Adri

41.8K 146 6
                                    

"Assalamualaikum encik Fazli, nama saya Adri, saya baru kerja kat sini hari ni.."

"Waalaikumsalam Adri..oh kamu jurutera yg baru tu ya.."

"betul tu bos.." jawab Adri..

"kenapa kamu bawak beg baju ke ofis pulak Adri?"

"tulah encik Fazli, saya baru sampai kat KL ni pagi tadi dari Melaka dan terus datang ofis, tak sempat nak check in ke hotel lagi.. Lepas balik kerja ni saya ingat nak check in sementara waktu nak cari bilik sewa.."

"oh ya ke.. Kau tak payahlah susah susah nak duduk hotel.. Kau duduk je sementara waktu kat rumah saya.. Rumah saya pun ada bilik kosong. Nanti kau dah dapat bilik kau pindah lah."

"Eh bos.. Tak susahkan bos ke nanti?"

"alah no hal Adri..small matter je tu.." jawab Fazli.."tapi esok pagi saya kena gi outstation seminggu tau, saya nak tengok progress plantar minyak syarikat kita kat terengganu tu. Kamu okay ke kalau tinggal kat rumah tu sorang sorang nanti.."

"saya okay je bos.. Terima kasihlah sebab sudi tumpangkan saya.."

"sama-sama Adri.. Maaf tanyalah Adri, kamu dah kawin ke belum?"

"belum bos.. Belum ada calon lagi hihihi.."

"ah cantik lah tu.."

"err.. Apa yg cantiknya bos"

"adalah.. Nanti malam kamu tahulah.."

*****

Malam itu semasa Farah sedang menonton TV dia terdengar bunyi enjin kereta suaminya Fazli memasuki ruang letak kereta di depan rumahnya..

Farah pun lalu bangkit untuk membuka pintu depan..

"hai ni kereta siapa pulak yg Park belakang kereta laki aku ni?" kata Farah dalam hatinya..

Sebaik sahaja Fazli keluar dari keretanya dia pun memperkenalkan Adri kepada Farah..

"yunk ni engineer baru kat tempat kerja abang nama dia Adri.. Adri kenalkan yg ni isteri saya nama dia Farah."

"oh.. Apa khabar Puan Farah.."

"alhamdulillah, khabar baik.. Panggil je saya Farah.. Tak payah nak panggil Puan Puan bagai ya Adri.." jawab Farah..

"kalau macam tu baiklah Farah.." jawab Adri

"jemput lah masuk Adri.." kata Fazli

"baik bos.."kata Adri sambil membawa sebuah bagasi bersamanya

" Farah, B tumpangkan Adri ni dengan kita buat sementara waktu ni.. Dia orang melaka.. Buat masa ni dia belum ada rumah sewa lagi kat KL ni.. "

" oh apa salahnya B..adri boleh tinggal kat guest room tu buat sementara waktu"

"tak menyusahkan Puan ke nanti..?" kata Adri..

"Eh taklah..Adri buat je rumah ni macam rumah adri sendiri.. Jom ikut I, I tunjukkan bilik tetamu tu.." kata Farah sambil berjalan menuju ke bilik guest..

Adri hanya mengikut Farah dari belakang sementara Fazli menutup dan menguncikan pintu utama rumahnya..

Semasa berjalan adri melihat buah dada Farah dan punggungnya bergoyang hebat dan begitu menggoda sekali ketika itu..

"boleh tahan si Farah ni.. Ni mesti tak pakai apa apa dalam baju tu.. Punting pun tercacak kat baju kelawar dia tu.. Hihihi.. Geram aku tengok.. Kalau aku dapat ni memang aku jilat dari hujung rambut sampai ke hujung kaki dia ni" kata adri dalam hatinya..

"ni biliknya adri.. Kalau nak mandi ada bilik air dalam bilik ni.. Lepas mandi nanti kita makan sama-sama ya.." kata Farah sambil tersenyum kepada Adri.

"baiklah Farah.. Terima kasih banyak - banyak ya. Saya mandi dulu, jap lagi kita makan.."

"OK sama-sama adri.. Cepat sikit ya.." jawab Farah

"hensem gak si Adri ni..." kata Farah dalam hatinya..

Farah terus duduk bersama Fazli di ruang tamu selepas menutup pintu bilik Adri..

"B.. Kenapa B bawak staff B balik sini.."

"alah saja je.. Eh Farah nanti jangan lupa packing kan pakaian B malam ni.. Esok pagi B dah nak gerak ke Terengganu tau.."

"alah I dah pack kan petang tadi.. So si Adri tu ikut B sekalilah ya.. Tu sebab dia tidur sini malam ni.."

"Eh tak lah.. Dia tak ikut sebab dia kena jaga kan projek lain.."

"haih habis tu seminggu lah dia duduk sini dengan I nanti.."

"alah biarlah dia duduk sini.. Kurang-kurangnya boleh dia tengokkan u sekali hihihi.."

"tengok aje ke B.. Hihihi.."

"ikut syg lah nak buat apa dengan Adri tu.. Kan B dah izinkan.."

"oh tu lauk untuk I la ya B.."

"hahaha.. Ya lah kut.."











DIARI SEORANG ISTERI Where stories live. Discover now