Jag hade fått på mig min klänning nu och jag måste säga att Bea verkligen vet mina mått för den satt perfekt på mig och jag såg faktiskt nästan snygg ut ju. Jag flätade även ihop mitt långa hår till fläta som hängde ner för ryggen på mig och tittade mig i det kristallklara vattnet och möttes av en nu tjej i spegelbilden. Tanken slog mig att jag kanske inte ens får se ut så här för Mr. Mantinga men det struntade jag i. Jag gick bort mot brasan till Avalon och satte mig ner mitt emot honom. Han höjde blicken och jag stirrade in i hans vackra gula ögon. Han tittade på mig uppifrån och ner och hans blick fastna på mina ögon och han harklade sig innan han till slut sa något.
”Så, hur var namnet?” Frågade han mig med sin vackra men just nu något spända röst”Mitt namn är Darcie, enkel tjänarinna” svarade jag enkelt i hopp om att han inte skulle märka hur nervös jag var men jag insåg att jag misslyckades totalt.
”Enkel tjänarinna tvivlar jag på” svarade han mer avpänt nu och det var något utmanande i hans röst.
”Tro vad du vill men det är sant” svarade jag lite skrattande och han skrattade med
Vi fortsatte att prata ett tag och skrattade tills att vi kom in på ämnet om drakar. Då blev allt mycket allvarligare.
”Men säg mig ers majestät, hur är det att vara en drakryttare?” Frågade jag nyfiket och han berättade på om hur det var. Han sa att det är tufft men otroligt kul och man får en ökad chans att hjälpa andra med en drake vi ens sida. Jag sa att jag förstod. När det började bli jättesent så gick vi och la oss och vi somnade bums. Han var riktigt trevlig måste jag säga.
Jag vaknade tidigt dagen efter och jag bestämde mig för att gå och jaga lite mat eftersom Avalon fortfarande sov. Jag tåg min pilbåge och gick ut i skogen. Mina sinnen var på helspänn och jag rörde mig fram övernaturligt smidigt fram tills att jag kom till ett rådjur som jag bestämde mig för att jaga och jag fällde det djuret så nu får vi mat så att det räcker tänkte jag. Jag var påväg fram till rådjuret när jag ser något ligga i det höga gräset. En ovalformad sten såg det ut som. Jag gick långsamt fram till det och rörde vid det. Jag kände hur lent det var och jag förstod direkt att det var ett ägg. Jag försökte identifiera det och jag kom fram till de chockerande saken att det var ett drak ägg. Jag bara stirrade på det och det började knaka i ägget.