✍🏻²⁵

3 3 0
                                    


weeks later,

Guys, nak move on itu susah.

Patutlah kawan-kawan aku lama nak move on...

Huih... Tak payah move on lah macam ni...

"Tak boleh.. Tak boleh... Kau nak suka lagi ke dekat budak yang suka pasang ramai tu? Bukak mata Laura! Dia bukan yang sesuai untuk kau!"

"Beeetuuuul itu!"

"He's the most dumbass boy you ever meet!"

Aku angkat kepala dan tenung dua rakan hanat aku. Dan memasing tayang muka tak bersalah.

"What? Kiteorang nak support member" Kata Wan. Laila pula cuba mengelak pandangan aku dengan pandang tempat lain. Disumbat-sumbat roti ke dalam mulutnya.

"Thanks." Aku susun semua barang aku atas meja sebelum bangun dari tempat duduk.

"Kau nak pergi mana?" Tanya Laila.

"Aku nak turun koop kejap. Beli makan pastu naik atas. Aku rasa tak sempat nak rehat kat bawah." Kataku sambil tengok jam kat tangan aku.

"Cepat sikit weh." Tambah dia lagi.

Aku terus ambil dompet aku dan keluar dari pintu belakang kelas. Perjalanan paling dekat untuk ke koop ialah guna tangga belakang. Yang DEKAT dengan kelas dia.

Mohonlah tak terserempak dengan dia...

Lalu saja kelas dia, smooth...

Turun tangga pun, okehhh...

Nampak gaya aku tak jumpa dia hari ni. HUEHUE baguslah!

Baru je nak senang lenang jalan catwalk gi koop, telinga aku menangkap suara yang tak diingini dari depan.

"Weh Hairi, thanks tau belanja aku hari ni. Next time aku belanja kau pulak."

" Wah, bagus. Lepas ni aku nak Aiskrim Cornetto lak. Belanja tau!"

"Mahal bhai... Kau nak aku belanja kau tu?"

SH-, DIE BARU BALIK KOOP KE?!

"Kau ingat air makanan yang aku belanja kau hari ni murah?" Dia berjalan dengan classmate dia dari koop. Matanya jadi sepet sebab silau. Tangannya pulak naik meraup rambut kebelakang.

Apa yang aku tahu lepas tu, aku berdiri tegak macam tiang bendera...




... menikmati ciptaan tuhan.

[C] Laura's DiaryWhere stories live. Discover now