Lisa dan Namjoon tetap setia menunggu Jackson dari luar bilik pembedahan walaupun sudah lama Jackson berada didalam sana. Inyeop dan Jihyo juga turut bersama dengan mereka ketika itu." Aku sepatutnya dengar cakap Jackson. Semuanya salah aku. Kalau bukan disebabkan aku merayu dekat Jackson, pasti dia takkan jadi macam ni." Ujar namjoon dengan penuh rasa bersalah. Wajahnya diraut kasar.
" Jihyo~" Lisa bangun mendekati Jihyo yang berdiri bersebelahan dengan Inyeop. Tangan Jihyo digenggamnya,
" Terima kasih sangat sebab sudi tolong kami, Jihyo. Selepas apa yang telah kami lakukan pada kau, kau still tolong kami."
"It's okay."
" Aku tahu aku tak layak untuk katakan perkara ini tapi Jihyo, maafkan kami? maafkan kami atas semua perkara jahat yang kami lakukan pada kau."
Jihyo hanya membalas dengan senyuman disertakan dengan anggukan.
"Namjoon, kau dah hubungi keluarga Jackson?" Inyeop terus bersuara. Cuba untuk menghentikan perbualan lisa selepas menyedari keadaan jihyo yang seperti tidak selesa.
" Dah. Kejap lagi diorang datang la.."
Akhirnya, keluarga Jackson pun sampai setelah beberapa minit berlalu. Selepas berbual sebentar dengan ibubapa Jackson , mereka pun meminta diri untuk pulang.
" Hyung.." Baru kali ini Namjoon memanggil Inyeop dengan pangilan hormat walaupun kekok. Dan dia akan kekal memanggil seperti itu kerana dia mahu berbaik-berbaik dengan mereka selepas apa yang berlaku hari ini.
" Hmm" sahut Inyeop walaupun pelik.
" Tadi memang ada panggil polis lalu ke tapi boleh ke polis lalu dekat situ?" Tanya Namjoon mengingati bagaimana pelajar-pelajar Wochan lari lintang pukang apabila kedengaran bunyi siren polis petang tadi.
"Tak pun, ni..." jawab Hwang InYeop sambil menunjukkan telefon bimbitnya dihadapan mereka.
[ T.h.r.o.w.b.a.c.k]
Dalam perjalanan pulang, Hwang InYeop dan Jihyo terlihat sekumpulan pelajar yang bergaduh dan mereka turut terlihat seseorang terbaring di atas jalan dan menyangka mungkin dia adalah mangsa mereka.
" Itu bukan Lisa ke?"
Jihyo terus menarik lengan Inyeop apabila melihat Inyeop mahu melangkah kearah mereka.
"Kau nak buat apa?"
"Tolong diorang la. Tu kau tak nampak ada Jackson terbaring atas jalan tu? takkan nak biar!"
"Bahaya la Inyeop!"
"Betul ke kau ni Jihyo? sebab Jihyo yang aku kenal , dialah yang jadi orang pertama yang akan tolong orang lain."
" Yes, that true tapi aku tengok keadaan macam bahaya sangat. kau tak nampak diorang pegang kayu tu?"
" It's okay jihyo. Kau kenal aku kan jihyo? kau tahu apa yang aku mampu buatkan?" ujar Inyeop menyakinkan Jihyo. Handphonenya dibelek seketika.
" Kejap lagi kau tak payah buat apa-apa. aku nak kau pergi papah Jackson lepastu kau call aku. Faham?"
" Faham tapi yang part call tu.."
" Jangan risau, kau ikut je arahan aku."
mereka berdua terus berlari kearah kekacauan itu. Tubuh lemah Jackson terus dipapahnya kearah lisa dan diletaknya Jackson sedikit jauh dari mereka semua.
" Kau jaga dia!" Lisa hanya mengangguk.
Jackson sempat memegang lembut pergelangan tangan Jihyo dan mata mereka bertatapan.
YOU ARE READING
𝙇𝙐𝙉𝘼𝙏𝙄𝘾 𝘾𝙃𝘼𝙊𝙎
Fanfiction𝗦𝘁𝗮𝗿𝗶𝗻𝗴 : Song Jihyo With Choisan 𝗧𝗵𝗲𝗺𝗲 : Teen Mystery Fanfiction 𝗦𝘁𝗮𝘁𝘂𝘀 : On-Going 𝗨𝗽𝗱𝗮𝘁𝗲 : Available Day + Perpindahannya yang mempunyai sebab tersendiri yg membawa kepada pertemuan diantara dua musuh. Hanya kerana sifat...