~•Kapitel 3•~

74 4 0
                                    

När SO-lektionen är slut har jag håltimme, vilket Adam också har.
"Vad har du för betyg då?" Frågar jag honom.
"I SO? C" svarar han.
"Har du bra betyg annars då?"
"Ja, det kan man väl säga. Vilket är ditt favoritämne?"
Jag måste tänka en stund. Jag har egentligen idrott som bästa ämne, men ingen accepterar mig.
"Ehh, typ idrott och SO kanske" svarar jag efter en stund. "Ditt då?"
"Samma faktiskt" skattar han.
Vi går under tystnad en stund. Vi svänger höger mot kemisalarna och sedan vänster mot matsalen.
Jag har sämst betyg i matte. Det är ett C, men ändå mitt sämsta. Vilket avslöjar att jag har ganska bra betyg.
Nästan varje håltimme pluggar jag matte. Jag måste jobba upp mitt mattebetyg om jag ska bli det jag vill bli.

Nästa morgon vaknar jag före klockan. Jag känner mig på bra humör, och jag längtar efter att få träffa Adam. Han är ju bara så härlig.
Det är fredag och mamma och pappa är som vanligt inte hemma på fredagsmornar. Jag går ner med lätta steg och gör i ordning frukosten. Jag tar fram yoghurten och jordgubbarna och börjar skära de i småbitar. Jag häller upp yoghurten i en skål och toppar med jordgubbarna.

I skolan möter jag upp Adam efter första lektionen. Han ser ledsen ut, och jag undrar vad som har hänt.

Kärlek & SvekWhere stories live. Discover now