Är det okej? (Kap. 11)

184 9 0
                                    

"Kära dagbok, nu har jag flyttat in hos Oscar eftersom han är min bror och så lämnade min mamma mig ifred"

|2 veckor senare|

~Nicoles perspektiv~
Jag satt på sängen i mitt nya rum. Nu har jag ju flyttat in hos Oscar eftersom han är min bror. Han och jag var hemma själva nu eftersom mamma och pappa var och jobbade.

Jag satt fortfarande på sängkanten och tänkte. Efter en stund så hörs skratt, högljudda röster och några dunsar från nedervåningen.
Jag tar borsten som ligger på golvet nedanför min säng och borstar igenom håret. Sen går jag ner och kollar vilka det är och vad dem gör.
Jag öppnar dörren och kollar på tre galna killar som ligger på golvet och vrider sig av skratt.
- VAD GÖR NI! Ropar jag lite barnsligt till Oscar, Ogge och Felix som då ligger på golvet och skrattar så dem kvävs.

Jag går fram till dem och sätter mig på huk på golvet framför dem tre galningarna. Men var är Omar? Eller juste han är ju i Göteborg.
När dem har slutat att skratta så sätter dom sig i soffan bredvid mig. Jag flinar lömskt och börjar kittla Felix så mycket att att han ramlar ner från soffan.

När han ligger där och skrattar på golvet börjar jag kittla dem andra två som då skrattade åt Felix. 'Vilken tortyr jag utsätter den för" tänker jag och flinar lömskt.

Efter en stund slutar jag och sätter mig i soffan. Dem gör likadant. När vi suttit där en stund flinar Felix mot Oscar och Ogge och dem flinar alla tre mot mig. Plötsligt skriker alla tre:
- HÄMND!!!
- NAAAAAAJ!!! Ropar jag tillbaka och reser mig hastigt upp från soffan och springer iväg upp mot mitt och sovrum.

Jag ska precis stänga igen dörren när Oscar stoppar mig. Han flinar lömskt mot mig och bakom honom kommer Felix och Ogge med ännu större flin på läpparna. Dom går sakta mot mig och puttar ner mig i sängen och så säger Felix
- NU DU!!!
Sen börjar dem alla tre kittla mig på olika ställen. Jag skrattar och skriker "sluta" samtidigt. Jag vrider mig av skratt och pga det har jag ont i magen nu.
Just nu så skrattat killarna åt mig pga dem tyckte det var roligt att hämmas.

|20 min senare|
~Oscars perspektiv~
Alla satt i soffan (förutom Omar då för han var i Göteborg) och spelade FIFA. Vi skrattade och hade roligt.

Nicole satt i Ogges knä medan han spelade mot Felix. Hon ser ganska trött och blek ut. Hon har inte ätit jättemycket sen hon flyttade hit. Nästan inte allas om jag tänker efter. 'Men aja' tänker jag. Plötsligt börjar min mage kurra pga hunger.
- är det bara jag som är hungrig? Frågar ogge.
- haha jag tänkte precis säga det, svara jag och alla började skratta. Men inte Nicole hon så såg trött och dåsig ut.
Hon burrade in sig i Ogges famn och han höll om henne.

- Nicole ser sjuk ut, säger jag och tittar oroligt på henne.
- ähh, gör hon inte, svarar ogge och pussade henne på huvudet.
- ogge Oscar har nog rätt, insköt Felix och slängde en orolig blick på först mig och sen på Nicole.

~Nicoles perspektiv~
Jag är yr igen, jag hör bara massor av mummel runt omkring mig. Jag trycker mig längre upp i Ogges famn och jag stönar till ganska svagt. känner mig iakttagen.

Jag vaknar upp i sängen inne på mitt eget rum med en påse med is i pannan.

Tre händer läggs på min mage och alla stelnar till.
- SHITTAN BITTAN!!! Utropar Oscar. Jag vänder mig om så jag ligger på mage men det skulle jag inte ha gjort. Det gör så ont. så fruktansvärt ont. Ont i magen.

Jag börjar skrika, stöna och gråta samtidigt. Dem vänder tillbaka mig på rygg vilket gör att smärtan försvinner.
- du behöver äta, säger ogge strängt och tittar på mig.
- nej, säger jag bestämt och vänder bort huvudet från honom. Men på andra sidan av sängen står Felix på huk. Sen säger han:
- jo!
- NEEEEJ!!! Skriker jag. Jag hör hur Oscar suckar och sätter sig på sängkanten bredvid mig och säger:
- du kan inte leva såhär...
- jo det kan jag, svarar jag surt
- men du får inte, säger Oscar och tittar på mig.
- för vem? Frågar jag argt den här gången.
- för oss! Säger alla tre i kör. Ingen säger något på en stund sedan bryter jag tystnaden.
- hur kan ni ens tycka om mig? Jag är ful som en j*vla h*ra... Har du också tänkt på en ska Oscar? Har du aldrig tänkt på att våra föräldrar bara bryr sig om dig. Dem vill att du ska må bra. Dem vill vata vad du har gjort och vad som har hänt DIG under dagen och INTE MIG, jag gråter sönder. jag orkar inte mer... Jag får hat ingen bryr sig ett j*vla piss om mig. Jag är ful konstig och en j*vla h*ra. JAG SKA DÖ! JAG SKA TA LIVET AV MIG! skriker jag 'ingen kommer ju ändå att bry sig' tänker jag.
Nu rinner det tårar ner för allas kinder men inte för mina. Jag är arg så j*vla arg. På allt och alla. På var enda idiot som låssas att älska mig men som egentligen inte bryr sig. Inte alls

Kära dagbok - o.mWo Geschichten leben. Entdecke jetzt