"Saya Mak Byun...penjaga rumah anak yatim...cik buat ape ye disini?"soal wanita tersebut...
"Ouh...saya ingat nak ambik anak yatim...boleh tak saya ambik Junghoon sebagai anak saya?"tanya aku sambil memegang erat bahu Junghoon...
"Boleh...tapi Cik Amber kena tanda beberapa dokumen dulu...Cik Amber boleh ikut saya"kata Mak Byun sopan kepadaku...
"Panggil saya Amber je Mak Byun..."kataku... "Tae Oh...kejap ye...jaga Junghoon dulu..."kataku lalu mengikuti Mak Byun menandatangani surat pengambilan anak angkat...
Setelah 15 minit...urusan aku sudah pun selesai...aku dapat membawa balik Junghoon dan aku nampak yang die dah cukup selesa dengan aku...lega lah...
Sampai sahaja di rumah Tae Oh...aku terus mengejut Junghoon yang dari tadi tidur didalam kereta...
"Junghoon sayang...bangun...kite dah sampai dah ni..."kataku lembut...
Junghoon pun mengeliatkan badannya dan menggaru kan matanya...
"Dah sampai ke akak?"tanya Junghoon...
"Ye sayang...panggil mummy ni pulak daddy..."kataku lalu menunjuk Tae Oh yang berada disebelah aku...
Junghoon hanya mengangguk tanda setuju...
Malam pun menjelma...aku masih sibuk menyiapkan makanan didapur...Tae Oh dan Junghoon pulak sibuk bermain dengan permainan dam ular...bukan main lagi seronok diorang...
Aku nampak yang Tae Oh ada sisi seorang ayah yang baik...
Kalau orang lain nampak...mesti diorang akan anggap aku ade keluarga yang sempurna dan bahagia...padahal aku dengan Tae Oh bukannya ada ikatan yang sah...
"Tae Oh...Junghoon...makanan dah siap...jom makan..."jerit aku dari dalam dapur...
Aku nampak Tae Oh mengejar Junghoon dan Junghoon terus memeluk kakiku...
"Mummy...daddy nak makan Junghoon..."rengek Junghoon comel...
"Alololo...sian anak mummy ni...nak kena marah daddy ni ye..."kataku sambil memujuk Junghoon...
Aku pun menyuruh mereka berdua duduk di kerusi meja makan...aku menyedokkan nasi dan meletakkan mangkuk nasi di depan diorang...
Aku nampak mata Junghoon bersinar yang amat bila nampak lauk yang terhidang di atas meja...
"Junghoon makan banyak-banyak ye sayang..."kataku lalu meletakkan sekeping daging blackpepper di dalam mangkuk nasi Junghoon...
Junghoon terus makan dengan gelojoh...aku perasan ada something yang tak kena Junghoon...
"Makan perlahan sayang...nanti tercekik..."pesan aku lalu menghulurkan secawan air kepada Junghoon...
Selesai makan...Tae Oh mengambil tugas untuk membersihkan pinggan mangkuk...
Aku dengan Junghoon pulak duduk di sofa sambil menonton TV...
"Junghoon-ah..."panggil aku sambil memandang Junghoon...
"Nae mummy...wae?"soal Junghoon sambil matanya tidak lekang dari kaca televisyen...
"Boleh mummy tanya something tak?"soal aku dan mendapat anggukan dari Junghoon tanda ya...
"Junghoon masa kat rumah anak yatim dulu tak pernah makan daging ke?"soal aku sambil menyusun setiap bait ayat supaya tak mengguriskan hati Junghoon...
Junghoon terus memandang muka aku sambil mengalirkan air matanya...
"Mummy...sebenarnya waktu Junghoon kat rumah anak yatim...Junghoon selalu kena buli pastu bile Junghoon bagitau kat mak...mak buat tak tau je sebab mak sayang pembuli tu lebih...pastu setiap kali Junghoon nangis...mesti mak akan bagi makan nasi je...kadang-kadang kalau Junghoon tak buat masalah pun Junghoon kena marah ngan mak...pernah sekali...menu makan petang haritu...daging blackpepper sama dengan mummy masak...Junghoon dapat semangkuk tapi pembuli tu sengaja jatuhkan mangkuk daging Junghoon...bila bagitau mak...mak suruh Junghoon jilat balik daging yang tumpah tu...die kata kalau Junghoon tak buat...die akan pukul Junghoon...daging tu dahlah kena pijak dengan pembuli tu..."tangis Junghoon...
Aku terus memeluk Junghoon untuk meredakan tangisannya...
"Betul ke mak yang kamu kata tu Mak Byun?"soal aku ingin kepastian...
Junghoon hanya mengangguk...
Betul lah tanggapan aku...rupanya wanita yang aku nampak baik tadi tu...hanyalah wanita syaitan bertopengkan manusia...
Aku hanya mengusap belakang Junghoon dan tak lama kemudian die tertidur dalam dakapan aku...
Aku memanggil Tae Oh untuk mengangkat Junghoon kebilik die...
Aku menceritakan apa yang terjadi pada Tae Oh malam tu jugak...Tae Oh turut bersimpati dengan anak aku...
Ye aku dah anggap Junghoon ni lahir dari perut aku sendiri...
"Takpelah...awak tidur je...esok awak nak bangun awal...awak dah start kerja kan..."kata Tae Oh...
"Tapi kan...macam mana saya nak jawab dengan Yoongi esok...pasal yang saya lari tu..."kataku gementar...
"Takpe...esok awak bawak Junghoon...buktikan awak adalah orang lain dan awak dah pun kahwin...awak lari semalam sebab awak dah lambat nak ambik anak awak balik sekolah..."cadang Tae Oh...
Aku hanya bersetuju dan pergi kebilik aku...
-Keesokan harinya...-
Aku bangun pagi dari kebiasaannya...aku terus membersihkan diri dan memakai baju kerja aku yang sedikit ketat dibahagian perut...dengan kain yang bawah lutut tapi menyukarkan lagi pergerakan aku...
Aku terus pergi kebilik Junghoon...aku terkejut sebab aku tak nampak Junghoon dalam bilik die pun...
Aku terus panik dan menjerit nama Tae Oh...Tae Oh pun berlari menuju kebilik Junghoon...
"Kenapa ni Y/n?"soal Tae Oh polos...
"Awak...Junghoon kat mana?"soal aku sambil menangis...
Tae Oh terus pergi kearah aku lalu menenangkan aku...
"Awak jangan risau lah...Junghoon ada kat bilik saya...semalam die ada mimpi buruk...die pergi bilik awak tapi awak kunci bilik awak...die pergilah bilik saya"terang Tae Oh...
Aku hanya menepuk dahi aku dan menyeka air mata aku...aduhhh malunya....
Tanpa membuang masa...aku terus berlari ke bilik Tae Oh...aku nampak Junghoon sedng tidur dengan nyenyak...
"Junghoon sayang...jom ikut mummy pergi kerja..."kataku lalu menggoyangkan badannya untuk bangun...
Die pun bangun sambil mengeliat...
"O?Morning mummy..."kata Junghoon lalu cium pipi aku...aku hanya tersenyum sebab anak angkat aku dah boleh anggap aku sebagai mak die sendiri..
"Dah kamu pergi mandi sekarang...mummy nak masak sarapan..."kataku aku sambil mengusap rambut Junghoon...
"Okay mummy"kata Junghoon sambil mengambil tuala die dan masuk kedalam bilik air...
Aku nak keluar dari bilik Tae Oh tapi pergerekan aku terhalang bila...
YOU ARE READING
Heartless Mafia🔫💲 [COMPLETED ✔️]
Fiksi PenggemarMengisahkan seorang gadis yang mempunyai ayah yang berhutang dengan mafia terkenal di daerah Seoul... Gadis tersebut telah pun menjadi lunasan hutang tersebut atas permintaannya sendiri... ______________________________________________ "Heh aku tak...