Part 04

381 63 3
                                    


" Jadi kau jadikan perkara itu sebagai alasan kau buli hanbin?  Hanya kerana sukakan aku? Kalau kau sukakan aku sekalipun,  itu tak bermakna kau boleh berikan layanan yang buruk kepada pelajar-pelajar lain terutamanya kawan aku! "

"Aku semakin yakin yang tindakkan aku untuk tidak terima kau adalah tindakkan yang tepat choisan. Aku minta maaf kalau kau terasa hati dengan kata-kata aku. Tapi semuanya sebab rasa hormat aku pada kau sudah lama hilang."

"Dan satu lagi, aku sendiri yang pernah beritahu hanbin suruh berhenti jadi orang suruhan tak berbayar kau. Jadi kau boleh lah berhenti hantar apa segala hadiah sekalipun kepada aku kerana aku memang takkan terima apa-apa barang daripada kau.

Apa yang diucapkan olehnya kepada choisan seniornya itu masih tergiang-giang didalam ingatannya.

" Aku minta maaf " ujar jihyo. Wajahnya hanya memadang lurus kehadapan.

"Hmm.."

"Kalau bukan sebab aku, tangan kau mesti takkan terluka. Aku rasa bersalah sangat"

"Bukan salah kau. Aku sendiri yang berniat beritahu choisan yang aku dah taknak ada apa-apa kaitan dengan dia."

" Dia buat semua sebab aku hanbin."

" Jihyo~ " hanbin menarik tangan jihyo untuk berhenti dan bahu-bahu jihyo dipegang dan matanya cuba untuk mencari anak mata Song Jihyo.

" Apa sahaja yang berlaku dekat aku, semuanya atas kehendak aku sendiri . Tak ada kena mengena dengan kau pun walaupun sikit. Aku buat semua sebab ya~memang aku yang nak buat. Jadi.."

"Kau jangan pernah rasa serba salah pun dengan aku. Kau tak pernah buat salah pum. Aku yang sepatutnya minta maaf dengan kau. Gara-gara cuba selamatkan aku, kau terpaksa hadap benda yang sama aku pernah hadap. Disebabkan aku, jackson dah jadikan kau sebagai mamgsa diorang.

" Hanbin.."

"Hmm?" Hanbin tersenyum memandang jihyo.

"Bas kau.."

"Kenapa?"

"Dah terlepas.." jarinya  ditunding kearah bas yang perlu dinaiki oleh hanbin untuk pulang kerumah yang telahpun melepasi mereka.

"Jihyo!!!!!! Aduh kau la ni. Tak pasal-pasal bas dah terlepas!"

"Aku pula. Aku nak tanya kau , siapa yang bercakap panjang lebar tadi? Siapa yang cakap dengan suara yang lembut kalah kek span? Siapa yang.."

"Ark!!! Alalala!!!alala!!" Hanbin masukkan jarinya kedalam lubang telinga berpura-pura tidak mendengar kerana malu. Dia terus berjalan meninggalkan jihyo keseorangan.

"Ya!!!! Tunggu !!!"

"Aku ingatkan kau nak terus bercakap sampai malam. "

"sanggup kau tinggal aku kan?"

"Mana ada. Buktinya, aku teman kau sampai bas kau datang. Nanti aku balik naik teksi je."

" Sweet tak aku?"

.

.

" Saya sudah pulang~"

"Cepat kamu naik keatas, inyeop ada dalam bilik kamu, tengah tunggu kamu."

"Inyeop? Dah lama ke dia datang eomma?"

" Ada la dalam 2 jam. Eomma suruh dia balik dahulu sebab takut kamu lewat, tapi dia kata dia masih nak tunggu kamu."

"Hmm yela eomma. Jihyo naik dulu ye. "

Jihyo terus meniti anak tangga menuju kebiliknya.

"Sedap je kau tidur atas katil aku eh.."

Sebaik sahaja pintu bilik dibuka, jelas terlihat, sekujur tubuh yang enak diulit mimpi berbaring diatas katilnya.

"Nak kejutkan ke tak?" Fikir jihyo. Beg sekolah diletakkan diatas meja dan..

"Jihyo! Aduh! Harap dia tak bacalah" marah kepada dirinya sendiri apbila menyedari diarinya yang berada diatas meja lupa untuk dimasukkan didalam laci semalam.

Jihyo bercadang untuk kejutkan Hwang inyeop. Takkan mahu biarkan inyeop lena disini sehingga pagi esok.

" Inyeop~ inyeop~" Tubuh badan inyeop digerakkan perlahan. Berharap inyeop akan tersedar.

"Inyeop, bangun." Pipi inyeop pula ditampar perlahan sehingga inyeop sedar.

" Jihyo..kau balik dah?" Tanya inyeop separuh sedar dengar suara seraknya.

"Ha'ah. Bangun la. Kalau kau memgantuk, kau balik sambung tidur dekat rumah kau."

"Halau ke? Aku punya lah tunggu kau dari tadi sam.."

"Aku tak suruh pun. Eomma aku kata kau datang rumah aku dari tadi lagi, kau tak pergi sekolah ke?"

"Tak. Aku tak berapa sihat."

" Tak sihat? Dah tahu tak sihat kau rehat je la kat rumah. Yang kau datang rumah aku kenapa?!" Risau jihyo.

"Dah,dah kau pergi balik. Jom aku hantarkan."

"Sekejap lagi laa"

" HWANG IN YEOP.." jihyo mengeraskan suaranya.

"Hmm, yela-yela."

.

.

Inyeop cuba untuk memgeluarkan dompetnya daripada dalam beg. Berniat untuk memberikan duit bayaran teksi kepada jihyo . Tetapi jihyo pantas menolak

"Kali ni aku bayarkan untuk kau"

"Apa kau ni! Segan la aku"

"Tak payah nak segan sangat la. Kita ni bukannya stranger."

"Dah kau pergi masuk rumah kau cepat. Kesian pakcik teksi tunggu aku lama"

"Yela tapi jihyo, aku nak tanya kau sesuatu boleh?"

"Apa? Cepat sikit"

"Kau ingat janji kita dulu? Tiada rahsia diantara kita?"

" Kau nak kata aku mungkir janji ke inyeop?"

"Aku tak tahu."

"Tak. Aku tak pernah mungkir janji. Kalau ada apa-apa aku bagitahu kau okay? Kau jangan risau." Jihyo tersenyum pahit memandang jihyo.

Inyeop terus berjalan tanpa mengatakan apa-apa sebelum langkahnya terhenti. Dan kepalanya ditolehkan ke sisi.

"Jihyo".

"Ye.."

"aku tahu, disebalik senyuman kau tadi pasti ada sesuatu yang aku tak tahu tapi kau tahu."

.

.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.











𝙇𝙐𝙉𝘼𝙏𝙄𝘾 𝘾𝙃𝘼𝙊𝙎Where stories live. Discover now