Chapter 03

40 4 1
                                    

Sambil berbaring menatap langit,aku mengangkat tangan kananku sambil berfikir 'aku boleh' dan mengelamun.

Lamunanku tiba-tiba terhenti dan aku segera bangun..Aku menggelengkan kepala dengan agak kasar sebelum menampar pipiku beberapa kali.

"Baiklah!Aku akan bertahan hidup di dunia ini.Pertama sekali,aku kena melihat jika ada kota manusia berdekatan."-Ucapku memilih pokok yang paling tinggi dengan jari telunjukku.

'Disitu'-monologku saat jariku terhenti pada pokok hitam yang sangat besar dan tinggi.Tingginya sekitar 50 meter,berbanding dengan pokok yang lain yang hanya setinggi 40meter.

Aku berjalan pantas ke arah pokok tersebut.

"Besar!!"-aku terjerit saat berdiri dihadapan pokok gagah tersebut.

'Kalau isi pokok ni kosong,gajah pun boleh muat'-monologku saat mengelilingi pokok tersebut.

Oleh kerana pokok tersebut agak kasar,keyakinanku untuk menaiki pokok tersebut meningat dari nol kepada 50%.

Dengan keyakinan tersebut,aku pun mula menaiki pokok tersebut..pada awalnya agak kesulitan,namun pada akhirnya..




"Pokok jahat!!"-jeritku lalu menendang pokok tersebut.Yah,yang kesakitan malah kakiku.

"Kau memang kejam pokok"-ucapku sinis lalu duduk bersandar ke pokok tersebut.

'Kau yang lemah dan malas,salahkan pokok pula..tak patut lah kau ni osman'-monologku sambik menutup mata.

'Betul tu,kau yang salah.'-monologku lagi.

'Sindir diri sendiri ke?hahaha,,padahal,aku pun osman'-monologku lagi.

Pada akhirnya aku bermonolog sendiri dan perlahan-lahan memikirkan kekurangan dan kehidupanku yang lalu.

'Kekurangan kawan?okay je.Tu lah aku kata selalu dalam minda,tapi hati tak dapat tipu bro.Kau nak menangis kan'-monologku

'Kekurangan kasih sayang keluarga?Mungkin.Bukan apa,,sebab bagi aku sekarang,tak bercakap dengan mereka selama sebulan pun macam okay je'-monologku dengan perasaan sedih.

"Tch.Kau perlu kasih sayang..tu pun taknak mengaku.Hari-hari buat kerja sendiri,apa kau ingat tu normal dan okay je ke hah?!"-aku kemudian berbicara dengan agak keras sambil memerli diri sendiri dengan perasaan yang kesakitan.

"Dahlah.Tak payah fikir semua tu,sekarang kita kena bertahan hidup"-ucapku lalu tersengih betapa cepatnya aku memaafkan dan memendam perasaan.

'Namun begitu,lubuk hati takkan menipu,aku tetap memiliki perasaan sedih.'-monologku kemudian dan beban perasaanku seakan meningkat pantas.

"Ahhhhhhrghhhghh"-aku menjerit melepaskan beban perasaan yang terkumpul dan menyebabkan sedikit air mataku memercik keluar.

Suaraku bergema semakin jauh dan pelan lalu menghilang.

'Andai saja aku mempunyai teman sejati dan seseorang yang tepat,aku pasti akan berubah dan bahagia'-monologku lalu menggelengkan kepala pelan sebelum tersenyum lemah.

Aku kemudian berjalan ke arah sungai yang kebetulan kunampak.Ditengah hutan seperti ini,berjalan berdekatan sungai adalah pilihan yang lebih baik.

'Kalau mengikut salah satu buku yang aku baca,aku mungkin dapat menemukan kota manusia.Ini kerana,manusia memerlukan sumber air'-monologku dan merasa hebat.mua ha ha ha.

Terlintas dimindaku kemudian,bahawa aku muncul didunia tanpa manusia..menakutkan sekali.

Saat berjalan itu,aku berasa gementar seakan dimatai oleh pemangsa yang sangat menakutkan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 31, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

A Lightning And A Light Kill Me So I Reincarnated To Another World As Chosen OneWhere stories live. Discover now