Kapitel 1: Spring Ariana spring!

145 7 0
                                    

Arianas' POV
Jag springer genom skogen men han är nära nu jag hoppar över bäcken och skiftar i luften jag springer så fort jag kan men snart kommer han ikapp mig. Jag snubblar över roten men reser mig snabbt upp på tassarna igen. Jag ylar så högt jag kan och hoppas att någon ska hitta mig. Jag fortsätter att springa men jag snubblar över ett stup och faller flera meter ner det sista jag såg var mannens hånfulla ansikte sedan hörde jag ett duns och jag kände en massa ben knäckas sedan blev allt svart.

Lukas' POV
Jag och Aouora springer det sista vi såg av Ariana var i skogen men det var en man som jaga henne men sedan försvann de. Vi skiftar och jag får upp ett spår framför mig så jag följer det sedan kommer vi fram till ett stup det måste vara typ 10 meter ner jag går fram mot stupet och kollar ner och då får jag en förskräcklig syn. Ariana ligger där nere det är stora blod pölar bredvid henne. Jag ropar på Aouora hon trippar fram till mig och kollar ner och bara gapar hon är också i vargform nu.

-SPRING OCH HÄMTA HJÄLP NU FORT!

Hon rusar iväg jag tar mig ner till Ariana och skakar henne och hon öppnar ögonen och säger: M-mannen som j-jagade mig han är e-en vampyr det var h-han som p-puttade ner mig han är ute efter mig och h-han kommer inte a-att ge upp. Det var det sista jag hörde av henne innan hon slöt ögonen. Jag tog upp henne i min famn och sprang så fort jag kunde.

20 minuter senare.........................
Flockens helare Anna jobbade så hårt hon kunde men ibland kan man få konsekvenser när man helar någon som är så skadad att man nästan är död.

-Det kan hända att det inte funkar för det här är lite mycket för mig men jag ska inte ge upp, sa Anna tyst.

-Okej!

-Jag måste tyvärr säga åt dig att gå ut för jag behöver koncentration, berättade Anna allvarligt.

Jag bara nickade och gick ut. Hon hade inte ens hittat sin mate än för hon skulle ju fylla 16 år snart och då kan hon hitta sin mate. Själv har jag inte hittat min mate heller.

️~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Förlåt för ett kort kapitel men hoppas att ni gillar kapitlet. Det kommer ett nytt kapitel snart.

Kram W❤️

My secretDove le storie prendono vita. Scoprilo ora