03'

533 95 30
                                    

🌸maaflah ye klu ada typo.
🌸Enjoy!
🌸Jgn lupa vote tau.

-----------------------------------------

Seungmin terus keluar dari keretanya selepas selesai parking kereta. Suara Renjun yg serak2 tadi membuatkan dia kelam-kabut. Mesti ada pape jadi kat dia ni. Jadi dia pun terus pergi ke hospital.

Sampai di pintu hospital, dia ternampak seseorang lelaki yg dia sangat kenal. Tangan leleki itu sedang memegang tangan seorang budak yg lebih kurang berumur 3 tahun.

"Yangyang?" panggil Seungmin.

Lelaki tadi ataupun Yangyang memandang kearah Seungmin dan tersenyum.

"Kau nak tengok Renjun ke?" tanya Yangyang.

"Haah. Ni sape?" Seungmin menunjukkan budak kecil tu.

"Nanti kau tahu."

Mereka terus masuk kedalam hospital dan menuju ke tempat bersalin sebab Renjun mungkin ada kat situ. Sampai disitu, mereka ternampak Renjun sedang duduk satu bangku.

"Seungmin...."

"Gwaenchana? Waeyo?"

"Soumin.....Soumin....hilang. Aku tak tahu dia pergi mana....." Air mata Renjun mengalir keluar dari matanya.

"What? Kenapa pula?"

Seungmin memandang Yangyang tetapi Yangyang tak bagi reaksi apa2. Seungmin agak terkejut sebenarnya tapi dia hiraukan saja.

"Renjun...." panggil Yangyang. "......sebelum kau nangis lagi teruk, aku nak kasi sesuatu kat kau."

Yangyang mengeluarkan satu sampul surat didalam kotnya lalu dia hulurkan pada Renjun. Tangan budak tadi pun dilepaskan dan Yangyang menolak badan budak tu perlahan kearah Renjun.

Seungmin yg rasa tak sedap hati tu terus merampas sampul surat tu dari Yangyang lalu dia buka.

"Apa ni?" tanya Seungmin sambil melihat gambar2 dan sekeping kertas yg ada dalam tu.

Renjun ingin melihat gambar dan kertas
itu tapi Seungmin terlebih dahulu meletakkan semula gambar tu dalam sampul surat.

"Takde pape. Cuma......itu bukti yg budak ni..." Yangyang menunjukkan budak tu. ".... anak Renjun."

Renjun terus mencapai tangan Yangyang. "Apa? Kenapa ni anak aku pulak? Yangyang?"

Yangyang tidak menjawab soalan Renjun dan hanya menepis tangan Renjun ketepi.

Seungmin mengigit bibir bawahnya untuk menahan geram. "Yangyang, klu kau rasa nak tambah tekanan kat Renjun sekarang ni, baik kau blah." halau Seungmin.

"Fine. Aku blah. Kau Renjun......baik kau ingat apa dosa kau dengan Soumin." kata Yangyang lalu terus pergi dari situ dan meninggalkan budak tadi.

Renjun yg masih dalam keadaan terkejut tu terus jatuh terduduk kat situ. Seungmin terus mencangkung dan memeluk Renjun.

"Seungmin.....apa salah aku? Apa aku buat sampai kena macam ni? Kenapa?" Renjun mencengkam lengan baju Seungmin sambil menangis disitu.

Seungmin tidak membalas apa2 dan hanya mengusap kepala Renjun. Esakan Renjun semakin bertambah selagi masa berjalan.

"Renjun.....pandang aku." Seungmin memegang kedua-dua belah pipi Renjun. ".....Klu susah sangat, datang rumah aku. Aku boleh tolong kau."

"Bawak Hyojen, bawak anak2 kau, duduk ngan aku. Okay? Jgn camni. Aku tolong kau."

Tiada balasan dari Renjun tetapi dia memeluk badan Seungmin semula dengan tangisannya itu. Dan dia masih lagi terfikir-fikir apa salah dia dengan Soumin sampai semua orang buat dia macam ni.

>>>>>>

Satu ketukan didengari dari pintu rumah Seungmin. Seungmin yg sedang duduk di ruang tamu itu menuju ke arah pintu lalu membuka pintu rumahnya.

Senyumannya terukir selepas dia ternampak seseorang berdiri didepan tu bersama barang2 bayi yg dia suruh beli tadi.

"Yo! Renjun okay tak?"

"Kau ni,Eric. Masuklah dulu. Bak sini barang2 tu."

Seungmin merampas barang2 tadi tangan Eric dan dia bawa masuk rumah. Eric turut mengikut langkahnya masuk.

"Renjun.....macam biasalah. Berkurung...." balas Seungmin sebagai jawapan kepada soalan Eric tadi.

"Anak dia and adik dia?"

"Adik dia sekolah. Naik bas. Anak dia yg kecik tu tengah tidur kat katil dia. Anak dia yg lagi sorang tu.....haahlah. Kat mana ek?"

"Tu ah. Tengah duduk kat balkoni." kata Eric sambil tunjuk ke arah balkoni.

"Ingatkan dia hilang." Seungmin menghelakan nafas lega.

"Dia memang tak layan ke anak dia tu?"

"Tak. Cakap pun tak. Ngan aku pun dia susah nak cakap. Anak dia yg tu apatah lagi."

"Apa nama anak dia tu?"

"Wen Xue. Huang Wen Xue."

"Wait....what? Chinese?"

"Hmm....masa Yangyang bagi sampul and anak dia tu, ada sijil lahir sekali. Sebab tu aku tahu."

Eric menggaru kepalanya. Macam mana pulak Renjun boleh ada anak ni? Sukar betul persoalan ni.

"Aku rasa aku tahu kenapa Renjun ada anak."

"Kenapa?"

Seungmin membuka laci meja yg ada kat meja kopi di ruang tamunya itu dan mengeluarkan sampul yg tempoh hari.

"Aku nak tunjuk gambar ni. Tapi jgn terkejut pulak. Ready mental dan emosi."

"Gambar apalah yg serius sangat tu...."

"Nah." Seungmin menghulurkan satu gambar kepada Eric.

Eric dengan yakinnya mengambil gambar tu dan tengok. Matanya terbuntang dan dia terus mencampak gambar tu. Gambar tu ada Renjun dan sorang perempuan yg mereka tak kenal sedang making out.

(Sorry, Renjun. I Love You! ಥಒ್ಲಥ )

"Okay. Aku terkejut."

"Aku dah cakap. Tapi nampak sikit je,bukan obvious pun."

"Renjun tahu tak pasal ni?" tanya Eric.

"Belum lagi. Aku taknak kacau dia. Dia tengah rehat. Nanti bila dah ready, aku bagitaulah."

"Yelah. Kau jaga dia elok2 tau. Klu pape, call aku. Aku boleh tolong."

"Herm....yelah. Tapi sekarang ni aku terkilan juga. Semua marah Renjun doh. Aku tak fahamlah camni." Seungmin menggenggam tangannya bila teringat pasal mereka semua.

"Ye. Aku pun pelik. Marah tu biasalah. Tapi Soumin sampai tinggalkan anak dia camtu je. Bapak ah...." sokong Eric.

"Tulah pasal. Aku marah gak sebenarnya. Nasiblah Renjun tu jenis bertanggungjawab sikit. Klu tak....sian anak dia."

"Dahlah. Yg penting sekarang.....kita kena jaga Renjun and adik dia. Oh...anak dia sekali."

Seungmin mengangguk kepalanya perlahan. Memang sekarang ni Renjun ada mereka berdua je. Jadi mereka memang kena tolong Renjun.

~ to be continued ~

Happy Reading! ❤

(C) I Hate This Fate || Huang Renjun ※ NCT DreamWhere stories live. Discover now