The New York Times - 26 juni 2014
ERNSTIG VLIEGTUIGONGELUK BOVEN SPANJE
Van onze verslaggever Natalie McBrown
SEATTLE – De vlucht van American Airlines die donderdagmiddag 25-06-2015 om 16:40 is vertrokken vanuit Seattle-Tacoma International Airport is boven het land van bestemming, Spanje, neergestort. Het vliegtuig zou landen op het vliegveld van Madrid, maar haalde het maar tot een klein dorpje langs de stad Valladolid. Het vliegtuig is neergestort in maïsvelden, er waren op dat moment geen mensen in de maïsvelden aan het werk. De eigenaar van de velden zag vanuit zijn boerderij het wrak in vuur en vlam en belde meteen de reddingsdiensten, deze waren binnen vijf minuten bij het wrak. Er zijn nog geen overlevenden gevonden, wel zijn 67 van de 297 inzittenden gevonden, waaronder de copiloot. In het vliegtuig zaten 184 Amerikanen, 82 Spanjaarden, 16 Canadezen, 8 Australiërs, 4 Mexicanen en 3 Brazilianen. Deze informatie heeft het vliegveld van Seattle vrijgegeven. Op dit moment is een bergingsteam uit Amerika aan het werk om de oorzaak van de ramp te achterhalen, hierover wil ook de politie nog niks vrijgeven. De politie roept ooggetuigen op om zich te melden bij het plaatselijke politiebureau.
The New York Times – 30 juni 2014
GEEN OVERLEVENDEN IN NEERGESTORT VLIEGTUIG SPANJE
Van onze verslaggever Natalie McBrown
SEATTLE – Niemand heeft de vlucht die afgelopen donderdagmiddag vertrok vanuit Seattle-Tacoma International Airport naar Madrid Barajas Airport overleefd. Dit melden de plaatselijke politiekorpsen en het Amerikaanse bergingsteam. Alle passagiers, voornamelijk Amerikanen en Spanjaarden, zijn gevonden over een gebied van 7 kilometer. Ook de stewards, stewardessen en piloten zijn gevonden, maar het aparte is dat de piloten een stuk verder weg lagen, namelijk 9 km verder dan waar de meeste andere lijken gevonden werden. Er wordt rekening gehouden met een gijzeling in de cockpit of aanslag, mogelijk gericht op de grote stad Valladodid in Spanje. Ook wordt er onderzocht of de piloten deze beslissing zelf gemaakt hebben, omdat een ooggetuige heeft beweerd dat hij het vliegtuig ineens een grote bocht zag maken en vervolgens ronddraaiend naar beneden stortte. De precieze oorzaak wordt nog onderzocht en het bergingsteam verwacht dat dat nog wel een tijdje kan gaan duren.
JE LEEST
When life gets in the way
Teen FictionJustine Roberts is een meisje van 17 jaar. Wanneer haar ouders omkomen in een vliegtuigongeluk stort haar leven in. Ze is niet alleen kapot van haar verlies, ze moet ook bij haar dementerende oma wonen en lijdt onder examenstress. Haar beste vriendi...