#HeForShe Eylül ayında New York'ta tanıtıldığından beri meslektaşlarım ve benim aldığımız tepkilerden fazlasıyla memnun olduğumuzu söylememiz doğru olur. HeForShe konferansı 11 milyonun üzerinde izlenme sayısına ulaştı. 1.2 milyar sosyal medya konuşmasında adı geçti. #HeForShe etiketi öyle popüler oldu ki Twitter genel merkezlerinin binasına çizdi. Dünyanın her yerinden erkekler bu harekete dahil oldu. Desmond Tutu'dan Prens Harry'e Hilary Clinton'dan Yoko Ono'ya bir çok kişi 20 Eylülden beri bu kampanyada bize destek olmak için iletişime geçtiler. Maratonun başlaması ve işe koyulunmasıyla 15 yaşında genç bir delikanlının ulusal bir gazete de yazarak kadınların ayrım görmesine üzüldüğünü söylemesi, Genç kızların yüzlerce imza toplaması, bunların hepsi son 4 ayda oldu. Bunu hayal bile edemezdim. Ama gerçek oldu. Teşekkürler. İzlediğiniz için ve desteğiniz için çok teşekkürler. Peki 10×10×10'un amacı ne? Hükümetleri, iş yerlerini ve okulları karşımıza alarak cinsiyet eşitliğine katılmaları için bu etkinlikte yer almalarını sağlamak. Ama ben bu organizasyonların arkasındaki kişilerden duymak istiyorum. Eylül'de kendi bazı hikayelerimi anlattım. Sizin hikayeleriniz neler? Kızlar, akıl hocalarınız kimler oldu? Aileler, çocuklarınıza eşit davrandınız mı? Eğer öyleyse bunu nasıl yaptınız? Kocalar, partnerlerinizin hayallerini gerçekleştirebilmesi için onları içten desteklediniz mi? Genç erkekler bir kadın dışlandığında ya da terslendiğinde sesinizi çıkardınız mı? Bu sizi nasıl etkiledi? Bu, korumak için adım attığınız kadını nasıl etkiledi? İş adamları, kadın çalışanları lider pozisyonlarda yer alabilmeleri için yetiştirip desteklediniz mi? Yazarlar, kadının basındaki yeri için dile karşı meydan okudunuz mu? CEO'lar, kadın çalışanlarınızın motivasyonunu arttırmak için bir şeyler yaptınız mı? Ne değişim gördünüz? Sizler, erkeklerin heforshe'ye katılmasıiçin çaba sarf ediyor musunuz? Ya da bir sitede imza toplamaları için? Kaç imza toplayabildiniz? Bilmek istiyoruz. Sizi dinlemek istiyoruz. Konuşmamdan sonra aldığım en büyük geri dönüş şuydu Kadınlar ve erkekler yardım etmek istiyor ama en iyi yol hangisi bilmiyorlar. Erkekler kampanya için imza verdiğini söylüyor. "Şimdi ne olacak?" diyorlar. Asıl mesele şu ki "Şimdi ne olacak?" kısmı size kalmış. Sizin kişisel heforshe desteğiniz ne olacak? Ve "en iyi yol" diye bir şey yok. Yapılan her şey geçerli. Desteğinizin ne olacağına karar verin ve bunu duyurun. Ve gelişmelerinizden bizi lütfen haberdar edin. Biz de sizin hikayenizi paylaşabilelim. Rehberliğinizi ve emeklerinizi desteklemek istiyoruz. 10×10×10'un asıl amacı tüm bu yapılanları görülebilir, somut bir hale getirmek. Peki kampanya beni nasıl etkiledi? Bir hayranın bana konuşmamdan sonra söylediği şey nefesimi kesti. Konuşmayı izledikten sonra babasının artık onu dövmesine izin vermediğini söyledi. Konuşmamdan sonra hayatımda olan ve benimle iletişime geçen ve devam etmemi söyleyen erkekler beni çok etkiledi. Ve kızların gelecekte ekonomik ve politik olarak güç sahibi olabileceği bir dünyayı görebilmeyi umduklarını söylediler ve şunu söylemek isterim ki bu kampanyadan aldığımız sonuçların hiçbirinin çok iyi konuşma yazabilmemle alakası olmadığını söyleyebilirim. Bu sonuçları aldık çünkü temelimiz çok verimli. İnanıyorum ki kadınların da bu katılımda eşit olması gerektiği çok daha iyi anlaşılıyor artık. Evlerimizde, topluluğumuzda, hükümetlerimizde ve iş yerlerimizde ve biliyorlar ki dünyanın geride kalmasının sebebi kadınların bu ortamlarda eşit olmaması. Kadınlar bu gezegeni yarı yarıya paylaşıyor. Temsil güçleri azıımsanıyor ve potansiyelleri ciddi anlamda küçümseniyor. 10×10×10'i duyurarak HeForShe'yi ikinci adıma getirdiğiniz için çok mutluyuz. Umarım sizde heforshe'densinizdir, çünkü değilseniz yanlış konferansa geldiniz. Şimdi size soruyorum, sizin etkiniz ne olabilir? nasıl, ne, nerede, ne zaman ve kime? Yardım etmek, bilmek ve sizden duymak istiyoruz. Çok teşekkür ederim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Emma Watson #HeForShe Konuşmaları.
No FicciónEmma Watson'ın #HeForShe etkinliği altında yaptığı konuşmaları yazacağız.