2 // hello again

367 22 7
                                    

Ik wrijf de slaap uit mijn ogen en ga rechtop zitten. Een steek schiet door mijn hoofd heen. Een kater, wat fijn. Ik kijk naast me waar Amy nog vredig ligt te slapen. Ik stap zachtjes uit bed en loop naar beneden waar ik een ontbijtje voor Amy en mezelf maak. Als ik klaar ben loop ik met het eten terug naar onze kamer en zet het eten van Amy naast der op het nachtkastje. Zelf ga ik weer op mijn eigen plek zitten en eet rustig van mijn broodje. Ondertussen hoor ik wat gemompel naast me. 

"Goeiemorgen" 

"Goeiemorgen Am, lekker geslapen?" Ik kijk naast me waar Amy rechtop gaat zitten. Ze knikt en pakt het dienblad van het nachtkastje. 

"Lief dat je dit voor me hebt gemaakt" Ik glimlach naar der als teken dat het goed zit en neem een slok van mijn thee. 

"Heb je ook zo'n last van een kater?" Vraag ik. Amy knikt. 

 "M'n hoofd bonkt als een gek. Ik denk dat ik vandaag maar in bed blijf." Zegt Amy met volle mond.  "Blijf je dan hier of ga je naar je eigen huis?" Vraag ik haar. We waren bij mij thuis, omdat mijn ouders soepeler waren met tijden om thuis te komen. 

"Ik ga gewoon naar mijn eigen huis, dan kan ik zo lang blijven liggen als ik wil." Zegt Amy glimlachend. Ik grinnik. 

"Kun je mij dan ondertussen afzetten in de stad? Ik moet nog wat dingetjes halen." Amy zegt dat het goed is en ik stap uit bed om een douche te nemen. Ik pak alles wat ik nodig heb en sluit de badkamer. De warme stralen van de douche laten me ontspannen en mijn hoofdpijn trekt enigszins weg. Straks maar even een aspirine nemen. Ik denk terug aan gisteravond. Aan Daan. Hij was echt leuk. We hebben nog de hele avond gedanst. Laat ik hem zo maar eens een berichtje sturen. 

Fuck

Ik ben zijn nummer vergeten. Lekker handig weer Michelle. Echt een actie voor jou. Die zie ik dus nooit meer terug. 

Ik spoel de shampoo uit mijn haar en draai de douche uit. Ik droog me af en doe alles wat nodig is. Als ik klaar ben loop ik terug naar de kamer waar Amy ondertussen op haar telefoon zit. 

"Ik ben zo dom geweest, ik heb Daan's nummer niet gevraagd." Zeg ik tegen Amy terwijl ik me weer op bed laat vallen. 

"Wie is Daan?" Ik draai me om zodat ik Amy kan aankijken.

"Uh, die jongen van gister?" Amy grijnst. 

"Ohja, die lekkere blonde. Heeft hij jou nummer ook niet gevraagd?" Ik schud mijn hoofd. 

"Je ziet hem vast wel weer, en anders nog genoeg andere jongens. Nou, ben je klaar om te gaan?" Vraagt Amy terwijl ze opstaat en haar spullen bij elkaar pakt. Ik sta ook op en pak mijn handtas met daarin mijn portemonnee en telefoon. We lopen naar beneden. Amy stapt achter het stuur en ik laat me naast haar zakken. 'genoeg andere jongens'. Ze heeft gelijk, misschien moet ik Daan maar vergeten. 

We komen aan bij de stad en we nemen afscheid. Ik stap uit de auto en begin met lopen. Eigenlijk had ik niet zoveel nodig, ik had meer zin om even weg te zijn. Lekker rustig wat rond lopen en kijken. Bij een kater hielp het voor mij niet om alleen in bed te blijven, voelde ik me alleen maar beroerder door. Ik liep de H&M en keek wat tussen de rekjes. 

"Daan, wat vindt je van deze?" Een meisjesstem klonk vlak naast me en automatisch keek ik op. Daar zag ik hem, zijn blonde haar weer perfect in model. 

Daan keek me even aan, glimlachte kort, en richtte zich op het meisje dat hem net riep. 

"Ik vind hem mooi lieverd, zal ik hem voor je betalen?" Een steek van jaloezie gaat door me heen. Lieverd, als in vriendin? En geen eens een hoi. Zou hij me al weer vergeten zijn? Ik loop langs ze heen naar de paskamers. Er komt net een hokje vrij en snel ga ik erin. Ik hoor Daan en zijn lieverd ook aankomen, aan haar irritante stem te horen. Sorry, maar de stem van die meid was niet prettig. Ik trek mijn topje over mijn hoofd en doe het shirtje dat ik had gepakt aan. Het staat me leuk, al zeg ik zelf. Ik doe hem uit en besluit hem te kopen. Ik ga in de rij voor de kassa staan.

"Hey Michelle." Ik draai me met een ruk om. Daan, zonder het meisje. 

"Uh, hey." Ik glimlach krapjes en draai me weer om. 

 "Ik vond het gezellig gister, ik ben alleen wat vergeten. Geef me je telefoon is." Ik doe wat hij zegt en hij begint druk te typen.

"Daan, wat doe je?" Lieverd, zo noem ik der nu even, komt eraan. Daan geeft mijn telefoon snel terug en slaat zijn arm om haar heen. 

"Niks, zullen we betalen?" Lieverd kijkt me even arrogant aan en knikt dan naar Daan. Ik reken mijn shirtje af. 

Ik wil weglopen als Daan mijn hand voorzichtig pakt zodat 'Lieverd' het niet ziet. 

"App me"


Kiss me slowlyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu