4 / ;)

285 14 8
                                    

Een zucht verlaat mijn lippen als ik mezelf op de bank laat vallen. Daan had aangeboden om me thuis te brengen maar ik had z'n aanbod afgewezen. Het leek me niet slim, ik kon nu al niet stoppen met aan hem te denken. Charlotte zit in de weg. Ik vraag me af of ze weet dat Daan vreemd is gegaan. Zal ik het hem vragen? Ach waarom ook niet.

*Hey, weet Charlotte eigenlijk van.. nouja onze zoen?*

Ik druk op verzenden en laat mijn telefoon op het salontafeltje liggen. Ik trek mijn benen op de bank, pak een dekentje en zoek op netflix naar pitch perfect.

Ik word wakker van hard gezoem. Ik kom overeind waardoor de tablet van mijn buik afglijd. Gelukkig op de bank. Ik pak mijn telefoon en zonder te kijken wie me belt neem ik op.

"Met Michelle"

"Waarom nam je niet op? Ik heb je 5 keer gebeld." Zijn stem klinkt gehaast.

"Sorry, ik sliep. Is er wat?"

"Ja. Charlotte weet niks en dat blijft ook zo begrepen? Zodra ik merk dat je iets tegen der hebt gezegd dan..dan zwaait er wat. Begrepen?" Daan's stem klinkt hard en boos wat me bang maakt.

"Ik hou me mond." Fluister ik. Daan zucht.

"Goed, ik wou nog wat anders vragen." Zijn stem klinkt opeens vrolijk en ik kan merken dat hij grijnst. Stemmingswisseligen ofzo?

"Uhm, vraag maar?"

"Heb je misschien zin om een keer hier langs te komen?"

"Ik, uh, ja lijkt me leuk denk ik?"

"Mooi, ik spreek je er nog over. Doei Michelle."

"Ja, doei Daan." De telefoon wordt opgehangen wat betekent dat ik mijn ingehouden adem kan uitblazen.

Hij wilt dat ik langskom?

Eerst bedreigd hij bijna dat ik mijn mond moet houden tegenover zijn vriendin en nu opeens wilt hij dat ik een keer langskom. Ik snap hem niet. Maar ik kan geen nee zeggen.

Hij is te leuk.

Ik sta op om een kopje thee te zetten. Als ik in de keuken kom zit mijn moeder daar met de krant.

"Hey mama." Ik geef een kus op der wang en zet de waterkoker aan.

"Hey liefje, wie was dat net aan de telefoon?" Vraagt ze. Oh fijn.

"Oh gewoon een vriend. Niks bijzonders. Zeg, wil je ook een kopje thee?" Mama knikt en ik pak twee mokken uit de kast. Ik giet het warme water in de mokken en in één een theezakje. Als het goed is ingetrokken geef ik een mok aan mama en loop met de mijne terug naar de kamer. Ik zie mijn telefoon liggen en kijk of ik een berichtje op. Nee, ik kijk of ik een berichtje heb van Daan. Niks. Ik moet ook niet verwachten dat hij me nu gelijk vraagt om vanavond te komen. Mijn telefoon trilt kort. Ik pak hem. Een nieuwe sms.

*Vanavond, 20.00 bij mij thuis. Langestraat 12*

Ik neem mijn woorden terug.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 31, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Kiss me slowlyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu