British Vogue Konuşması

272 35 4
                                    

Emma Watson: Geçtiğimiz Eylül ayında New York'ta Birleşmiş Milletlerin "HeForShe" adlı yeni kampanyasını duyurdum. Erkeklerin kadınları, kadınların da erkekleri cinsiyet eşitliği konusunda desteklemesi hakkında. Moda endüstrisinin önde gelen isimleriyle oturup cinsiyet eşitliği konusunda konuşmayı çok isterim. Bir feminist misiniz?

Jonathan Saunders: %100 feministim. 

Bella Freud: Ben hümanistim. Sanırım bu tamamını kapsıyor. 

Erdem Moralioglu: Mesele, tüm kadınlara eşit davranılmasıysa, evet.

Emma Watson: Bugün bir kadın için modada ki en büyük mücadele nedir? 

Stella McCartney: Bu sadece bizim sektörümüzde değil hepsinde var ama kadınlarım eşitliğe sahip olmasıyla ilgili ciddi bir problem var. 

Bella Freud: Kadın ve erkek arasındaki eşitliğin ilk adımı aynı parayı kazanmaları. 

Stella McCartney: Babalık ve annelik izinlerini eşit vermeliyiz.  

Bella Freud: Erkeğe de kadına olduğu gibi babalıktan ötürü izinler yaratılmalı. Bu da kadınların bu izni kullanmasının sebebi daha az işlerini önemsiyormuş gibi görünmesini ortadan kaldırır. Bu da iş ortamında aşırı derecede adaletsiz bir yaklaşım. 

Emma Watson: Moda, cinsiyet eşitliği konusunda  nasıl bir rol oynuyor sizce? 

Jonathan Saunders: Çok nezih bir çevrede dolaşıyoruz. Kadın ve erkeğe eşit davranılan bir ortam burası. Bu yüzden eşitliğe destek olma konusunda daha bilinçliyiz. 

Stella McCartney: Bence moda endüstrisinin bu konudaki rolü çok büyük. Büyük bir sese sahip ve bu ses değişimin büyük bir parçası olabilir. Her yaştaki kadınlara daha iyi mesajlar vermeliyiz. Her bedende ki, her milletteki kadınlara... Ve kadınların oldukları gibi iyi hissetmelerini sağlamalıyız. 

Jonathan Saunders: Bence kadınların moda da nasıl temsil edildiği çok önemli. Onları desteklerken kullandığımız görsellere çok dikkat etmemiz gerekiyor. 

Emma Watson: Cinsiyet eşitliği konusundaki umutlarınız ve hayalleriniz neler? 

Erdem Moralioglu: Cinsiyet eşitliğinin benim için ilk adımı ikiz kız kardeşim, hayatımın en büyük parçası, en iyi arkadaşım. Hayatımızın her aşamasında birlikteyiz. Sanırım dünya, cinsiyetiniz sizi hiçbir alanda kısıtlayamayacağı bir yer olmalı. 

Bella Freud: Daha çok insana kibarlık ve adaletle yaklaşılması bu şekilde kadın ve erkek arasındaki denge kendiliğinden oluşacak. 

Emma Watson: Moda sektöründeki cinsiyet eşitliğine dair büyük umutlarım var. Bence ilerleme kaydediyor ve bir çok olumlu atılan adımlar gördüm. Ama hala daha bir sürü ırkçılık, cinsiyet ayrımcılığı var. Kadın ve erkeğin daha ortak ve ayrımsız bir ortamda olduğunu görmek isterim. Kendilerini her hangi bir açıdan daha güçlü hissedebilecekleri bir şekilde. Cinsiyet eşitliği hakkında sizin söyleyeceklerinizi çok merak ediyorum, Vogue'n da merak ettiğine eminim. 


Multimedia'ya videoyu koydum( Altyazısız olarak.) Emma gibi bende ne söyleyeceğinizi merak ediyorum. Sizin Cinsiyet Eşitliği konusunda umut ve hayalleriniz neler? Bunu destekliyor musunuz? Lütfen fikirlerinizi belirtin. Sizi Seviyorum XO 


Emma Watson #HeForShe Konuşmaları.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin