Drakägget

197 18 0
                                    

Jag hörde hur ägget började knaka mer och mer och man började se sprickor i det. Jag backade undan lite från ägget för det kändes som att snart skulle det komma äggskalsbitar flygande åt alla möjliga håll, och visst hade jag rätt. Ägget fullkomligt exploderade och jag tvingades titta bort och ducka för att inte få äggskal i ögonen. När jag visste att det inte skulle komma några fler äggskalsbitar flygande så vände jag mig tillbaka till varelsen som pep lite lätt och jag stod fullkomligt förstelnad och tittade på den otroligt vackra varelsen. Jag mötte drakens blick, oj vad vacker hon var! Anledningen till att jag vet att det är en hona är för att det var en känsla jag fick. Hon var rödgulbrun i fjällen med några märkliga blåa detaljer längs med ryggraden som var spiralformade.  Det liknade… jag drog en liten flämtning. Som mitt födelsemärke på min axel. Jag drog ner armen på klänningen för att jag skulle kunna se födelsemärket och visst var det likt. Men som ännu en liten chock så hade mitt födelsemärke vuxit så att linjerna nu slingrade sig ner mot min handled istället för bara på min axel. What, tänkte jag. Jag tittade tillbaka på varelsen som mötte min blick. Draken hade gröna ögon, precis som jag och hennes horn var vackra och stora och liknande en ung krongjorts och de var även dem kritvita. Hon sträckte ut sina vackra vingar som var samma färg som fjällen  förutom de blåa mönstret som var spiralaktiga precis som på resten av kroppen. Hon kom gående mot mig och jag fick klappa henne.När jag gjorde detta så spred sig en mäktig känsla genom mina vener och det började flyga runt guldstoft i det blåa ljuset som bländade mig lite. Jag kände allt hon kände i just det ögonblicket.

 När ljuset hade lagt sig så kollade jag på hur hon betedde sig och förstod så mycket mer av hennes natur konstigt nog.  Hon var verkligen som en hund, kanske lika stor som en räv men hade psyke som en hund. Jag ramlade ihop på marken av ren chock och hon kom mot mig och trängde sig in i mitt knä och så satt vi ett tag och hon sommnade.Jag strök henne över hennes fjäll och hon var så len att klappa. Jag var så försjunken i mina tankar om att en drake just hade kläckts för mig så jag märkte inte att Avalon kom fram till mig.

”Har du jagat ett rådjur, mums” sade han och jag hoppade till  utan att tänka på att jag höll i en drake. Hon smälte lixom in i mitt knä eftersom jag hade vit överdel på mig. Han gick fram till rådjuret och tittade på det.

”Snyggt fångat Darcie!” jublade han.

Jag tittade på draken som nu hade vaknat igen och hon sträckte på sig framför mig och gav ifrån sig ett pip. Pipet fick Avalon att vända sig om i hast men när han såg var ljudet kom ifrån så frös han licksom fast och han bara stod och stirra på draken. Min drake,min drake Anima.

From servent to dragonriderWhere stories live. Discover now