luku 1

19 3 3
                                    

~Vaahterarungon nk~

Katsoin turhautuneena tyhjää tuoresaaliskasaa joten lähdin pyytämään kyyhkysateen metsälle. "Kyyhkysade tuutko metsälle mun ja varistassun kanssa voidaan ottaa myös ruusutassu?" Kysyin kyyhkysateelta joka oli vähän kauempana "toki käyn hakemassa ruusutassun ja vatistassun!" Naaras vastasi ja lähti oppilaittenpesän luo. Menin leirin sisäänkäynille odottamaan. Ei mennyt kauaa kun kyyhkysase ja kaksi oppilasta tuli. "Lähdetään!" Tokaisin ja lähdimme metsään.

Maa oli pienen lumikerroksen peitossa. Kävelimme jonkin aikaa kunnes kuulin rapinaa ja heilautin häntää vatsitassulle merkiksi mennä vaanima asentoon. Nuori kolli oli hetkessä palannut suussaan kuollut hiiri. Hautasimme hiiren odottamaan ja erkanimme toisistamme otin oppilaani vatistassun ja kyyhkysade meni ruusutassun kanssa toiseen suntaan.

Palasimme leiriin kolmen hiiren ja kahden oravan kanssa. Heitin tuoresaaliskasaan saaliin ja nappasin yhden vesimyyrän itselleni. Asetuin soturien pesän edustalle syömään.

"Jokainen oman riistansa saalistamiseen kykenevä tulkoon klaanikokoukseen!" Päällikön kutsu kaikui leirissä hetken aikaa. Söin nopeasti hiireni ja menin varistasdun viereen. "On aikani siirtyä syrjään päällikön paikalta! Olen jo vanha joten olen siirtymässä jäähännän kanssa klaaninvanhimpien pesään. Uusi päällikkö olkoon pikkutiikeri! Otan myös vanhan nimeni käyttöön joten olen tästä edes kukkaturkki" kukkaturkin ääni kantautui jokaisen korviin. Pari kissaa alkoi kuiskuttelemaan mutta kohta kaikki hurrasi. "Jäähäntä, kukkaturkki, pikkutiikeri!" Yhdyin tietenkin mukaan huutoihin. Pikkutiikeri oli jo kavunnut klaanikivelle kukkaturkin paikalle.

"Kuuklaanin kissat. Kuulkaa minua, kun nimitän uuden varapäällikön. Lausun nämä sanat Tähtiklaanin edessä, jotta esi-isämme voivat kuulla ja hyväksyä valintani. Uusi varapäällikkö on vaahterarunko!" Kissat alkoivat kuiskutella keskenäön ja olin täysin järkyttynyt. "Luotan vaahterarunkoon paljon ja tiedän että hän on uskollinen ja viisas varapäällikkö joten jos joku on päästöstäni vastaan sanokoot sen!" Pikkutiikeri jatkoi vaikka kuiskutellua oli mutta se loppui nopeasti. "Vaahterarunko, vaahterarunko!" Koko klaani hurrasi ja tulivat onnittelemaan. "Lähden kuupuulle vaahterarungon ja pöllöturkin kanssa!" Kokous oli päättynyt ja kaikki palasivat normi töihinsä.

Menin pöllöturkin kanssa pikkutiikerin luo missä oli jo harmaatassu ja sumusulka yrttejen kanssa. Söin yrtit jotka maistuivat kaameelta mutta en välittänyt.

Matka kuupuulle on pitkä koska se on mäntyklaanin rajalla. Lähdimme matkaan heti ja isompia ongelmia ei edes tullut. Kuupuun luona pikkutiikeri loikki oksalle ja kävi makuulteen.

~pikkutiikerin nk~

Seisoin klaanienkokous paikalle isoin rungon vieressä. Taivaalta hopeahännästä minua lähestyi tähtiklaanin kissat.

"Tervetuloa pikkutiikeri. Oletko valmis saamaan yhdeksän henkeäsi?"
Naukaisi keskeltä keltalehti

"Kyllä" vastasin päättäväisesti

Luokseni tuli raitahäntä "Tällä hengellä annan sinulle Arvostelykykyä. Käytä sitä hyvin." Sisälläni tuntui epämukava pisto

Seuraavana tuli kukkapentu "Tällä hengellä annan sinulle Anteeksiantoa. Käytä sitä tarkasti." Nyt tuli suruntäyteinen pisto joka ei ollut yhtä kauhea kun edellinen.

Kolmas oli oravakäpälä siskoni "Tällä hengellä annan sinulle Rakkautta. Käytä sitä lähimmäisillesi." Nyt tuli lempeä ja rakastava tunne joka oli paljon ihanampi kun aikasemmat

"Tällä hengellä annan sinulle Jaksamista. Käytä sitä vaikeina aikoina." Naukaisi  sammalkorva

"Tällä hengellä annan sinulle Luottamusta. Käytä sitä oikein." Sanoi jäätassu

"Tällä hengellä annan sinulle Viisautta. Käytä sitä kunnolla." Susikorva katoi viisailla silmillään ennen kun lähti

"Tällä hengellä annan sinulle Toivoa. Käytä sitä kun tuntuu ettei mikään onnistu." Melkein kusikasi punakynsi

"Tällä hengellä annan sinulle Ymmärrystä. Käytä sitä joskus kun et kunnolla ymmärrä." Hiekkatassu naukaisi

"Tällä hengellä annan sinulle Sisua. Käytä sitä jaksamiseen." Pajutähti maukui

Kaikki yhdeksän pistosta oli erillaisia mutta osa oli ihan mukavia osa taas kaameita.

"Tervehdin sinua uudella nimelläsi, pikkutähti. Vanhaa elämääsi ei enää ole. Olet saanut päällikön yhdeksän henkeä, ja Tähtiklaani nimittää sinut kuuklaanin suojelijaksi. Puolusta sitä hyvin; pidä huolta sekä nuorista että vanhoista; kunnioita esi-isiäsi ja soturilain perinteitä; elä jokainen elämäsi ylpeästi ja arvokkaasti." Naukui pajutähti. Koko tähtiklaani alkoi hurrata nimeäni. Kohta kaikki kissat oli kadonnut ja heräsin kuupuun oksalta.

Hyppään vaahterarungon ja pöllöturkin luo "metsästäkää jotain ruokaa palataan kohta leiriin!" Volemmat lähtivät saalstamaan ja jään odottamaan. Kohta kaksikko palaa kolmen hiiren kanssa. Nappaan yhden hiiristä ja hotkin sen suuhuni. "Kiitos vaahterarunko ja pöllöturkki! Lähdetään" kaksikko käveli vieressäni kohti klaanin reviiriä.

valinnan aika||soturikissat||Where stories live. Discover now