Het nieuwe seizoen is aangebroken en de eerste race zal plaatsvinden in Bahrein. We hebben een tijdje geleden afscheid genomen van onze heerlijke vakantie op Kretenzer, maar nu gaat het race leven weer beginnen. Gisteren zijn we hier aangekomen en hebben we in de avond op het terras van het hotel gezeten. Vandaag beginnen de eerste voorbereidingen. Ik ben blij weer terug te zijn en we gaan het wel zien wat de pers allemaal voor ons in gedachten heeft. Misschien valt het allemaal wel mee.
Het is lekker warm vandaag en ik heb mij verkleed in een korte donkergroene jumpsuit met een zwart ceintuur en witte gympen. Mac heeft als gewoonlijk een korte broek aan met een Redbull shirt aan. Het is een ander hotel dan dat we normaal verblijven in Bahrein en gaan we met de taxi naar het circuit toe. Er staat best wat pers voor de ingang, maar gelukkig mag de taxi het circuit op om ons daar af te zetten. We lopen gelijk door naar de pitstraat waar ik verschillende bekende gezichten zie. Ik begroet verschillende crewleden van Max en ze zijn blij me terug te zien. Uit de box van McLaren komt iemand de kant van Redbull opgelopen en als hij op kijkt verschijnt de glimlach die iedereen herkent. "Never scare me like that ever again!" Zegt hij lachend "I'm so sorry." Zeg ik. Daniel is altijd al iemand geweest waar ik goed mee kon opschieten. We zien hem niet meer zoveel als toen hij samen in het team zat met Max. Toen gingen we nog wel eens op team uitjes, maar sinds hij is overgestapt van team zie ik hem alleen nog maar op het circuit.
"Wait, what's that?" Zegt hij verbaasd, maar met enige enthousiasme als hij naar mijn rechter ringvinger wijst waar de verlovingsring van Max om mijn vinger zit. Ik knik en bevestig daar Daniel zijn gedachten mee. Hij tilt me op en draait me in het rond. "Congratulations!" Zegt hij enthousiast. Ik zeg dat die nog wat zachter moet doen. Hij zet me neer en maakt verontschuldigende gebaren met zijn handen.
"We want to keep it quiet for a couple days." Daniel knikt begrijpend, maar ik kan het enthousiasme van zijn gezicht aflezen. "One thing." Zegt hij. "I want to be there on the big day." Ik begin te lachen. "Of course we wouldn't miss you."Het begin van het weekend is voor nu goed verlopen. De vrije trainingen gingen goed. De redbulls presteren enorm en Max is dan ook wel tevreden. We zitten in de coureurs lounge en het is gezellig. We praten met verschillende coureurs en ook wat nieuwe mensen. Dan is het weer tijd dat Max naar beneden gaat voor de voorbereidingen op de kwalificatie. Ik ben best zenuwachtig en besluit deze vanuit hier te bekijken. Ik bestel nog een drankje aan de bar en wil net bij een televisie zitten als mijn telefoon af gaat. "Hoi met Lora." Neem ik op. "Hallo Olav hier. Zin om bij mij de wedstrijd te komen bekijken." Ik ga in op het aanbod. Een wedstrijd bekijken samen met de commentator heb ik nog niet eerder gedaan. Ik krijg de beschrijving waar ik precies heen moet. Het is een gebouw liggend aan het circuit. Eenmaal binnen mort ik met een lift naar de zesde verdieping en kom ik uit in een lange gang. Er zijn allemaal dezelfde deuren met een briefje erop geplakt met een foto van de vlaggen van verschillende landen met daaronder een bordje die je vertelt wel land het precies is. Ik ga op zoek naar de Nederlandse en open de deur. Olav staat nog bij het koffiezetapparaat wat rechts in de hoek tegen de muur staat. Het is een soort kantoor waarvan een uitzicht op het begin van het circuit. Voor het raam staat een bureau met een microfoon. Aan de linker kant van het bureau staan verschillende televisies met informatie zoals rondetijden en op welke band iedereen rijdt. Buiten recht tegenover het pand staat een groot scherm waarop de race te zien valt. Ik begroet Olav en ga rechts van hem zitten en we praten nog wat voordat de kwalificatie gaat starten.
Een super kwalificatie was het Max heeft pole position wat betekend dat die morgen als eerste mag starten. Ik pak mijn spullen op bedank olav en ga terug naar de coureurs lounge om dadelijk Max te begroeten. Ik moet een klein stukje over het openbare terrein en iemand van de pers weet mij te onderscheppen. "Lora! Lora! Heb je tijd om wat vragen te beantwoorden?" Vraagt hij. Ik knik bevestigend en maak mij klaar voor de vragen die gaan komen. Wel schuif ik mijn hand voor de verlovingsring van Max. We hebben het nog niet vertelt. We willen het dit weekend wel bekend gaan maken.
"Hoe voelt het weer om op het circuit te zijn?" Ik ben verbaasd over de eerste vraag, maar reageer er normaal op. "Het is een lange tijd maar ik ben blij dat het race seizoen is begonnen." Zeg ik. "We hebben je inderdaad een race moeten missen en er is een hoop gebeurd in de tussentijd, zoals de break-up tussen jou en max en je hebt weer een tijdje in het ziekenhuis gelegen hebben wij vernomen uit verschillende bronnen." Het is wel behoorlijk nieuws geweest dat Max en ik weer samen gezien waren nadat iedereen dacht dat Max en ik uit elkaar waren. Daarna was het natuurlijk groot nieuws dat er politie was in het huis van Max en toen ze te horen kregen dat ik vermist en vermoedelijk de val van de klif niet had overleefd ontplofte het nieuws wel even. Laat staan toen ik toch werd gevonden vier dagen later. "Max en ik zijn niet echt uit elkaar geweest. We hebben dit zo voor moeten doen, omdat ik langere tijd werd bedreigd en op dat moment dusdanig dat we voor onze veiligheid de wereld moesten laten weten dat we uit elkaar waren. Daarna is zeker een hoop gebeurd maar gaat het met mij ook allemaal goed en is de rust weer terug." Beantwoord ik zijn vraag. Hij knikt en laat weten dat dat zijn enige vragen waren die hij wilde stellen.
Aangekomen in de coureurslounge is het nog rustig. Onderweg zag ik dat verschillende coureurs in het vierkantje stonden dus zullen de eerste zo ook de lounge wel binnen komen lopen. Niet veel later druppelen de eerste coureurs binnen en ook Max komt na een tijdje binnen gelopen. Hij komt naar me toe en geeft een kus op mijn voorhoofd. "Gefeliciteerd." Zeg ik nog. "Dankje." Zegt hij als hij naast mij ploft. We spreken nog over de kwalificatie. "En hoe was het hier?" Vraagt. Hij. "Ik heb uiteindelijk bij Olav gekeken. Op de terugweg werd ik nog aangesproken door de pers."
"En hoe was dat?" Vraagt Max. "Prima. Een vraag over onze relatiebreuk en hoe het nu ging. Niet veel bijzonders." Antwoord ik. Max knikt tevreden en staat dan op. "Ik ga even omkleden en zullen we dan terug gaan naar het hotel? Vraagt hij. En ik knik.Eenmaal terug in het hotel pakken we onze spullen en gaan we richting het zwembad. Het is al donker, maar nog warm dus we nemen even een snelle duik en hangen wat aan de rand. Ik omhels Max. "Wanneer wilde je het bekend maken?" Vraag ik aan hem. Hij weet dat ik doel op dat hij mij ten huwelijk heeft gevraagd. "Wanneer zou je het willen?" Vraagt hij. Ik denk even na. "Morgen?" Vraag ik hem. Hij knikt. We hebben het hier al een keer eerder over gehad. We laten het weten via onze social media middels een foto die Victoria van ons heeft gemaakt toen we op Kreta op vakantie waren. Het is een foto met zonsondergang waar ik in het water sta en Max op een knie zit. Het enige wat je ziet zijn onze contouren, omdat de foto tegen het licht in is genomen, maar het is een prachtige plaatje geworden.
De volgende dag lopen we al optijd op het circuit rond. Max is druk met het team de laatste punten te bespreken voordat de race zodadelijk gaat beginnen. Vlug voordat hij zijn wagen in moet komt hij nog even naar mij toe. Hij pakt zijn telefoon en opent zijn instagram. Daar plaatst hij de foto met de tekst eronder waaruit duidelijk wordt dat Max mij ten huwelijk heeft gevraagd. Hij geeft zijn telefoon weer aan mij en geeft me nog een kus en loopt naar de start toe. Ik loop naar de pitmuur om daar aan te sluiten om de race te bekijken. Voor we beginnen kijk ik nog even naar Max zijn telefoon en zie ik de berichten op de foto en aankondiging binnenstromen. De opwarmronde is al begonnen en ik zet mijn koptelefoon op en kijk mee op de schermen. De wagens staan klaar voor de start en de lichten gaan aan en met volle spanning wacht ik tot ze een voor een uit gaan. Als de lichten zijn gedoofd is Max goed weg en weet zijn positie te behouden. De eerste ronde is al sprake van een gele vlag met safety car, omdat Nikita Mazepin in de muur staat.
Het laatste stuk was spannend. Max heeft in ronde 40 nog een pitstop gemaakt voor een ronde op medium banden en heeft een spannend duel gehad met Hamilton. Helaas is het geëindigd in een tweede plek, maar is het wel een goede start geweest van het seizoen en ziet het er veel belovend uit. Ik zet mijn koptelefoon af en loop naar de ceremonie toe. Onderweg word ik gefeliciteerd door verschillende teamleden en teamleden van andere teams die het bericht van Max hebben gezien. Ook op de media is er al wat over te vinden.
Max Verstappen dubbele felicitaties na zijn eerste race in Bahrein. Tweede plek en verloving bekend met zijn huidige vriendin Lora.
Ook daar zie je de berichten binnen stromen. Max staat als eerste klaar voor het interview op het circuit. "Well Max congratulations with second place and your engagement." Er verschijnt een lach op zijn gezicht en bespreekt kort de wedstrijd. Dan maakt hij zich klaar voor de huldiging.
Ik sta ondertussen in de coureurslounge en kijk naar de televisie. Ik zet hem op Nederlandse zender en op dat moment komt Max aangelopen in het vierkantje. "Max dubbel gefeliciteerd." Zegt Jack Plooij. "Dankje." Zegt Max. "Ja goed start dit seizoen." Vult hij zijn antwoord nog aan. "Dat kun je wel zeggen. Maar welke datum moet ik precies vrijhouden in mijn agenda?" Max begint te lachen. "Dat moeten we allemaal nog plannen, maar ik zal het je doorgeven." Zegt Max. Het gaat dan nog kort over de race en gaat Max uiteindelijk verder met de interviews.
Ongeveer twintig minuten later komt Max de lounge binnen lopen en geeft me een kus. Ik ben blij en vrolijk en geef hem nog een kus. "Nu weet iedereen het." Zeg ik. "Blij mee?" Vraagt Max. Ik maak een afwegen gebaar met mijn hoofd. "Geen geheimzinnig gedoe meer. Wel weer een hoop media komende tijd denk ik." Max knikt en geeft me nogmaals een kus op mijn voorhoofd.
JE LEEST
nummer 33
FanfictionHet verhaal over het leven van Lora met de beroemde Formule 1 coureur Max Verstappen. Lora is een groot fan van de Formule 1. Ze gaat dan ook naar de Formule wedstrijd in Spa. Hier krijgt ze een grote verassing als ze het circuit wil verlaten. Ze kr...