✍🏻⁴

6 2 0
                                    

Sekarang, Form 4,

Aku masukkan diary pink aku ke dalam meja. Lepastu sambung buat kerja tergendala tadi. Kelas bising, macam biasa. Ada cikgu je kelas ni senyap.

Tiba-tiba satu kelas bising. Masing-masing dok nganjing jantan-jantas yang lalu depan kelas aku. Biasalah, kelas cuma ada satu jantina. Tu yang jumpa lelaki jakun macam jumpa sajat. Eh?

"Uwuwuwuwu.... Itu dia si 'Pemberi Biskut' udah marehhh"

"Eleleelel... Malu-malu pulak..."

"Aduh, Hairi... jangan lah tutup muka dengan buku.... Qaseh nak tengoklah!"

Amboi, bunyi dia lain macam ni. Apa keno classmate aku ni?

Sebab kelas aku dah terkawal bisingnya, aku pun angkat kepala nak tengok punca dieorang bising.

Zupp!

Bulat mata aku tengok lelaki yang tutup mukanya dengan buku itu.

Abe Linong aku!

Relax Laura. Relax. Kawal muka kau. Jangan obvious sangat muka tu....

Tapi macam mana aku nak relax kalau classmate aku dok shipkan dia dengan orang lain.... Kalau dengan aku takpe lah jugak.

Perlahan-lahan aku ketuk kerusi hadapan aku. "Rose..." Panggil aku.
"Ape?" Dia menoleh.

"Asal dieorang sebut-sebut nama Qaseh masa budak tu lalu tadi?" Tanya aku. Dia tergelak kecil. "Oh, Hairi eh?"

"Kau tak tau ke? Dialah yang letak biskut dekat bawah meja Qaseh minggu lepas."

"Biskut?" Wat de hek- Asal aku tak tau ni!

"Iye... Siap sticky note.'Hey saya suka awak' Love. Love. Dari Z."

Aku terus buat muka meluat.

"Haha. Sakit telinga kan dengar." Kata Rose.

Tak, muka ni bukan sebab meluat dengar.

Tapi sebab crush aku dah suka orang lain! Huaaa!

[C] Laura's DiaryWhere stories live. Discover now