-2- 11.Března 2020

5 2 0
                                    

,,Dobré ráno Lu." Pozdravila jsem ospalého Luise který právě přišel do kuchyně.  ,,Ahoj." Pozdravil mě nazpátek ,,Táta ještě spí?" Zeptal se mě a já mu smutně odpověděla ,,Ne už šel do práce." Věděla jsem co teď přijde, smutný obličej ospalého synka a věta: ,,ach jo!"   Zkusila jsem mu zlepšit náladu ,,A co kdyby jsme si k  snídani udělali vajíčka?" Smutný výraz malého kloučka se proměnil během chvíli v krásný úsměv ,,Jupííííí!!!!" 

Ze školky jsem s Nellou zamířila do parku na dětské hřiště. Na klouzačky, houpačky, kolotoče a zelenou travičku. Nellynka si hrála, smála se a já jsem si četla knihu. Vždy když jsem vykoukla z pod knihy a podívala se na Nellu, hrála si s holčičkami a smála se. 

Bylo asi deset hodin a mě volala mamka, klikla jsem na zeleně vyhlížející tlačítko přijmout a pozdravila jsem svou maminku ,,Ahoj mami, co potřebuješ?" optala jsem se jí rovnou, věděla jsem že jen tak nevolá.  ,,Zlatíčko, právě jsme měli poradu a.." Ano moje maminka je učitelka na druhém stupni základní školy a já celkem lituji těch žáků co s ní mají hodiny ,,a zavírají se školy!" Vykřikla a ve mně hrklo ,,Cože???" Zvolala jsem do telefonu ,,Kvůli čemu?!" Mamka nasadila uklidňující hlas ,,Klid to bude v pořádku," ,,Mami! Já se neptám jestli to zvládneme, já se ptám proč?!" Pomlka, mamka si rozmýšlí jak mi t lehce vysvětlit, napadlo mě. ,,No kvůli tomu viru tomu koronaviru. Před týdne to zavřelo Slovensko a dnes my od osmnácti hodin už se nikam nemůže." ,,Aha tak díky já budu opatrná měj se." Chtěla jsem zavěsit, ale ozvalo se ,,A půjdeš si nakoupit zásoby?!?!" ,,Mami svět nekončí, buď klidná." Řekla jsem a zavěsila. 

Došla jsem domů s Nellou a Luisem ze školky udělala Nellynce oběd. Po obědě jsem oba dva uložila k odpolednímu spánku a já jsem se svalila na gauč do obýváku. Zapnula jsem televizi a našla zprávy, na zprávy se normálně moc nedívám, ale toto je jiná situace. Ze všech koutů se valily zprávy o koronaviru, všude negativní zprávy ach ou. 

,,Ahoj jsem doma!" Volal Tomm, který právě přišel z práce. Luis odběhl od stolu kde maloval obrázky i s Nellou a už oba dva běželi se špinavýma ručkama pozdravit tatínka. ,,Tatíííí!" Volal Luis ,,Tatýýý!" Volala Nellla. ,,Ahoj jaký byl den?" Zeptal se mě Tomm ,,Těžký, volala máma, zavřeli školy od šesti večer se nikam nedostaneme do divadla, kiny, škol a Luis dnes přinesl lísteček ze školky, také se zavírají."   ,,Jo dnes u mě byl jeden pán, strašně se toho virusu bojí." ,,Víš upřímně? Já taky." 

Hrdinkou v  této doběKde žijí příběhy. Začni objevovat