»chapter 25«

61 7 0
                                    

Mn si mingyu dgn taeyong ni?tadi kata otw ,ke sesat?"soal sana.Tidak lama kmudian taeyong, mingyu dan eunwoo smpai.
yow!mian lambat"kata mingyu lalu mengambil tempat kosong di sbelah jeongyeon.Mereka smua memandang eunwoo.Eunwoo dan taeyong duduk bersebelahan.
spe ni?"soal lisa.Taeyong menepuk dahi.Alahai ku lupa nak perkenalkan.
Ni eunwoo,Kwan SMA mingyu dulu,btw minggu dpan dia msuk skolah kita"kata taeyong.Eunwoo tersenyum.
Jeongyeon"kata jeongyeon.Eunwoo senyum.
Sana"kata sana pula yg berada di sbelah kiri jeongyeon.Eunwoo mengangguk pula.dahinya berkerut.
sana?jepun k?"soal eunwoo.Sana mengangguk sambil tersenyum.
Dia ank pungut"sampuk jeongyeon.Semua ketawa.
Aku minju n sbelah aku ni lisa"kata minju.Lisa bangun dan tunduk ala ala puteri.
Suho"kata suho sambil tersenyum.Eunwoo membalas senyumannya.
Apa lagi pesanlah cepat.Suho payung"kata sana.Suho mengerling sana.Sana pula menjelirkan lidah.
Alaa suho bukan selalu ko nak payung cenni"kata mingyu pula.Suho pasrah n redho dpat kwan kedekut taik hidung masin.
HAh yela-pesanlah"pasrah suho.Jeongyeon tersenyum lalu memanggil waiter.
[Taehyung x Jimin x Suga pov]
hyeong!ambil hyeong punya baju sila-ats katil tae  "jerit taehyung ke arah blik suga.Dia masih lagi tido.Taehyung mengeluh lalu dia bangun dan msuk ke blik Suga.
Yah hyeong!bngun lahhhh "Taehyung melempar baju Suga ke ats mukanya suga.Namun suga msih lagi tido.Taehyung fedup.Dia msuk ke bliknya blik.
kang ku bakar kang"bebel taehyung sambil menyimpan bajunya di dlam almari.
oppa!cee ajk pi tman"kata tzuyu yg berada di dpan muka pintu.Taehyung memandang tzuyu lalu menagangguk.Tzuyu tersenyum lalu trun ke bwah.
Pada msa yg sama jungkook bru sahaja pulang.
Yuyu mne smua jeong noona?"soal jungkook. Tzuyu yg berada di ruang tamu itu berpaling.
Kluar dgn kawan ii dia"kata tzuyu.Jungkook mengangguk lalu naik ke ats.
[Jeongyeon x sana pov]
ni ke girl yg jau ckap tu?"bisik eunwoo kepada mingyu.Mingyu mengangguk.Cantik lagi depan depan"Kata eunwoo lagi.Mingyu mengangguk.
Yah!Aku punya auu tu"kata mingyu.Yelaa"kata eunwoo.Mingyu mengangguk.
Sana sshi!Lepas ni kita jgn balik lagi au.Aku nak beli buku kat kedai dpan tu.Temanlah aku"Kata jeongyeon.Eunwoo menyiku Mingyu.
Kau nk pi kedai dpan tu ke?jom ahh aku un nak beli buku rujukan"kata Mingyu.Jeongyeon mengangguk.
Odo lisa.Tu air bukan kicap nyah- pepsi n kicap un leh tertukar ker"Kata taeyong.Lisa menggaru kepalanya.Ye wehh"Kata lisa.Haa mkan bebanyak lagi.Tkpe boss besar kita payung" kata minju.Suho mencebik.Aku nak air kosong"kata minju.We-sejak bila ko minum air kosong" Soal suho.Minju menjeling.Tiba ii Talefon Sana berbunyi.Yah nugu?"soal jeongyeon.Yoongi oppa"kata sana lalu menjawab panggilan.Nae Oppa"jwab sana.Sana kluar dgn sp?"soal suga yg berada di talian.Dengan Jeong.Wae?"soal sana pula.Balik bila?Jgn balik lambat sgt.Kita nk balik kg."kata suga lagi.Mwo?jinja?wait besokkan kitaorang skolah"kata sana pula. Mcam takle cuti ek"kata suga lagi.Hehehe..nae nnti kitaorang balik awal kit"kata sana lalu menamatkan panggilan.Waeyo?"soal jeongyeon.Oppa suh kita balik awal sbb nak balik kg"terang sana.Besok kan kita skolah"soal jeongyeon pula.Ko ckap cam kita takle amik cuti"kata sana pula.Hmm kampung korg katne?" Soal Mingyu.Busan"jwab sana dan jeongyeon serentak.Mingyu mengangguk.
[Mina dan Jihyo Pov]
yah!tak habis lagi ke call?"soal mina yg mulai muak.Jihyo menjelir lalu naik ke ats.Taehyung duduk di sofa.Mina-yah,jimin oppa mn?"soal Taehyung.Aik tadi takkan jimin oppa duduk dgn oppa en"soal mina.Dia pelik.Bru tadi dia dgr Taehyung,Jimin n suga duk borak sesama.
Tadi ada,Skrang takde"jwab Taehyung.Molla" jwab mina sambil mengangkat bahu.
Jungkook ke belakang untuk memberi ikan ikanya makan.
Masa di sekolah mencabar sentiasa,semua jgn bimbang rembat milo member (sing in milo iklan)
jeongyeon dan sana pulang.Begitu juga Nayeon.
Ehh korang dah kemas brg ka?"soal jeongyeon apabila melihat Mina dan jihyo sedang berehat di sofa.Mina dan jihyo mengangguk.Sana-shi ppali kemas brg"ajk jeongyeon.Sana mengangguk.mereka naik ke ats.
Momo menolong Jin memasak di dapur.
Momo tlong ambilkan Garam kat dlam kabinet" kata jin.Dengan segera momo bangun dan mendapatkan garam lalu berikan kepada jin.
Slesai memasak Jin memanggil smua adik adiknya supaya trun mkan.
Wahhhh"kata jungkook lalu duduk di sebelah chaeyoung.Matanya berbukak luas apabila melihat makanan yg byk di hadapanya.
Mkan cepat satgi kita dah nk gerak.brang smua dah kmas ke?"soal Yoongi.semua mengangguk.
Skip makan
Jeongyeon dan jungkook berjalan trun sambil membawa bagasi.Kook tlong masukkan bagasi noona skali.Noona nak pergi tandas jap.
Jungkook hanya menurut kata kakaknya.Slesai meletakkan smua brg di dlam bonet,jin memanggil adik adiknya berkumpul.Yelaa adik rmai kann kne pastikan smua ckup.
Smua dah kluar ka?klau tak oppa nk suh pak guard kunci rmh"Kata jin.Dah dahh"jwab nayeon.
Cepat msuk.Smua msuk ke dalm kereta.

Jin Namjoon Tzuyu Momo Sana Yoongi hoseok
                                                    Jungkook
                                                    Jeongyeon
                                                      Dahyun
Jimin Nayeon Chaeyoung Taehyung jihyo mina
(kedudukan dlam kereta)limosen

Nayeon mula menguap.Dia mengantuk. Sepantas kilat matanya terbuka luas seperti teringatkan sesuatu.Yah chim!dah gitau cikgu Jeong,sana,hyun n kook lom?"soal nayeon. Chim mengangguk.Dia sudah menyelesaikan smua perkara berkaitan skolah adik adiknnya.
bagus.Now aku dah bole tido"kata nayeon lalu menutup matanya.
Jin menelefon penjaga villa di kampungnya itu.
Appanya sempat membeli sebuah villa di kampungnya untuk neneknnya dan datuknya tinggal.Namun selepas kematian neneknya dan datuknya,villa itu menjadi kosong.Mereka mengupah org untuk menjaga villa itu sementara mereka di bandar.Tpi setiap kali mereka pulang ke kampung mereka akan menginap di villa itu.
Huwaaa tak sabarnyaaa"jerit dahyun.Agak agaknya mcam mana rupa villa kita eh?dah lama dah tak dtang sana"kata dahyun lagi.Good condisition"jwab namjoon.Dahyun mecebik lalu melihat ke arah luar.Melihat pemandangan yg cantik.Akhirnya mereka sampai di perkarangan villa.kelihatan Pokok bunga sakura tumbuh subur di perkarangan villa.Wahhh finally"jerit mina.Mereka smua excited.

tbc~
miann lama x update.Min busy

#2 [𝙵𝙰𝙼]Nine with Seven Where stories live. Discover now