We zijn even een paar dagen vrij voor we weer op pas gaan voor de race in Portugal. Ik plof op de bank en pak mijn telefoon erbij en ik open mijn Instagram. Ik volg sinds dat Max mij ten huwelijk heeft gevraagd een paar account waar ze bruidsjurken posten. Ik heb al een idee wat ik wil, maar ik zal het toch wel aan moeten zien. Max ploft ook naast mij op de bank en ik scherm mijn beeld af. 'Wat te verbergen?' Vraagt hij met een frons. 'Zeker weten.' Zeg ik. 'Tot de trouwdag.' De lichte schrik in zijn ogen maken plaats voor een grote glimlach. 'Heb je al een idee?' Vraagt hij en hij slaat een arm om mij heen. 'Al wel een beetje.' Zeg ik en ik kruip tegen hem aan. 'Jij?' Stel ik zijn vraag terug. 'Niet echt.' Zegt hij. 'In tegenstelling tot de huwelijksreis.' Ik schiet overeind en kijk hem aan. 'Vertel!' Hij schud zijn hoofd. 'Nee dat blijft een verassing.' Zegt hij. Ik kijk hem fronsend aan en zijn glimlach wordt alleen maar groter. 'Ik ga het echt niet zeggen.' Zegt hij. Ik blijf nadenken over wat een mogelijke plek zal zijn. Ik kan niet zo goed tegen verassingen, maar toch vind ik dit wel spannend. 'Maar de bruiloft, daar heb je nog geen idee over?' Vraagt ik. Hij schud zijn hoofd. 'Ik weet dat jij dat wel hebt. Ik wil dat het jou grote dag wordt.' Zegt hij. Ik schud mijn hoofd. 'Nee het wordt onze dag en ik wil ook dat jij het er mee eens bent.' Zeg ik. 'Oke dan doen we jou ideeën en kijk ik mee.' Ik knik dat vind ik goed. Ik wil wel een trouwerij waarvan hij ermee instemt en dat het niet alleen mijn ideeën zijn. Zijn inspraak vindt ik ook belangrijk.
Het is prachtig weer en we besluiten samen naar het strand te gaan en te gaan zwemmen. Het strand ligt best wel vol en wij zoeken ook een plekje uit. Heerlijk liggen we in de warme zon en uiteindelijk lopen we naar de zee. Het warme zoute water tikt zachtjes tegen mijn tenen aan. Dan ineens pakt Max mij op en rent met mij over zijn schouder gegooid het water in. Ik begin met lachen en kom niet meer bij. Eenmaal als hij mij los laat ga ik kopje onder en als ik boven kom spring ik boven op hem en duw hem onder. Proestend en lachend komt hij boven en trekt zich naar mij toe. Ik sla mijn armen om zijn schouders en moet even bijkomen van het lachen. Dit is wat ik wil samen in Monaco leuke dingen doen en samen oud worden.
We hebben even een week rust gehad en nu is het tijd om in te pakken voor de race in Portugal. Ik pak mijn laatste spullen in en neem mijn koffer mee naar beneden en laadt hem in de auto. Max was al klaar en doet achter mij de deur op slot. In de auto zetten we onze favoriete muziek aan en zingen we beide vrolijk mee. Onze muzieksmaak loopt uit van pop tot 80's tot rock. De reis gaat door de vrolijke autorit snel en we zijn al snel bij het vliegveld. We laden onze koffers uit en lopen richting de jet die voor ons klaar staat. Personeel van het vliegveld zorgt ervoor dat Max zijn auto wordt weggezet en veilig staat tot wij weer terugkomen. We halen nog een beker koffie in de vertrekhal en kunnen daarna doorlopen naar de vlucht. Dat is nu het voordeel van een eigen jet. We hoeven niet ruim van te voren aanwezig te zijn op het vliegveld. Ik kan mij die vluchten vroeger nog wel herinneren samen met mijn ouders naar Turkije.
Ik maak onze hotelkamer klaar voor het weekend en pak onze koffers uit. Max is naar een interview al naar het circuit. Ik leg de laatste kleren in de kast en besluit dan dat ik een drankje ga doen bij de bar aan het zwembad. Ik trek war gezellige kleding aan en pak mijn spullen. Het is een mooi ruim hotel. Wat chiquer dan ik eerder altijd gewend was. Mijn leven is in dat opzichte wel veranderd. Normaal waren het de middenklasse hotels waar ik samen met mijn ouders verbleef. Sinds ik met Max ben is dit wel veranderd. We verblijven in luxe hotels. Beide hechten wij hier niet veel waarde aan. Vaak zoeken de manager van Redbull onze hotels uit. Ik kies een plekje uit aan de bar en bestel een mojito. Ik geniet van de warme zon en de koude mojito in mijn hand. Niet veel later voel ik een hand op mijn schouder en komt Max naast mij zitten. We drinken samen nog een drankje voor we naar het buffet gaan.
We willen vroeg naar bed morgen beginnen de vrije trainingen weer. Ik krijg krampen in mijn buik. Ze zijn Pijnlijk, maar dit is wel vergelijkbaar aan de perioden dat ik ongesteld ben. Ik doe mijn ogen toe, kruip wat dichter tegen Max aan en probeer wat te gaan slapen.
JE LEEST
nummer 33
FanfictionHet verhaal over het leven van Lora met de beroemde Formule 1 coureur Max Verstappen. Lora is een groot fan van de Formule 1. Ze gaat dan ook naar de Formule wedstrijd in Spa. Hier krijgt ze een grote verassing als ze het circuit wil verlaten. Ze kr...