"Apa-apa hal , hang call aku tau"Ujar Qaireena
"Okay,aku kat sana dak sampai 2 minggu pun.Maksudnya,minggu depan hari Khamis,baru aku balik sini.Lagi satu,hang dak perlu ambil aku sebab ada orang nak ambil aku" Kata Alina
"Oh okay.Ingat!sampai sana,call aku"Ujar Qaireena
Pengumuman penerbangan dari KLIA ke Kulim,Kedah telah diumumkan.Alina segera memberi salam dan pergi ke laluan masuk.
Setelah Qaireena menghantar Alina dengan pandangannya,dia segera keluar dari KLIA itu.Malang tidak berbau , Qaireena terlanggar seseorang .
" Eyy! Tak ada mata ke?!?! Jalan pakai apa?!?! " Herdik Qaireena
" Eh,eh!Salah aku ke ? Kau yang langgar aku dulu! Pastu salahkan orang! " Herdik lelaki itu .
Tanpa mereka sedar , herdikan mereka mengundang perhatian khalayak ramai di seluruh KLIA .
" Apa?! Salah aku? Ha? Woi jantan ! Kau tu yang buta! " Tengking Qaireena.
" Aqnan , dahlah. Kau tak ingat ke? Yang perempuan selalunya betul ? " Ujar Fariq yang baru sahaja muncul entah dari mana .
" Ish! Kau ni! Yang kau tahankan dia , asal? Aku ke perempuan ni kawan kau ? " Soal Tengku Aqnan.
What? Lelaki yang Qaireena langgar tu Tengku Aqnan ke ? Ya, Tengku Aqnan lah . Qaireena ni pun satu , dia ada pangkat TENGKU .Tak malu ke ?
" Ouh , nama kau Aqnan lah ? Hmm...Aqnan , apa kata kita buat satu permainan ni . Siapa kalah , kena ikut cabaran si pemenang manakala bagi yang menang pulak , layak beri beberapa cabaran yang very TERCABAR . Okay tak ? " Ujar Qaireena .Sengaja tekankan ' Tercabar '.
" Permainan ? Permainan yang macam mana ? "
" Okay , macam ni ....."
" Hahaha!!! Kau kalah , So sila ikut cabaran aku "
" Tak adil macam ni , tadi kau main tipu! "
" Aik? Kau tak ingat ke peraturan kita tadi ? "
Flashback...
" Permainan dia macam ni ... salah seorang dari kita kena bagi soalan matematik dari segi BAHAGI dan DARAB . Tapi! Kena sebut soalan tu dalam BAHASA INGGERIS .Then , yang perlu jawab , diberi masa 10 saat untuk berfikir . Tak dapat jawab , dikira KALAH .Jelas ? "
Ujar Qaireena panjang lebar . Sengaja tekankan perkataan ' BAHAGI , DARAB dan BAHASA INGGERIS ' supaya kedengaran jelas ditelinga Tengku Aqnan .
Tengku Aqnan cuba memahami cara permainan itu lalu bertanya .
" Okay , aku setuju , By The Way , nak panggil kau apa ? "
" Just call me Qairee " tegas sahaja suaranya Qaireena dengan reaksi yang sangat serius dan mata ditajamkan .
" Okay , lets start a game "
Bagai tahu apa perlu dibuat . mereka lantas bermain Osom
"OOOOSOM " Serentak
Tengku Aqnan mengeluarkan batu manakala Qaireena mengeluarkan air .
" Okay , aku menang . Aku start " Ujar Qaireena . Tengku Aqnan hanya mengangguk
" Soalan pertama , Fifteen divided by 400 , So how much? "
"zero decimal zero three seven five " Tak sampai 10 saat , Tengku Aqnan dah jawab , bijak ini anak !
" That's right "
"Giliran aku pulak . Soalan kedua , five hundred times 12, so how much? "
Selepas 3 saat , Qaireena menjawab
" Six thousand " Dengan yakin Qaireena jawab , Pandai ini anak !
" Right! "
" Soalan ketiga ,thirty tenths eight parts eighty -nine tenths seventeen "
Sengaja Qaireena memberi soalan perpuluhan bersamaan bahagi kerana soalan yang melibatkan dua simbol iaitu bahagi dan perpuluhan ini adalah soalan yang paling susah
Dah lebih 10 saat , Tengku Aqnan masih tidak menjawab .
" Treeettt!! Masa dah tamat !" Ujar Qaireena , bangga
End Flashback..
Dari situlah , diorang bergaduh !Sampai esok tak habis .
Dahlah bye , Sis nak tiduq..Assalamualaikum
SETIA DENDAM!
YOU ARE READING
SETIA DENDAM!
RandomKERANA DIA , AKU MERASA. KERANA DIA , AKU BERDENDAM! SEMUANYA KERANA MANUSIA BERTOPENGKAN SYAITAN , AKU BERUBAH SEPERTI INI .