28 ARALIK 2019
Görev meslek dağılımları yapılıyordu, G.E.B denilen yere yazıcı olarak alındım, her sabah gelip çay doldurup, soba yakıp, rapor hazırlıyordum... Üç gün kadar burada böyle çalıştım bir sabah sobayı yakmaya geldiğimde birde ne göreyim, benim yerimde başkası vardı, bu kişi İzmirli Burhan idi.
Daha eğitimlerim tamamlanmamışken yerime başkasının alınması inanılır gibi değildi. Durumu anlamak için benden önce çalışan G.E.B personeline sordum durumu ...
"Komutanın emri kardeşim, yapacak bir şey yok "dedi.
Sonradan öğrendim ki; komutanın emri falan değil, ben yeni geldiğim için G.E.B personeli kendi devresi İzmirli Burhan'ı astım bahanesi ile komutana önermiş "bu yeni gelen arkadaş sağlam, onu mevziye çıkaralım o atış yapsın, astım olan Burhan'ı G.E.B 'e alalım komutanım "demiş dil dökerek ikna etmiş.
Hali ile yazınsal alandan ayağım kaydırılmış bulundum. Moralim hiç olmadığı kadar bozuktu. G.E.B 'de değilsem nerede olacağımı dahi bilmiyordum.
Güngör Uzman'ın beni yanına emrettiğinin haberini aldım, kendisi G.E.B odasında idi, acele bir şekilde geri dönüp yanına gittim.
Kapıyı çaldım ve;
"Beni emretmişsiniz komutanım "dedim.
"Şiir falan yazıyormuşsun sen, bana da şöyle vatan aşkını içeren bir asker şiir yazar mısın?" dedi.
Khatun;
"Yazarım komutanım "dedim.
Güngör Uzman;
"Tamam sana iki gün süre veriyorum bakacam "dedi.
Khatun'un morali yerine gelir gibi olmuştu, en sevdiği şeydi şiir yazmak.
Khatun 'un yüzünde bir tebessüm belirdi kafasını sallayarak;
"Emredersiniz komutanım "dedi ve koğuşa doğru ilerledi, nöbetçi masasına oturdu ve yazmaya başladı.
İçtimalar ibadet görülüyor gibi
Trampetler çalıyor şakaklarında
"Şafaklarını dert etme "diyor Güngör uzman,
Senin bir, benim yüz asker şafaklarım var.
Disiplinde taviz tanımı yok,
O şu anda Sakarya kışlasında.
Olabilirdi de Sakarya Meydan savaşında...
Evet, o cephanesi bitmişken
Yaralı askerler ile zafer kazanılan
Sakarya Meydan Muharebesi savaşının
Konumunda şeref ile görevde şu anda!