OwO okay saya tukar sedikit tajuk saya dari Part saja, saya tambah tentang apa yang berlaku. Tapi mungkin letak mungkin tak lah.. Saya tak ada ayat mana TwT.
Enjoy ehh~
____________________________________
Sunshine, Thorny boleh terangkan pasal buku tu. Tapi tolong pulangkan buku tu.. Rayu Thorn.
Thorny...
Sunshine pulangkan balik. Thorny boleh terangkan. Sunshine.
Tanpa disedari Blaze dan juga Taufan berada di luar bilik mereka mendengar percakapan mereka. Blaze dengan tangkas mengambil buku dari tangan solar dan lari ke ruang bawah. Thorn mengejar mereka berdua. Tapi malangnya mereka dapat memberikan kepada Gempa dan Hali buku tersebut. Thorn terkaku air mata turut mengalir di pipi tembamnya. Gempa memanggil semua turun ke bawah untuk selesaikan masalah ini. Thorn menangis dan meminta Gempa bukunya semula. Gempa memberi dan membelai rambut Thorn.
Baiklah. Blaze? Taufan? Mengapa kamu dua buat sebegini? Gem tak nak marah sekarang ni. Jadi cuba bagitahu kenapa dan mengapa. Boleh?
B-boleh. Macam ni Gem. Tadi dalam bilik Thorn, Solar pengang buku tu. Laze dengan Fan pun nak tengok lah apa yang diorang bincang tu. Dengar macam serius. Last last sebab buku je. Tapi buku tu macam perempuan punya taste. Jadi Laze nak Gem tahu apa yang Thorny buat dan beli. Tu je... Laze tak ada maksud lain pun.
Laze... Apa memang Gem kesah kalau korang nak pink ke perempuan ke dress ke? At least diorang happy dengan diri diorang. Aduh... Susah kalau korang tak paham keluarga korang sendirikan? Terutama Thorn yang korang ingat di happy selalu. Thorny boleh Thorny bagitahu diorang pasal sekolah? Gem tahu ni tak masuk pun dalam urusan ni. Tapi sampai bili kita nak berahsia?
B-baik..
Thorn mengambil nafas seperti mahu mati sahaja. Winter tahu mana ada urusan sekolah dengan taste kita masuk campur. But i wanna make it more purrfect~~ OwO
Tak apa lah Thorny duduk dengan Ice dulu okay? Mama terangkan mereka apa yang mama tahu lepastu Thorny bagitahu yang lain okay? Duduk dengan Ice dulu. Pujuk Gempa sambil mengelap air mata Thorn yang seakan mahu keluar tapi ditahannya.
Baiklah... Sebelum kamu semua bertanya atau pelik tentang Thorny ni. Sini Gem terangkan. Thorny sebenarnya mempunyai masalah dimasa lalu. Ingat yang Thorny seringkali kata bahawa "pergi lah dulu. Thorny balik lepasni" ingat? Sebenarnya, tentang itu. Thorny dibuli. Selalu Thorny balik, badan Thorny cedera parah. Badan Thorny lemah sehari demi sehari. Sampai masa Thorny nak pergi bunuh diri. Disitu Gem dengan Ice berada dan terus tolong Thorny. Kami juga mendengar kisah Thorny yang dirahsiakan. Sejak Solar dan Thorny mula couple dan telah didengari disekolah. Mereka membuat keputusan untuk meneruskan membuli Thorny tapi lebih teruk. Kami menolong Thorny dan akhirnya mereka berhenti. Tapi tanpa sedar... Mereka membuli Thorny tanpa kami perasaan. Thorny walaupun seorang yang ceria dia mempunyai kehidupan yang kurang ceria seperti dia. Pembuli itu juga pernah mencuba dera dan membunuh Thorny. Tapi nasib si polar bear kesayangan Blaze ni ada. Dia guna kuasa dia dan Thorny selamat. Thorny boleh tunjuk diorang tu? Terang Gempa panjang lebar sambil tersenyum manis kearah Thorn.
(okay kalah lah cik abang cik akak tanya 'Thorn couple dengan solar'? Disitu terlihat bahawa saya seorang perempuan yang suka mengeship. Jadi minta mampu ye~)
Akhirnya korang tahu satu rahsia Thorn. Baiklah sini Thorn tunjuk dimana tempat Thorn cedera dan tempat tu. Jelas Thorn dengan air mata yang mengalir deras.
Thorn membuka bajunya. Merah habis muka semua kecuali Gempa sama Ice. Ye lah badan Thorn yang putih lumus serta pinggang rampingnya seperti Gempa. Badan idaman perempuan. Tapi badan Thorn dibalut dengan membalut yang putih dan baru. Thorn menyuruh Gempa membuka ikatan pembalut tu dan membuka perlahan-lahan. Alangkah terkejut mereka, diantara badan Thorn yang putih lumus dibalut itu. Mempunyai kesan cakar, toreh, kesan berwarna biru dan merah seperti lebam, serta darah yang hendak mengalir. Baru sahaja Thorn mahu membuka pembalut di tangannya. Gempa melihat kesan darah dan bertanya.
YOU ARE READING
The Prank [Boboiboy Thorn]
FanfictionKisah ini menerangkan tentang seorang remaja yang sering dibuli disekolah dan merancangkan sesuatu tanpa diduga yang membuatkan lebih teruk. Tapi diakhir cerita mereka menjadi lebih mesra dan rapat. Hanya dua dari keluarganya tahu tentang sifat se...