När Jessica lämnade skolan den dagen kände hon sig ofattbart lycklig. När hon kom hem var det första hon gjorde att ta fram en liten anteckningsbok med små rosa blommor på och skrev noga ner namnen på dem som hon "gjort sig av med" med en guldfärgad glitterpenna. Därefter gick hon till köket och gjorde i ordning en macka och lite mjölk. Medan hon satt och åt tänkte hon på vad hon skulle göra imorgon, det skulle bli en stor dag. Jessica hade planerat hur hon skulle göra i flera veckor. Att mörda några lärare, rektorn och ett antal elever var bara den första delen av hennes plan. Hon planerade att använda liken för att skrämma de elever som fortfarande levde så att de skulle hjälpa henne med att fullfölja sin invecklade plan. Sedan skulle hon begå några fler mord för att skrämma lite fler, hon hade redan bestämt sig för några artister som skulle bli hennes nästa offer.
När hon gick och lade sig den kvällen kände hon sig väldigt nöjd. Hon tyckte att hon hade tänkt på allt. Hon hade till och med sett till att skolans städare inte skulle städa bort liken. Igår hade hon nämligen surfat runt på de mer ljusskygga delarna av internet, och där kunde man för bara några hundralappar hyra en person som på ett diskret sätt gjorde sig av med vilken person som helst som man ville skulle lämna världen. Jessica somnade väldigt nöjd med sig själv.