البارت10

11.6K 467 70
                                    

#جاهله . #البارت10 .

_وتمشيه ليه يا دكتوره يا محترمه هو ده معني الصداقه وخلينا صحاب .

"ح..حسام انا معملتش حاجه .

_متجبيش سيرتي علي لسانك صحيح الجهل في القلب مش في العقل .

" حسام انا مقصدش حاجه .

_ متقصديش حاجه وسمعتي اللي علي لسان كل الطلبه وسمعة خطيبتي ده ايه بقا يا دكتوره (بقلم زوزه ) يا محترمه .

" عادي يا حسام ما انت موافق بيها فلازم تتقبل ده .

_ انا متقبل ده ومحدش ليه دعوه ويهينش خطيبتي وزوجتي مستقبلا وحتي من غير ما تكون خطيبتي فهي بنت خالي .

" عادي يعني حسام هي مكنتش موجوده .

_ لا طبعا ده انتي تحترميها في غيابها قبل وجودها .

" اوووف بقا انت بقيت خنيق اووي

_ بعصبية ميااار اسمعك تجيبي سيرة قمر تاني علي لسانك وانا اوعدك اني اعرفك مين حسام الدين علي حق مفهوم والا لا .

" حاضر .

_ بغضب مفهوم .

" بتوتر م..م..مفهوم .

بعد شهرين .

بقلم زوزه .

_ ها ياقمر وافقي اني اعزمك علي الغدا انهارده .

- مش عارفه يا استاذ حسام .

_علي فكره احنا قولنا بلاش استاذ حسام عشان خطري انا ياستي ابن خالك وبس .

- بخجل ماشي يا حسام .

_ ها موافقه نتغدا سوا انا اخدت موافقه لسه موافقتك انتي بس .

: وهو يدخل بس انا مش هسيبها تخرج معاك لوحدها .

_ برفعه حاجب وحضرتك مين بقا .

- انا ولي أمرها ملكش دعوه انت ثم نظر إلي قمر وقال بضحك وافقي خلينا نروح ناكل اكله حلوه علي حسابه .

- نظرت له وهي تكتم ضحكتها فهي تعلم أنه لا يحب حسام ولا حسام يحبه ثم قالت بهدوء عندي شرط .

_ بسرعه موافق عليه .

- هتتعامل انت وعدي عادي مع بعض انت ابن خالي اه لكن هو بعتبره اخويا وولي امري بعد عمو خالد .

: وهو يضع يده في وسطه قال وانا ايه اللي يجبرني بقا ياختي اني اتعامل مع كائن الاستفزاز ده .

_ شوفتي اهو هو اللي بدا يغلط مش انا .

- عددي انا عايزه اخرج لو متعملتوش حلو مش هخرج مع حد فيكم وأخرج لوحدي .

: نعم ياختي تخرجي لوحدك فين هي سايبه ولا ايه يلا قدامي يا آخرة صبري (بقلم زوزه) .

رواية جاهلة ( الجزء الاول والثاني ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن