❦ Chapter 53 ❦

165 12 0
                                    

Y/n's POV

"Sebenarnya..." kata Hyunjin dengan sangat lama sampai aku hilang sabar menunggu ayat seterusnya.

"Sebenarnya apa? Eee kau ni kan.." kata aku malas.

"Sebenarnya takde papelah. Dahlah pergi buat apa yang patut...kau ada lagi 15 minit ni. Kau nak boss marah kau pada hari pertama kau ke?" tanya Hyunjin.

"Bertuah punya budak. Sekali flying kick kau, tak pasal-pasal." kata aku memarahi sikap Hyunjin yang hanya mampu membuang masa aku.

Kalau aku tau tadi, tak ke sekarang ni aku dah bersedia untuk mesyuarat lepas ni? Aku pun satu. Pandai sangat nak tunggu jawapan die. Aku hanya melihat kelibat Hyunjin dari belakang yang berjalan menuju ke biliknya.

Tanpa membuang masa, aku terus berjalan menuju kebilik aku untuk buat ape yang patut. Sedang aku bersiap-siap, tiba-tiba, seseorang mengetuk pintu bilik aku.

"Masuklah..pintu tak berkunci." kata aku dari dalam dan terbukalah pintu bilik ku itu. Menjelmalah I.N yang tersengih-sengih  melihat aku yang sedang menyikat rambutku.

"Haii.. Dah siap ke belom? Jom kite pergi sekarang?" tanya I.N lembut.

"Okay dah siap. Jom." kata aku dan mengikut I.N dari belakang.

"Mesti kau tak sabar nak join mesyuarat pertama kau kan?" tanya I.N tanpa menoleh kebelakang memandang aku.

"Haha. Boleh dikatakan begitulah. Cumanya, kemungkinan mesyuarat dengan korang berlainan sikit dari yang selalu aku sertai waktu dulu-dulu." kata aku dengan nada suara yang perlahan menandakan aku sedih.

"Alah.. Aku tau kau akan sukakannya kat sini. Walaupun kami akan sentiasa serius, tapi jangan risau. Selagi kau tak akan mengkhianati kami semua, kami akan baik dengan kau. Dah jom cepat, nanti kita orang last yang masuk pulak." kata I.N.

Setelah 5 minit berjalan didalam rumah tersebut, aku dan I.N akhirnya sampai ke bilik mesyuarat. Oh, rupanya yang lain semua dah ada kat dalam ni. Kiranya aku dan I.N lambat lah ni. Tanpa membuang masa, aku dan I.N pun masuk tapi aku masih tercegat berdiri di pintu bilik tersebut manakala I.N telah menuju ke tempat duduknya.

"Kau kenapa masih tercegat kat situ. Duduklah." kata Chan dan semua mata memandang aku dan timbullah satu ketidakselesaan disitu.

"Urmm aku nak tanya. Kat mana yang aku patut duduk?" tanya aku keliru.

"Kau tak nampak ke tempat kat sebelah aku ni?" tanya Chan dingin. Aku terus menuju ke kerusi yang terletak di sebelah Chan dan duduk dalam keadaan yang bersedia.

Maka, bermulalah mesyuarat hari itu.

End Y/n's POV

Yoongi's POV

Beberapa jam sudah berlalu tapi sampai sekarang aku masih tak menjumpai apa-apa petunjuk yang aku perlukan. Hurmmm apalah yang diorang bagi kau makan Y/n sampai kau boleh terpedaya?

"Boss, kita ade dapat satu mesej daripada diorang boss." kata salah satu pekerja aku. Dengan cepat aku menuju kearahnya untuk melihat mesej tersebut.

'Kita akan adakan pertumpahan darah tepat pada jam 12 malam bulan mengambang.'

"Oh, diorang nak adakan pertumpahan darah dengan kita. Tapi bila waktunya bulan mengambang?" tanya aku kepada ahli aku yang lain.

"Dalam sebulan dari sekarang. Tapi hyung tak rasa pelik ke kenapa diorang bagi mesej ni awal-awal?" tanya Hoseok kepada aku.

"Aku rasa diorang nak kita semua bersedia. Disebabkan diorang dah dapat Y/n dalam tangan diorang, jadi diorang dalam keadaan yang mempunyai kemungkinan yang tinggi untuk menang. Jadi, Y/n boleh bagitau diorang apa kelemahan kita semua." kata aku memikirkan perkara yang logik dan mereka semua mengangguk kepala.

"Okey takpe, kite semua dah boleh bersedia untuk menghadapi peperangan tersebut. Buat ape yang patut, dan berlatih. Untuk dapatkan semula Y/n, kita mesti menang walau apa pun." kata aku tegas.

"Baik boss." jawab mereka semua bersemangat.

End Yoongi's POV

Jin's POV

"Nampak sangat Yoongi tu betul-betul dah jatuh cinta dengan Y/n. Walaupun Y/n dah mengkhianati kita, tapi dia masih menunggu Y/n. Akhirnya ada jugak orang yang dia boleh bukakkan hati dia." kata Jin dalam hatinya seorang diri.

End Jin's POV

Y/n's POV

Setelah lebih kurang mesyuarat tadi, aku dan yang lain-lain dibenarkan untuk berehat sebentar didalam bilik sementara menunggu waktu makan malam.

Mesti ramai yang tertanya-tanya, apa yang berlaku sepanjang waktu mesyuarat kan? Meh aku bagitau tapi bila aku bagitau ni, jangan bagitau dekat orang lain termasuk Yoongi tau.

Aku berjalan menuju kebilik aku tapi baik aku bagitau korang sambil-sambil kan?

So, sepanjang mesyuarat tadi, kami bertujuh hanya lah berbincang untuk menjatuhkan group Yoongi. Rupanya diorang nak adakan pergaduhan besar yang akan mengakhiri semuanya. Bermaksud once sesebuah kumpulan tu kalah, diorang tak boleh meneruskan lagi aktiviti diorang sebagai mafia.

Tadi jugalah aku dapat tahu apa tugas aku dalam kumpulan diorang. Aku perlu berlatih menggunakan senapang dan pistol bersama-sama dengan Han dan juga Hyunjin. Tak sabar jugak sebab aku tengok diorang profesional. Dan aku juga kena berlatih meninju dan juga mengehack sistem. Meninju bergurukan boss aku sendiri iaitu Chan dan juga Changbin manakala hacking sistem ni bersama Seungmin dan juga I.N.

Tapi ada satu benda yang diorang semua tak tahu sepanjang aku kat tempat diorang. Tapi kalau diorang tak tau, korang pun mana boleh tahu kan.

Sampai dibilik aku, aku serta-merta menuju ke almari baju aku untuk mengambil baju tidur dan masuk ke dalam bilik air untuk menyegarkan diri.

Dengan berpakaian baju tidur berlengan panjang dan mempunyai gambar kartun molang sebagai hiasan dihadapan baju dan juga seluar panjang yang bercorakkan molang dan itik kuning, kawannya. Selesa~~

Aku pun terus menuju ke meja solek aku untuk mengeringkan rambut aku yang basah setelah selesa mandi tadi. Suis ditekan dan pengering rambut aku yang dipegang terus berbunyi. Berterbangan rambut aku apabila aku menuju kan angin yang keluar dari pengering rambut tersebut kearah aku.

Tiba-tiba seseorang mengetuk pintu bilik aku dengan sangat kuat bagaikan terjadinya gempa bumi. Dan manusia itu ialah.....

Heartless Mafia🔫💲 [COMPLETED ✔️]Where stories live. Discover now