CHAPTER 4

2.4K 189 20
                                    

"huarrgghh.. Pukul 7.00 pagi dah?" bebel Do sambil menguap.

"Ireonasaeyo!!!" jerit DO supaya rakan2nya bangun.

"Wae hyung??" tanya Sehun manja sambil menggosok kedua-dua belah matanya.

"Dah pagi lar.." balas Do menuju ke dapur di tingkat 1 untuk masak sarapan.

Sehun yang sudah bangun terus mencapai tualanya untuk mandi.

Sehun berjalan menuju ke bilik air selang 3 bilik dari bilik tidur exo di tingkat 2.

Sehun mandi dengan tenang dan gembira.

Semasa Sehun keluar dari bilik air, dia ternampak Baekhyun masuk ke bilik yang berada di hujung tingkat 2. Sehun terus pergi ke arah bilik itu.

Sehun berjalan perlahan-lahan.

"Baekhyun hyung .. Hyung" panggil Sehun perlahan.

Sehun membuka pintu itu perlahan-lahan.

Kreekk..kreekk...krekk

Semasa Sehun membuka pintu, dia ternampak Baekhyun sedang baring membelakanginya di atas katil bersaiz king itu.

"Baekhyun hyung ...apa hyung buat kat sini?? Gelap2 pulak tu." tanya Sehun pelik.

Tiada sahutan dari Baekhyun.

Sehun berjalan untuk melihat muka Baekhyun.

Baekhyun masih terbaring kaku membelakangi Sehun.

"ARRrggghhh" jerit Sehun sambil menutup mulutnya semasa melihat muka Baekhyun dipenuhi ulat.

BAM!!!!!!

Tiba2 pintu bilik itu tertutup dengan kuat. Sehun berlari kearah pintu untuk membuka pintu itu, tapi malangnya pintu itu tidak boleh dibuka.

"Tolong.. Tolong..!! Jebal dwajusaeyo!!" jerit Sehun minta tolong sambil mengetuk pintu dengan kuat.

Semasa Sehun meminta tolong dia terasa seperti ada seseorang sedang berada dibelakangnya. Dia menoleh kebelakang perlahan-lahan.

"Arrgghh.. Omma! Jebal!!!!" jerit Sehun terduduk apabila ternampak baekhyun memakai baju koyak rabak dipenuhi dengan darah, berambut kusut, tiada mata dan ada ulat keluar dari matanya berpusu-pusu.

"Tolong jangan ganggu saya.. Jebal." rayu Sehun sambil memejam mata.

"Sehuuunnn... fyyuuu..." lembaga itu berbisik sambil meniup di telinga Sehun. Dia membelai pipi sehun

"Jebal!!! Jangan takutkan saya! Hyung! Wae hyung?"

Tiada sahutan. Sehun terus memandang di selilingnya untuk mencari baekhyun tapi tiada.

Dengan pantas dia cuba membuka pintu. Pintu itu terbuka. Dia keluar dari bilik itu dan terus belari mendapatkan rakan2 yang lain.

BAM!!!!

Pintu bilik itu tertutup sendiri. Sebelum pintu itu tertutup, ada lembaga berambut panjang, berpakaian putih yg dipenuhi darah memandang kearah sehun sambil tersenyum sinis.

Di dalam bilik,

"Sehun ya.. Waeyo? Kenapa termengah-mengah nie?" tanya Suho apabila nampak sehun masuk bilik dalam keadaan termengah-mengah.

"Baek...hyun hyung! D...dia...." kata Sehun tergagap-gagap.

"Kenapa ngan Baekhyun? Dia kan tengah tido tu" kata Kai sambil menunjuk kearah Baekhyun yang sedang lena.

"Mwo??" Sehun terkejut. muka dia terus berubah pucat."abis sape yang aku nampak tadi? Tak kan... Ish tak mungkin lar!" kata sehun dalam hati.

"Sehun ya.. Kenapa muka kamu pucat?" tanya Chanyeol.

"Lapar kot. Ok lar saya turun nak tolng do hyung kat bawah." tipu Sehun.

"Jom semua kita makan . Bangunkan Baekhyun tu." ajak Kris.

.......

Mereka makan dengan senyap.

"Seo jun ajushi tak datang lagi ke?" tanya Chen memecahkan kesunyian antara mereka.

"Molla. Semalam kata nak datang. Tak tau lar." jawab Luhan.

"Lepas nie kita nak wat pe?" tanya Xiumin.

"Kita mulakan operasi untuk mengemas!." kata Kai teruja.

"Nanti kita bagi kan kumpulan ok?" sambung Suho.

P/s

sejujurnya sis seram nak wat chapter nie. Boley banyangkan "bendanya" disebelah kita. Aaarrrggghh!!!! Seram kot.

Sis sentiasa wat fanfic nie waktu pagi dan pastikan ada ORANG disekeliling sis. RL

OLD CASTLE.  (exo fanfic)Where stories live. Discover now