----Prolog----

9 1 1
                                    

Punkt widokowy na klifie w Oslo. Godzina wieczorna. Około 22.20. Lato. Zachód słońca.

- Ile mam na ciebie czekać powiesz mi?

- Musiałam załatwić transakcję o zegarek warty 50 milionów dolarów. Czy ty rozumiesz ile to jest warte? Dla takiego czegoś warto czekać 2 godziny dłużej. Zegarek z czasów Wiktoriańskich, wysadzany rubinami i dużym brylantem na środku. Ten zegarek ma prawie 200 lat!

- Ile to kułaś na pamięć?

- Jakieś 20 minut.

- Ja bym cie tego nauczył w 5 ale okej.

- Zamknij się Borgov. Obydwoje dobrze wiemy kto z nas ma lepszą pamięć.

- Kiedy skończyła się Epoka Wiktoriańska?

- W 1903 roku 25 stycznia.

- Źle. 22 stycznia 1901 roku.

- Nie schlebiaj sobie.

Borgov podszedł do niej i przytulił się do niej. Odwzajemniła uścisk, lecz nagle poczuła nieprzyjemne ukłucie w okolicach łopatki. Odwróciła się i zobaczyła strzykawkę wbitą w jej plecy.

- W tej strzykawce znajdowało się 10 sproszkowanych buteleczek pigułek na sen, i dodatkowo 3 na ból głowy. To wszystko wymieszane z odpadami toksycznymi.

- D-dlaczego...

- Jak to jest znać swoją cenę? Aaa bo ty jeszcze nie wiesz... Zapłacono mi za ciebie... I każdy towar przez ciebie transportowany. Zapłacono mi z góry 80 milionów dolarów. Na zachętę. Jutro dostane drugie tyle. Aaa no i jeszcze premia ja ten jakże mistrzowsko wykonany zegarek... Ile kosztował? 50 milionów dolarów? Bahahahahaha... Ja dostane za niego co najmniej 2 razy tyle. Łącznie jesteś warta... hmm... 260 milionów dolarów.

- Dlaczego...

- Dlaczego? Nigdy cię nie lubiłem. Na przyszłość czytaj czyjeś akta, przed spotkaniem z nim. Jest tam Wyraźnie napisane że 3 lata temu stwierdzono, że jestem psychopatą, i cierpię na zaburzenia dyssocjalne.

- Ile się tego uczyłeś?..

- Trzy minuty.

Uśmiechnęła się i zasnęła ostatni raz w swoi życiu...

Zbrodnia czy Kara?Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz