Recenze a shrnutí seriálu WandaVision

92 9 6
                                    

   Jsem fanouškem MCU, Wandy Maximoff obzvláště

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

   Jsem fanouškem MCU, Wandy Maximoff obzvláště. A její vztah s Visionem patří mezi mé nejoblíbenější. Seriál o nich tedy mohlo být potěšením i zklamáním.

Začínáme v padesátých letech. Wanda a Vision se právě vzali a začínají nový život v domě v městě Westview. Vnímáme je jako v sitcomu; a v díle je jednoduchá zápletka - ani jeden z nich neví, co znamená nakreslené srdce v kalendáři.

Do startu to asi není moc upoutavé a diváky, kteří se o MCU moc nezajímají, by seriál nejspíš nelákal. My ale víme, co všechno bylo předtím. Ultron, Občanská válka, Infinity War, Endgame. A když po těchto událostech Marvel nabídne s dvěma mocnými Avengery sitcom, je velmi nejisté, co to znamená a co se bude dít.

Celou dobu jsem při prvním díle nejistě sledovala Wandu a Visiona a jejich poklidný život a nevěděla, co si myslet. Scény mi přišly poněkud nudné a nezáživné. Aby ne, je to typický stereotyp rodinky z 50. let ve filmu. Pak ale ke konci přišel zvrat, kdy se pan Heart, který byl u nich s jeho ženou, začal dusit. A celá ta podivnost začíná. Ten nepříjemný pocit, že tu něco nehraje, že je tu něco špatně. Když byl tenhle moment zažehnán, vracíme se zase do poklidného života.

Podivné zvraty v prvních třech dílech mě nutily seriál stále sledovat. Lhala bych, kdybych řekla, že mě to bavilo neustále... Ale tvůrci si jistě věděli rady, když jsme nezapomínali, že koukáme na Marvelovku.

Jakákoliv hlubší akce se první tři díly nekonala. Tyto díly patřily k těm „slabším”, ale na druhou stranu - příběh musí mít o co se odrazit. A ten jsme důkladněji poznali ve čtvrtém díle, kdy seriál nabyl jiných rozměrů. To už jsem měla pocit, že koukám na Marvelovku se vším všudy. Jsem ráda za Darcy i Monicu, myslím, že je dobré přivádět do děje staré známé (včetně agenta Woo).

Určitě jsem nebyla jediná, kdo si myslel, že je to výmysl. Že je to alternativní realita. Že to, co vidíme, se skutečně neděje a Wanda si to vymyslela. Jenže ono se to dělo a to neuvěřitelným způsobem - Wanda začarovala celé město a všechny lidi naprogramovala podle sebe. Tohle mi přišlo jako vážně dobrá zápletka. Lidi ze SWORDu se to snažili řešit, ale neúspěšně. Také mi bylo hodně líto Visiona, když se snažil opustit bariéru a přitom se rozplýval. Tím do mě udeřilo vědomí, že Vision je mrtvý a tohle je jen Wandin výplod fantazie.

Nevím jak ostatním, ale mě formát sitcomu zas až tak nevadil. Později mě však štvalo „brekaing the 4th wall” (rozbití čtvrté stěny), kdy postavy mluvily přímo k nám jakožto divákům. Jinak jsem s tím byla jakž takž v pohodě. A jsem ráda, že už ke konci začali tvůrci ten „TV” formát vypouštět a my si tak mohli vychutnat normální Marvelovku.

A teď k celé té záležitosti s X-Meny; Pietro jakožto Peter z X-Menů mě mimořádně zaskočil a myslím, že většinu z vás také. Určitě jsme všichni doufali k propojení tohoto a MCU univerza. Bohužel, z x-menovského Petera se vyklubal Ralph Bohner, člověk, kterého Wanda taktéž očarovala. Tohle zjistila Monica, když s ním byla v místnosti. Byla jsem trochu zklamaná, ale na druhou stranu jsem tak trochu čekala, že nedojde k tomu, na co jsme všichni čekali. Upřímně; jak byste to chtěli vysvětlit, když byl Wandin „pravý” bratr mrtvý? Myslím, že touhle postavou nám chtěl Marvel dát pouze odkaz na to, kdo Quicksilver byl a je.

To, že je Wanda Scarlet Witch jsme věděli všichni. I přesto ji tímto jménem doposud nikdo nenazval, maximálně tak byla uvedena v titulcích. Ještě před vydáním WandaVision jsem si stěžovala na název, protože by se tam hodilo „Scarlet Witch” víc a taky proto, že filmy o Avengerech se vždycky jmenují podle jejich přezdívek. Teď už to chápu a myslím, že v tomhle ohledu odvedlo MCU dobrou práci. 

A přeměna ve Scarlet Witch celkově? Úžasná. Nikdy bych nevěřila, že se s ní takhle přiblíží komiksům. Už její halloweenský kostým jsem považovala za dost - byl to pro mě dostatečný odkaz. Ale tímhle způsobem jsem si to oblíbila ještě víc. Její síla je neskutečná. Jsem si naprosto jistá, že by porazila Thanose. Škoda že to neudělala, ale na druhou stranu je fér, že to udělal originální Avenger - ten, kterým MCU začalo.

Od začátku jsem taky věděla, že Agnes je komiksová Agatha Harness. Agatha byla Wandinou učitelkou. Wanda ji nakonec zabila. V tohle jsem doufala i teď, když se zjistilo, jak moc velké nebezpečí pro Wandu představuje. Když ale nad zemí bojovaly a Wanda ztrácela svou sílu, doopravdy jsem se bála, že prohraje. Agatha přeci jen vypadala velmi silně a zkušeně. Naštěstí to dopadlo tak, jak to dopadlo.

Když Wanda ztrhávala bariéru, bylo jasné, co to znamená. Přijde o své děti a přijde o Visiona. Snad není třeba vypisovat víc.

První potitulková scéna se týká Monicy Rambeau, když k ní promluví Soren, žena Talose. To jsou postavy z Captain Marvel. Určitě tak vyjde něco z téhle oblasti.

Druhá potitulková scéna... Wanda. Sama. Poklidně vypne konvici když v tom jí vidíme jako Scarlet Witch v další místnosti studovat magii. Slyšíme hlasy jejich dětí. Myslím, že se ještě máme na co těšit.

 Tak jo, díky všem, co přečetli tohle ne moc hezky sestavenou dlouhou kapitolu - recenzi/shrnutí

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.


Tak jo, díky všem, co přečetli tohle ne moc hezky sestavenou dlouhou kapitolu - recenzi/shrnutí. Určitě je toho víc, co bych chtěla napsat. Přeci jen to není záležitost na jednu stranu. A co vy? Jaký je váš celkový názor na seriál?

Scarlet Witch, Vision, Endgame FanpageKde žijí příběhy. Začni objevovat