#جاهله . #البارت13 .
-ها اصلا يعني أنا انا .
_في ايه يا قمر .
-وهي تأخذ نفسها قالت اصلا انا مش عايزه اتعلم هي شمس علمتني اقرا واكتب لكن أنا مش عايزه اتعلم .
_ليه ياقمر انا هعلمك وهخليكي تكوني حاجه كبيره ليه مش عايزه تتعلمي .
- انا انسانه جاهله وده رايك وراي الكل انا مش عايزه اتعلم ولو حضرتك كنت عايزني عشان اكون متعلمه ووجهه لحضرتك قدام الناس فاعذرني فأنا فخوره اني جاهله ومش بالعلم الانسانه بعقله وتصرفاته لما بيتحط في مواقف انا مش عايزه اتعلم يا حسام لو سمحت افهمني انا مش عايزه اتعلم مش عايزه كده انا مرتاحه كده وعلي فكره فيه ناس كتيره مش متعلمه لكن عقولهم كبيره اوووي والإنسان بيحب يسمع منهم لانه بيتعلم من تصرفاتهم الصح وحكمهم في الأمور بقلم زوزه اسم الروايه جاهله علي فكره مسروقه مني اللي بيقرأ وعايز يكمل الروايه يكتب في السيرش بتاع البحث روايه جاهله بقلم زوزه هتظهر ليكم صاحبه الروايه الحقيقه واسم الجروب بتاعي روايات زوزه وياسمينا ار جوك حسام افهمني انا مش عايزه اتعلم دي كانت رغبه ماما وانا متفاهمه الموضوع وشكرا انك فكرت فيا بس بجد لو مش حابب انك تكمل معايا عادي بس انا هفضل جاهله زي ما انا .
_ياقمر انا مش عشاني انا رضيت بيكي صدقيني زي ما انتي انا عايزك تتعلمي عشانك مش عشاني عشان تبقي حاجه كبيره عشان تقدري تقفي في الحياه علي رجلين قويه منتيش خايفه من اللي جاي انا مش ضامن عمري ولا خالك ضامن عمري هتعملي ايه من غيرنا افهميني لازم تتعلمي عشانك انتي بقلم زوزه جروب روايات زوزه وياسمينا مش عشان حد .
-انا فاهمه حسام بس ارجوك افهمني انا بقيت بعرف أقرأ واكتب وانا كده كويسه .
_انا مش عايز اغصبك علي حاجه اللي انتي شايفاه يا قمر بس انا هعلمك ازاي تقراي وتكتبي ولغات يعني حتي لو مفيش شهاده زي ما انتي عايزه بس لازم تتعلمي وتفهمي تتكلمي ازاي وارجوكي مترفضيش انا بعمل كده عشانك انتي مش عشان بقلم زوزه جروب روايات زوزه وياسمينا حد ارجوكي متعترضيش وانا هكون ديما جمبك .
- حاضر يا حسام بس مش هدخل المدرسه اللي بتقول عليها .
_زي ما انتي عايزه .
-شكرا يا حسام .
_ العفو علي ايه المهم انا هروح دلوقتي اخد عدي واشوف كده بيت قريب منهم واشوف الدنيا وانتي متزعليش نفسك وشمس مهما كانت بنت خالتك واكيد مش هتزعل منك لانها عارفه انك ملكيش ذنب .
- حاضر .
_ عايزه حاجه من برا .
- لا شكرا عايزه سلامتك .
أنت تقرأ
رواية جاهلة ( الجزء الاول والثاني )
Mystery / Thrillerهي فتاه لم تتعلم لم تعرف القراءة أو الكتابه توفي والديها وظلت هي بمفردها في تلك الحياه القاسيه بدون أحد كل من يراها يحبها ولكن هي تحبه هو وهو يحبها ولكنه دائما يجرحها وثقت في صديق لها ولكنه احبها فهربت وتركت الاثنين فماذا تفعل في هذه الحياه بمفردها...