Kapitel 3: En ny vän

109 6 1
                                    

Ariana's POV
Det känns som om allt ont är över nu när jag hittat min mate. Det gick så fort men jag känner mig helt plötsligt så trygg med honom. Men jag vet att det inte är över speciellt när flockens fiende alpha går lös och han är starkare än någonsin.

Okänds POV
Jag springer genom skogen utan att stanna. Varför just jag? Vad har jag gjort för fel? Mina kläder är sönderrivna efter att jag sprungit och jag känner en tår rinna nerför min kind. Hur kunde min familj gå med på att avvisa mig. Dom hatar mig. Min mate är död och min familj hatar mig kan det bli värre. Jag är trött men jag vägrar att stanna så jag fortsätter att springa bort från min familj min gamla flock och allt. Det är grenar över allt i skogen och grenarna gör sönder mina kläder.

Ariana's POV
Det är sent på kvällen och det är mörkt i skogen. Jag ser något springande i skogen. Rättare sagt någon. Hon kommer närmare och jag ser HENNE bättre nu. Hon har brunt hår lite lockigt och hon är smal hennes kläder är söndriga och smutsiga. Hon gråter och ser förvirrat och skrämt på mig. Jag går mot henne och hon backar långsamt.
-Vem är du? Frågade jag snabbt.
-J-jag heter Conelia, sa Conelia förvirrat.
-Vad gör du här?
-Förlåt jag visste inte att detta är din flocks revir, sa hon snabbt och började backa igen.
-Nej nej nej stopp det gör inget men vad har hänt?
-Jag har b-blivit a-avvisad, sa hon tyst och började gråta igen.

Jag går mot henne och lägger min hand på hennes arm och säger: Det är ingen fara följ med mig så ska jag hjälpa dig.

-Tack har ni någon plats som jag kan sova på? frågade Conelia.
-Självklart du får sova i min familjs hus.
-Tack, sa hon tacksamt och log mot mig.

En dag senare.................
Conelia's POV
Jag tvingar upp ögonlocken och sträcker på mig. Ariana ska ta med mig på flockmöte idag och fråga om jag kan gå med i flocken. Jag är glad över att ha hittat en ny flock men jag saknar min mate men jag vet att han är död. Jag har fått kläder av Ariana.
3 timmar senare.............
Lukas' POV
Äntligen har jag hittat min mate. I'm so happy liksom. Det är skönt att det är Ariana eftersom jag har känt henne så länge. Jag går mot flockens mötes hus och går mot Ariana. Jag kysser henne och hon kysser tillbaka det går snabbt över till hångel. Men sedan börjar det komma fler från flocken och vi slutar genast så att mötet snart kan börja.
-------------------------------
Hej finisar! Kommer ett nytt kapitel snart.
Kram W❤️

My secretWhere stories live. Discover now