Prolog

598 23 2
                                    

,,Klára....PSSST....Klára." Samuel (Moon) sa nebezpečne nakláňal ponad Klarisinu posteľ a snažil sa ju zobudiť. Ona však nereagovala a ďalej spokojne odfukovala.
,,KLÁRA!" zakričal Samo a Klarisa sa jedným švihnutím posadila na posteľ úplne zmätená.
,,Čo sa deje?! Čo? Horí? Zavolajte hasičov! Rýchlo!" Samo sa len smial ako zmyslov zbavený až sa váľal po zemi.
,,Ďakujem! Fakt výborný spôsob, ako ma dostať z postele. Ty si taký idiot Samuel!" Klarisa hodila po Samovi vankúš a znova si ľahla.
,,Mama s ocom ťa volajú, chcú nám niečo oznámiť či čo. Klára! Davaj!" Samo sa snažil Klarise zobrať perinu ale ona ju pevne držala zubami, nechtami a nechcela vstať.
,,Mám zavolať Dejra?"
uchechtol sa Samo. 
,,Už idem, už idem. A prečo ho tu vlastne miešaš? Je v CZ. Tam aj patrí. Tieto prázdniny si chcem užiť bez toho kreténa!" Samuel sa zamračil. Nenávidel tú ich nevraživosť. Odpochodoval dole do jedálne a sadol si za stôl. Klarisa neochotne vstala zo svojej postele a snažila sa dať, ako tak do poriadku. Vlasy si začesala a obliekla si žlté tričko a čierne nohavice. Pomalým krokom zišla dole po schodoch do jedálne. Sadla si za stôl a počúvala rozhovor rodičov a Samuela.,,...nie že z nášho domu urobíte smetisko. Budete sa o neho starať!" mama niečo hovorila o upratovaní, zodpovednosti a práci.
,,Prepáčte, ale dobré ráno. Teraz som vstala a neviem o čom je reč." Klarisa sa zahniezdila na stoličke a nedočkavo počúvala o čom je reč.
,,Och, prepáč Klárka. Ide o to že odchádzame do Francúzska." Klarise spadla sánka. Nikdy jej rodičia nedostali takúto významnú ponuku.
,,Zatiaľ čo my budeme tam, vy budete sami doma a keď že je Samko najstarší, hovoríme mu, čo, ako a kedy má urobiť. Samozrejme, aj tebe pripadnú nejaké povinnosti." usmiala sa mama na Klarisu a ona  mala čo robiť aby nezvýskla. Na jednej strane to rodičom veľmi priala, ale na tej druhej... výsledok bol niekde tak uprostred.
,,Mami?" Samuel lišiacky prišiel ku mame. Klarisa sa obávala najhoršieho.
,,Áno Samko?" zostala a napäto počúvala.
,,Prosím nech to nepovie, prosím nech to nepovie!" šepkala si sama pre seba ale bohužiaľ, si to Moon všimol a zaškeril sa.
,,Mohli by sem prísť Mattem, Vitaa a ..."
,,V ŽIADNOM PRÍPADE!"
skočila mu do reči Klára a hrozilo, že od hnevu vybuchne.
,,... Dejzr?" dokončil svoju vetu pokojne Samo a pozrel sa na mamu. Tá chcela protestovať, že vraj keď ich tak Klára nenávidí, tak nie, ale napokon pristala na tom že môžu prísť. 

Pohľad Klarisi: 
Prisahám že toho Samuela prisám Bohu zabijem! Určite ani mama nevie, prečo ich tak nenávidím... Vlastne, nenávidím iba Dejzra. Toho odporného, arogantného Dejzra s vlasmi ako šulin! Keď sem prišli po prvý krát, zdali sa byť v pohode a vychádzali sme spolu dobre. No Dejzr sa po pár stretnutiach začal chovať ako idiot. Začal sa mi smiať za to, že vraj vôbec nevyzerám ako Samo a že som vraj adoptovaná, za to sa už neštvem, je to debilina, ale vtedy mi to prišlo ako urážka, mala som desať. Za každým sa mi smial a podkopával mi nohy. Raz, keď som sa česala a bola v kúpeľni, vtrielil tam ako delo a zaškeril sa. Vybral z dverí kľúčik, odišiel z kúpeľne a zamkol ma tam. V ten deň sme mali ísť do aquaparku. Vyhovoril sa na to, že vraj mi je zle a tak odišli bezo mňa. Strávila som v kúpeľni vtedy asi viac ako deväť hodín. Keď sa vrátili, bolo už neskoro večer a  boli na mol. Mňa tam nechali a až ráno, keď šiel Mattem do sprchy a zistil, že dvere sú zamknuté, tušil že asi niečo nie je v poriadku. Ja som ešte spala na zemi a tak na poli som vnímala, mysliac si, že to je sen. Keď otvoril dvere, vošiel dnu a zobral ma. Chcela som sa hádať a byť vzdorovitá, ale nemala som silu. Odniesol ma do izby a odhrnul vlasy z tváre. Pohladkal ma po líci, vyšiel z izby a zatvoril dvere. Za pár minút už bol v jedálni taký krik a buchot, že sa to nedalo vydržať. Zišla som pomaly dole, a zistila, že je tam dosť veľká a nepríjemná hádka. Dejzr sa hádal s Mattemom, Vitom a Samom. Keď ma Dejzr uvidel, ako keby skamenel. V tú chvíľu som mala také nervy, že som ku nemu jednoducho priskočila a vlepila mu takú facku, že na to do smrti nezabudne! Od tej chvíle si k nemu pestujem odpor, Mattemovi som doteraz vďačná že ma tam našiel a od tých čias sme sa veľmi zblížili. Ako kamaráti samozrejme. To bolo posledný krát, kedy mi Dejzr niečo také podobné urobil, ale stále mi podkopáva nohy. Nikdy ho to neomrzí.

Pohľad z tretej osoby:

Keď sa Klarisa naraňajkovala a rozlúčila s rodičmi, odišla do svoje izby a zabuchla za sebou dvere.
,,Trebalo by tu poupratovať." povedala si a pustila sa do toho. Knihy ktoré sa povaľovali po izbe pozbierala a začala ich triediť. Tak tiež roztriedila CD-čka a upratala si stolík. Medzi tým počula, ako sa Samuel rozpráva s niekým po telefońe. Ona len zagúľala očami a robila si svoje. 

Upratovanie jej trvalo jednu hodinu. Konečne sa zvalila na posteľ a zobrala do ruky mobil. Pozerala si Instagramové príspevky a storky. Zrazu narazila na storku Dejzra. Ukazoval tam trošku staršiu fotku kde stojí v strede ľudí. Vedľa neho bol napravo Moon a na pravo od Moona Vitaa a naľavo od Dejzra bol Mattem. Ona, Klarisa, ležala na zemi a robila smiešne grimasy. Pri fotke bol nápis napísaný Dejzrom: Staré dobré časy. Klarise mykalo kútikom úst do úsmevu. Pamätala si na to veľmi dobre. V ten deň ich stretla prvý krát a bol to jeden z najlepších dní. Screenshotla si fotku a uložila si ju do telefónu. Do izby jej vtrhol Moon. 
,,Takže, zajtra ráno prídu. Dneska vyrážajú. Prosím ťa, nerob chujoviny a snaž sa už KONEČNE zmieriť s Domčom. Kapiš to?" Klarisa len pretočila očami a letmo prikývla. Za chrbtom však mala prekrížené prsty, Moon si to nevšimol a bez slov odišiel. 

Nenávisť plná lásky - DEJRISA FFWhere stories live. Discover now