Leiriin tulessamme moni tuli juttelemaan pikkutähdelle. Katsoin ympärilleni hetken kunnes sanoin "aamupartipon lähtee kettuturkki, susiloikka ja tiikerimyrsky, metsästys partioon menee ruusutassu ja kyyhkysade ja toiseen metsästys partioon menee haukkasiipi, yösiipi ja hallakäpälä." Lähdin varistassun luo "menemme harjoittelemaan taistelua!" Tokaisin ja lähdin kohti piikkihernetunnelia varistassu perässäni.
Aukiolla asetuin oppilasta vastapäätä. "Mitkä ovat kaikkien klaanien vahvuudet?" Kysyin rauhassa vilkuillen varistassua. "Lintuklaani on taitava taistelemaan mäessä, sammalklaani on nopea ja ketterä ja mäntyklaani osaa taistella vedessä ja puissa!" Savun musta kolli vastasi. "Taitavaa, entä meidän klaanimme vahvuus?" Silmäilin oppilasta miettien onko kysymys helppo vai vaikea. "Olemme taitavia taistelemaan aluskasvillisuudessa" varistassu melkein huusi vastauksen. "Hyvä sen pohjalta alamme hatjoitella! On yhä osata taistella jokaista klaania vastaan niin että heidän vahvuudet ei auta paljoa!" Kävelin nyt oppilaan ympäri valmiina näyttämään esimerkkiä.
Oli jo auringonhuippu joten lopettelimme ja menimme metsästämään jonkin verran saalista klaanille.Leirissä järjestelin loput tän päivän partiot ja huomisen. Kun sain velvollisuuteni valmiiksi nappasin hiiren tuoresaaliskasasta ja menin syömään sen pöllöturkin ja kyyhkysateen kanssa. Syötyäni menin soturienpesään ja käperryin omalle sammalvuoteelleni.
Seisoin pienen lammen vieressä ja edessäni oli tähtiklaanin kissa Raitahäntä. "Hei, vaahterarunko ja onnittelut!" Sanoi raitahäntä tyynenä. "Kerron sinulle ennustuksen joka on puut kuolee, vedet punertuu vain elossa oleva puu ja tuon kaksi läheistä voivat pelastaa klaanin raidalliselta kissalta" kun raitahäntä oli sen sanonut muistin mitä viime ennustus oli tarkoittanut mutta nyt ei ollut kyse mäyristä vaan kissasta. Mutta mikä ihmeen elossa oleva puu tästä pitäö kertoa pikkutähdelle.
Heräsin yösiiven ja kyyhkysateen välistä aurinko paistoi pienesti soturienpesään joten nousin ylös ja lähdin kohti päällikkönpesää. "Saanko tulla" naukaisin pesän sisääntulo aukolta. "Juu" pikkutiikerin uninen ääni vastasi. Kävelin pesään rauhassa ja asetuin päällikön eteen. "Näin ennustuksen tähtiklaanilta unessani! puut kuolee, vedet punertuu vain elossa oleva puu ja tuon kaksi läheistä voivat pelastaa klaanin raidalliselta kissalta!" Katsoin päällikön pelokkaita silmiä. "Puut kuolee eli lehtikato joten se tapahtuu lähi aikoina. Elossa oleva puu ja tuon läheiset voisikohan tarkoittaa sinua ja sinun kaksi läheistä mutta kuka on raidallinen kissa? Sen sinä selvität!" Pikkutähti kertoi ja nyökkäsin. Kävelin ulos pesästä ja mietin. Kaksi läheistä varmaan pöllöturkki ja kyyhkysade mutta kuka on raidallinen kissa se voi olla vihollisklaanista tai ihan tästä klaanista. Menin pöllöturkin ja kyyhkysateen luo jotka olivat menossa aamupartioon. Kerroin heille nopeasti ennustuksen ja että he olisi läheiset ja sanoin että puhutaan kuunhuipun aikaan.
Olin kuullut että tänään harmaatassu saisi parantajanimensä joten lähdin onnittelemaan siskoani joka oli varmaan parantajien pesässä.
VOUS LISEZ
valinnan aika||soturikissat||
Fanfiction"puut kuolee, vedet punertuu vain elossa oleva puu ja tuon kaksi läheisä voivat pelastaa klaanin raidalliselta kissalta" Vaahteratassusta tulee viimein soturi ja saa oman oppilaan, mutta kaikki ei menekkään parempaan suuntaan. Vaahterarunko saa unen...