan langzaam los en er siert een glimlach op zijn gezicht. Ongemakkelijk kijk ik naar de grond. Daan legt zijn vinger onder mijn kin en tilt mijn hoofd iets omhoog zodat ik hem weer aankijk.
“Kiss me slowly.” Fluistert hij en hij drukt zijn lippen weer op die van mij. Ik sluit mijn ogen en laat me meeslepen in de zoen. Dit voelt zo goed. Te goed.