#جاهله_الجزء_الثاني
#البارت_الثالث.
#بقلم_زوزه (Thę Quëëŋ).
اللهم صلي وسلم وبارك علي سيدنا محمد ❤️_انا قررت اني افضل مع ميار يا ماما انا مش هسيبها يا ماما ...
*نظرت له بصدمه وقالت يعني ايه يا حسام يا ابني في ايه وايه الكلام ده ومن امتا .
_ نظر لها نظرة مطوله وقال ميار بتحاول تعمل حاجه تسعدني بتحاول تغير من نفسها عشاني بتحاول ترضيني بكل الطرق اي حاجه ببقي عايزها بتعملها طريقه لبسها بتحاول تغيرها وحده وحده دي انسانه باقيه عليا يا امي دي اختارتني مع اني بعاملها وحش بس هي ديما باقيه عليا انا يا امي مش زي قمر اللي مشيت وسابتني مع انها غلطانه بس هربت خافت من المواجهه قمر حتي بعد ما اتعلمت لسه جاهله يا امي لسه جاهله حتي في قراراتها جاهله مبتعرفش تواجهه لازم تهرب وبس قمر عمرها حبتني يا امي اللي بيحب حد بيحارب عشان يوصله مره واتنين وتلاته وده اللي شوفته في ميار مع ان تربيتها غير تربيتي بس بتحاول تتغير عشاني وانا عايز زوجة زيها يا امي كل اللي يهمها انا وراحتي بتدور عليها وتعملها انا مش هسيب ميار يا امي الله اعلم قمر هتظهر والا لا انا عندي 30 سنه يا امي يعني معتش صغير الله اعلم قمر هتظهر امتا وهتظهر عائشه والا م... مقدرش يكمل الكلمه خس بوجع في قلبه وقال انا اخدت قراري يا امي وياريت متعارضنيش بعد اذنك ميار هي أنسب واحده ليا .
*ظلت تنظر له بصدمه ثم قالت طيب افرض قمر كانت بتاخد فترة راحه وهترجع تاني ليك وقتها هتعمل ايه هتختار قمر والا ميار يا حسام .
_ ظل ينظر لها بصدمه فعقله اختار له ميار بينما قلبه يعشق قمر ظل يفكر مدة ليست قليله ثم قال وهو يتنهد وقتها هختار الأنسب مع ان قمر باين عليها مش هترجع يا امي قمر لو بتحبني كانت رجعت عشاني اكيد كنت هوحشه اكيد هتبقي عايزه تطمن عليكي أو عليا بس اللي اخدت بالي منه يا ماما ان قمر عمرها ما قالتلي بحبك حتي ممكن اكون انا كنت بفسر تصرفاتها غلط ثم هز كتفيه كأنه لا يعلم شئ وذهب باتجاه غرفته لا يعلم هل القرار الذي اتخذه صحيح ام لا ظل يفكر ويفكر وتذكر مقابلته مع ميار .
فلاش باااااك .
كان يجلس بسيارته ينتظر ميار أمام منزلها لكي ينهي تلك الخطوبه فهو لا يطيقها وجدها تخرج بفستان طويل مقفول وترفع شعرها بطريقه رائعه وتضع اللمسات الهادئه من المكياج نظر له مدة وسحر بتغير مظهرها بالكامل فكيف هذا هذه ليست ميار التي ترتدي ما يظهر من جسدها أكثر ما يخفي هذه ليست التي تضع المكياج بهذه الطريقه ظل ينظر لها مدة .
" نظرت هي له بخجل وقالت برقة لو سمحت يا حسام ياريت متبصش ليا كده ثم نظرت له بصدمه وقالت ايه شكلي في حاجه مش مظبوطه في ايه يا حسام .
_ تنهد حسام وقال بجد طالعه جميله اوووي انهارده الفستان شكله جميل كلك علي بعضك جميله .
أنت تقرأ
رواية جاهلة ( الجزء الاول والثاني )
Mystery / Thrillerهي فتاه لم تتعلم لم تعرف القراءة أو الكتابه توفي والديها وظلت هي بمفردها في تلك الحياه القاسيه بدون أحد كل من يراها يحبها ولكن هي تحبه هو وهو يحبها ولكنه دائما يجرحها وثقت في صديق لها ولكنه احبها فهربت وتركت الاثنين فماذا تفعل في هذه الحياه بمفردها...