Love♡︎

127 9 0
                                    


Yangyang bergegas ke hospital apabila mendapat panggilan kecemasan dari en min mengenai Keadaan yang menimpa Lin . Kereta nya dipandu laju melintas setiap kereta di lebuh raya .

Dia tidak akan memaafkan Crystal atas perbuatannya . Kalau dia tahu orang yang ingin dijumpa Lin tadi mesti tidak akan membenarkannya . Namun nasib tak menyebelahinya .

.
.
.

Sesampai di hospital yangyang berlari mencari wad yang diduduki Lin . Lif berhenti di tingkap 4 dan dia terus keluar . Kelihatan keluarga mertuannya dan juga keluarganya berada di hadapan salah satu bilik .

" Mama! Lin macam mana mama ? ! "

Yangyang berlari kearah mama nya . Mereka disana memandang yangyang . Muka yangyang sangat jelas kelihatan yang dia teramat risau akan kedua orang disayangnya .

" Sabar yangyang belum ada keputusan lagi "

balas mama nya memberi ketenangan pada yangyang . Yangyang meraup rambutnya ke belakang .

Tiba tiba kedengaran suara tangisan bayi dari dalam . Mereka semua tersenyum gembira lagi ii yangyang . Bagai nak luluh hati yangyang mendengar suara tangisan anaknya namun dia masih cemas memikirkan keadaan Lin .

Doc keluar dari wad dan mereka menerpa kearahnya

" Macam mana doc ? "

Tanya Yangyang cuba mengintai kedalam . Doc itu memberi senyuman mekar dari bibirnya

" anak awak selamat dilahirkan "

kata doc itu . Yangyang mengeleng perlahan . Apa yang dia hendak tahu bukanlah keadaan anknya tetapi keadaan isterinya .

" Isteri saya ? "

Doc diam beberapa minit . Air muka doc itu susah untuk tafsir apa ii kemungkinan .

" Alhamdullilah selamat ke duanya "

yangyang jatuh terduduk . Air matanya jatuh takkala isterinya selamat melahirkan . Doc membenarkan mereka semua masuk kedalam .

Bayi diserahkan pada yangyang . Dikucup dahi anaknya . Lin yang ketiduran turut sama dicium .

" Ha yangyang apa nama anak kamu?"

Soal papa liu . Bayi bertukar tangan pada ibu mertua yangyang .

" tunggu Lin sedar dulu la . Sebab kitorang masih dalam proses memilih . "

Mereka mengangguk mengerti .

--

[ √ ] You And MeWhere stories live. Discover now