Second date (Liam)

45 4 0
                                    

Ik ben op weg naar mijn volgende date, een zekere Liam. Hij had me in een e-mail gestuurd dat we naar de kermis zouden gaan. Natuurlijk nam ik dat aanbod meteen aan, want wie houdt nu niet van de kermis? De kermis was in het dorp hier vlakbij dus ik kon te voet. Ik kreeg het al in zicht, vanaf hier -een kleine 150 meter verder- had het iets magisch. Liam had afgesproken aan de kermisattractie break dance. En ja hoor, daar stond hij. Hij was erg knap en lang. Liam was gekleed in een lange bruine jas met een rode sjaal om zijn hals. Hij had twee gesuikerde appels in zijn handen. 'Hallo, jij moet vast Fleur zijn.' zei Liam. 'Ja dat ben ik !' zei ik heel enthousiast. 'En jij bent dan Liam.' Hij glimlachte. 'Zowaar ik hier sta ben ik Liam voor jou.' Hij stond onnozel naar me te glimlachen en te draaien met zijn hiel. 'Ow ja... Dit is voor jou. Ik hoop dat je gesuikerde appels lust.' Hij gaf me de omgekeerde gekarameliseerde appel op de stok en ik nam hem aan. Nadat die suikerbom op was vroeg Liam me om een selfie te maken voor op zijn twitter. Ik zei natuurlijk "ja". Hij taste in zijn jaszak en haalde een zwarte IPhone eruit. 'Say cheese!' Ik lachte naar de omgekeerde IPhone en ik voelde hoe het hand van Liam naar mijn schouder taste om dichter tegen elkaar te staan. Hij draaide de gsm om en keek of de foto gelukt was. Hij maakte een gebaar met zijn duim en wijsvinger op elkaar dat het schitterend is. De avond was leuk. We gingen van de ene attractie naar de andere. Liam had ondertussen zijn rode sjaal aan me gegeven omdat mijn hals en nek te bloot waren en er kippenvel op kwam. 'Hier, voor de kou.' zei hij zachtaardig en bezorgd. We wandelden aan een uithoek van de kermis en praatte over koetjes en kalfjes. 'Mijn ex heeft me gedumpt omdat ik niet sterk genoeg ben en dat ik te lief en zachtaardig ben. Ze zei dat ik net haar vader was.' Liams gezicht stond plots droevig. 'Wat erg. Volgens mij heeft ze een klop van een hamer gehad als ze dat zei. Je bent wel lief en zachtaardig maar volgens mij heb je wel enorme spierballen.' zei ik om hem op te beuren. Hij dacht na en spande voor de lol zijn biceps op. 'Misschien ben ik niet sterk maar ik kan wel goed mikken, recht in de roos, altijd raak! Kom dan laat ik het je zien.' Hij trok me naar een ballenkraam. In het ballenkraam waren er veel leuke prijzen maar er stond ook een reusachtige bruine teddybeer. 'Let goed op! Ik ga die teddybeer voor jou winnen.' zei hij met een serieus gezicht. Ik proestte het bijna uit. Ik kon me niet inhouden van het lachen. Hij was té geconcentreerd om hem af te leiden. Zijn hand dat het balletje vast had ging zachtjes naar achteren. Hij gooide het balletje recht op de blikken af. Alles vloog op de grond. Strike! Liams armen gingen de lucht in. De kraamjongen gaf hem de beer. Ik stond met open mond Liam aan te gapen. Liam schudde de jongen zijn hand. Hij draaide zich naar me toe. Hij keek met puppy ogen naar me en gaf me een pruillip. Hij schudde met zijn hand de beer zijn kop en gaf hem toen aan mij. 'Alsjeblief.' Ik hield de beer stevig vast. 'Dank je, je bent geweldig Liam.' Hij grijnsde onnozel naar me. 'Ja,ik weet dat ik geweldig ben,dat probeer ik ten minste te zijn.' We liepen zachtjes voort. We kwamen aan bij een soort theekopjes attractie waarbij je in een ronde zit die rond draait en dat terwijl dat ook nog een keer rond draait. Laat ons erop houden dat we veel gaan ronddraaien. Liam trok me mee. 'Kom op, dit wordt leuk. Je gaat toch niet terug krabbelen,hé.' Ik moest me kalm houden, in dat bakje stappen en dan zien we wel. Ik liep naar hem toe. We stapten samen het karretje in. Er werd aangekondigd met een toeter dat de rit begon. Het begon zacht. Dat was goed. Maar Liam vond het iets te langzaam en draaide aan het soort wiel in het midden dat het karretje in de tegengestelde richting draaide van de rest. De schijf waarop alle kopjes draaiden ging sneller en sneller. Liam vond het plezierig. Hij lachte en joelde de hele tijd naar me. Ik moest me laten meeslepen. Het was leuk gaf ik eindelijk aan mezelf toe. Ik keek naar de andere karretjes iedereen lachte en draaide gulzig aan de wielen in het midden om nog sneller rond te draaien. Ik draaide mezelf terug naar Liam. Hij keek me aan en ik zag dat hij misselijk werd. Hij blaast alle lucht weg en hield zich stevig vast aan de rand. Hij forceerde een glimlach die overging in een uitdrukking die zei: ik-moet-kotsen. Ik had een bezorgde uitdrukking op mijn gezicht gezet. De rit was nog maar net begonnen. Liam zou het moeten vol houden tot het gedaan was want je kan niet opeens zeggen of het mag stoppen. Dat gaat gewoonweg niet. Het draaien ging langzamer en stopte plots onaangekondigd te snel zodat we door het karretje wiebelend dat tot stilstand kwam. Liam sprong eruit en draaide nog om zijn as. Hij zag nog net niet groen. Zo erg was het. We liepen de trap af en hij hield zijn hand voor zijn mond. Hij kon het niet langer meer aan en nam mijn hoed van mijn hoofd, boog zich erover en braakte heel zijn maag leeg in mijn hoed. 'Gaat het ?' vroeg ik hem voorzichtig. Hij schudde langzaam zijn hoofd. 'Nee, ik...ik heb het voor je verkloot.' Ik streelde hem over zijn rug. 'Daar kan je nu ook niets aan doen.' zei ik zacht. 'Kom, ik breng je wel naar huis.' Hij knikte en we liepen samen naar mijn huis dat niet te ver van de kermis lag. We stapten in mijn auto dat op de oprit stond.De gewonnen teddybeer zat achteraan op de bank. Liam had mijn hoed nog steeds vast. Hij had de inhoud ergens buiten weg gekieperd. 'Sorry, sorry, sorry.' zei hij de hele weg terug naar zijn huis. 'Liam stop ermee jezelf de schuld te geven. En daarbij, ik had een ongelofelijke avond. Je hebt een beer voor me gewonnen, een karamelappel voor me gekocht en met me in verschillende leuke attracties geweest. Het was een geweldige avond.' ik glimlachte naar hem en hij terug naar mij.

We kwamen bij zijn huis aan. Hij stapte voorzichtig uit mijn auto. 'We spreken nog af.' zei ik. 'Oké.' was zijn doodsimpele antwoord terug. 'Slaap lekker.' zei ik. 'Slaap lekker, schoonheid.' Hij bleef me steeds verbazen. 'Charmeur.' Ik reed terug naar huis en vermoeid viel ik in een diepe slaap in mijn bed.


5 Dates ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu