~ 6.BÖLÜM~

39 0 1
                                    

~6.Bölüm~

10 Yıl sonra...
Şaka şaka 🙃
1 gün sonra...
Akşam yatağıma çekildim ve düşünmeye başladım. Acaba annemler nasıl düşünecek dedim kendi kendime
⁃ Annecim sana bir soru sora bilirmiyim
⁃ Ne sorucaksın bakalım?
⁃ Anne şeyyyyy kem...küm...
⁃ Arkadaşlarım gelebilirmi annecim onları çağırmak istiyorumda hazır yeni taşındık birde doğumgünüme kimse gelmeyince iyice üzüldüm hııııııııııııııı lütfen lütfen lütfen
⁃ Tamam kızım gelebilirler ama kaç kişi
⁃ Annecim iki kişi gelir her halde ben bi konuşayım.
⁃ Tamam canım.
Arkadaşlarımla konuşmaya gittim ve önce Zeynebi aradım:
-  Kanka naber annem izin verdi feyzayıda al gelin. Dedim oda
Tamam kanka namazımı kılıyım geliriz dedi.
⁃ Kanka gel birlikte kılalım
⁃ Namaz kılmayı biliyormusun
⁃ Şeeeeeey ben duymuştum ama müslüman değilim.😁
⁃ Tamam kanka namazım geçmesin ama ben gelirken sana bir kitap getiricem adı: kur'an-ı Kerim meali
⁃ Aaaaa duymuştum tamam 👍🏻
⁃ Hadi namazı beş dakka kılıp geliyoyuuuuuuuuuuuz.
⁃ Tamam hadi Allah'a emaneeeeet. Şey yani baysssssss.
O nerden çıktı 🤭annem görmeden mesajı silmem lazım offff görürse ben biterim neyse azımı hayra açmalıyım ayyyyyyyyy bana ne oluyor böyle inşallah annem duymaz bu bana yaradı haaa.
Tık tık tııııııııııııııııııııııııııık
⁃ kim ooooooo
⁃ Biziz
⁃ Aaaa hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Allah allah ayy bana bişiyler oluyo.
⁃ Merak etme baya hayırlı bir şey oluyor 😉.
⁃ Hadi bakalım 🤔 .
⁃ Neyse buyurun
⁃ Sağol
⁃ Selam 👋🏻 hanım efendi. 
⁃ Hoşgeldiniz çocuklar.
⁃ Hoş bulduk hanım efendi.
⁃ Hadi gidelim Zeynep.Aaaaaa Feyza nerede ??
⁃ Merak etme onun yapısal işleri varmış gelmek istedi ama malum annesi çalışıyor.
⁃ Hııı neyse hadi odama gidelim.
⁃ Oluuur.
Odama gittik ve oturduk
Birden annem geldi ve bize atıştırmadık birşeyler getirdi.
⁃ afiyet olsun çocuklar
⁃ Annecim sen niye getirdin saygı değer kardeşim zarar görür aman aman 😒
⁃ Heeey hafi afiyet olsun.
⁃ Sağolun hanım efendi.
Dedi Zeynep ve annem gitti
⁃ Zeynep bugün regaib kandiliymiş bana bilgi verirmisin😁.
⁃ Tabiki Hicri takvimde 3 aylar vardır Recep,Şaban,Ramazan. Biz recep ayındayız ve bu gün kandil seninde dediğin gibi Regâib kandili ama sen bunu öğrenmeden önce başka şeyler öğrenmen lazım ama ilk baş müslüman olman lazım canım.
⁃ HAYIR. Yani olmaz biz inandığımız Tanrı'ya her hafta sonu dua ederiz ben bunu göze alıp müslüman olamam hem yaşım bunun için fazla küçük anlarsın ya.
⁃ Anladım neyse ben sana kur'an-ı Kerim meali getirdim yani onu okuya bilirsin.
⁃ Oda ne?
⁃ kur'an-ı Kerim 'in Türkçe'si
⁃ Haaaa tamamdır okurum sağol
⁃ Birşey değil ama sana bir şeyler öğretmek istiyorum
⁃ Tabiki dinliyorum
⁃ İmanın şartı ve islamın şartlarını
⁃ Daha önce duymamıştım dinliyorum.
⁃ İslamın şartı 5'tir
1-Şehadet getirmek
2-namaz kılmak
3-oruç tutmak
4-zekat vermek
5-hacca gitmek
Şehadet getirmek Eminim okumuşsundur
1-Kelime-i Şehadet: "Eşhedü en la ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve resulühü" demektir. "Sahitlik ederim ki Allah'tan baska ilâh yoktur ve yine sahitlik ederim ki Muhammed O'nun kulu ve rasûlüdür'' anlamına gelir.
2-Namaz (Arapça: صلاة Salah), Kur'an'da günün belli vakitlerinde abdestle birlikte duaya kalkılması ifadesi bulunur. Kur'an'a göre namaz Allah'ı anarak teslimiyetin gösterildiği bir arınma biçimi ve İbrahim'e öğretilen bir ibadet şeklidir.
3- oruç sabah namazından , akşam namazına kadar yiyecek, içecek veya her ikisinden de kaçınma eylemidir.
4- Zekât,Terim olarak şeriatta "aslî ihtiyaçlar" dışında nisab miktarı mala sahip olan ve bu sebeple zengin sayılan Müslüman'ın, bu zenginliği üzerinden bir tam yıl geçtiğinde dinî yükümlülük gereği zekât olarak vermesi gereken miktarın adıdır.
5-Hacca gitmek; İslamın beşinci şartıdır. Mekke-i mükerreme şehrine gidip gelinceye kadar, geride bıraktığı çoluk çocuğunu geçindirmeye yetişecek maldan fazla kalan para ile oraya gidip gelebilecek kimsenin, ömründe bir kere, Kâbe-i şerifi tavaf etmesi ve Arafat'ta durması.
Eveeeet aa ah bakıyorum no almışsın Vaybe
Neyse anladınmı ?
⁃ evet çooook teşekkürler canım benim.
⁃ Bişeydeğil ama birleyen sormak istiyorum
⁃ Tabiki dinliyorum
⁃ Şeeey annem bunu biliyor mu??
⁃ Neyi 🤔.
⁃ Müslüman olmak istediğini.
⁃ Haaa hayır ama ben bunu daha çok araştırıp büyüdüğümde müslüman olucam ama be yapmalıyım
⁃ Doru kişiye danıştın tatlım
⁃ Dinliyorum
⁃ İlk önce getirdiğim meali oku , ondan sonra bol bol sohpet dinle ben sana bir iki tane video ayarım sende onlardan devam edersin ve ayetler Avrupadaki gittiğimde sana tam 5 tane ayet atacağım 😊.
⁃ Ahhh canımmm arkadaşım çoook teşekkür ediyorum.
⁃ Biley değil ama saat geç oldu hadi Allah'a emanet hayırlısıysa seni bu mübarek dine geçireceğim.
⁃ Hadi bakalım 🤔
⁃ Neyse bay bay 👋🏻
⁃ Bay bay 👋🏻
5 dakika sonra Mesajlar geldi
5 yeni mesaj'ınız var!!
A ah atmış!!🤩🤩
► "Rabbimiz! Şüphesiz ki biz: 'Rabbinize iman edin!' diye imana davet eden bir davetçiyi işittik ve iman ettik. Rabbimiz! Günahlarımızı bağışla, kötülüklerimizi ört ve Ebrar olanlarla (çokça iyilik yapanlarla) beraber canımızı al." (3/Âl-i İmran 193)

► Kullarım sana, benden soracak olurlarsa, şüphesiz ki ben onlara yakınım. Dua edenin duasına icabet ederim. (Öyleyse) onlar da benim davetime icabet etsinler ve bana iman etsinler ki (akıl, doğruluk ve olgunluk sahibi olan) rüşt ehlinden olsunlar. (2/Bakara 186)

► Allah pis ile temizi birbirinden ayırmadan, siz müminleri bulunduğunuz hâl üzere öylece bırakacak değildir. Allah sizi gayba muttali kılacak da değildir. Fakat Allah (gaybı bildirmek için) resûllerden dilediğini seçer. Allah'a ve resûllerine iman edin. Şayet iman eder ve sakınıp korkarsanız, sizin için büyük bir ecir vardır. (3/Âl-i İmran 179)

► Ey iman edenler! Allah'a itaat edin, Resûl'e itaat edin. Sizden olan (Müslim/şirki terk ederek tevhidle Allah'a yönelen) yöneticilere de (itaat edin). Herhangi bir konuda anlaşmazlığa düşerseniz, şayet Allah'a ve Ahiret Gününe inanıyorsanız (o meseleyi çözmek için) Allah'a ve Resûl'e götürün. Bu, daha hayırlı ve sonuç bakımından daha güzeldir. (4/Nîsa 59)

► Hayır! Rabbine andolsun ki, aralarında çıkan anlaşmazlıklarda seni hakem tayin edip, verdiğin hükme içlerinde hiçbir sıkıntı duymadan ve tam bir teslimiyetle teslim olmadıkça iman etmiş olmazlar. (4/Nîsa 65)
olmadığını söyleyenler ya da ağızlarıyla bu yetkiyi verdikleri hâlde pratikte farklı davrananlar ayetin kapsamındalardır.

😏deli bu kız yaa ben Zeynep'ile çok iyi bir arkadaş oldum Feyza ile de ama Zeynep'in benle konuşması daha iyi ama soğuk esprileri olup olmayacak şeylere gülmesi biraz kötü.
😐

AminHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin