chapter 6

2.5K 205 89
                                    

Sehun yang melihat kejadian itu disebalik pintu terkejut dan kaku. Dia yakin yang Baekhyun hyung cuba menyembunyikan sesuatu. "Aku mesti beritahu dekat dorang semua pasal Baekhyun hyung."nekad Sehun. Dia memusingkan badannya. Dia terkejut melihat orang dibelakangnya.

"Hy....hyungg... buat apa kat sini?" Sehun menjarakkan dirinya sedikit dari Baekhyun.

Baekhyun menghampiri Sehun perlahan-lahan. Dia memandang mata Sehun dengan tajam.

Sehun berdiri perlahan-lahan.
Dia memandang Baekhyun dengan perasaan takut.

Baekhyun yang sudah berada depan Sehun terus memegang pipi Sehun. Dia mengusap pipi Sehun perlahan.

Sehun yang terkejut terus menolak bahu Baekhyun kuat.

Baekhyun terudur setapak. Dia tersenyum kecil. Dia merapatkan semula jarak mereka.Dia menjengketkan kakinya kerana Sehun lebih tinggi darinya dan terus merapat kan wajahnya dengan wajah Sehun. Baekhyun memeluk leher Sehun. Bibir Sehun menggeletar. "Nape bibir menggeletar? Sehun, takut dengan hyung ka? Jangan takut hyung tak buat pape pown." Kata Baekhyun lalu tersenyum manis.

Sehun takut dengan kelakuan pelik hyungnya. Dia mengetap bibirnya.
"Hy..hyung nak buat pe?? Saya masih teruna lagi tau." Kata Sehun menutup ketakutannya.

Baekhyun terus membawa mukanya ke telinga Sehun. " hahahaha..Jangan takut. Jom ikut hyung." Bisik Baekhyun pada telinga Sehun sambil ketawa. Baekhyun terus menjarakkan dirinya dari Sehun.

Sehun yang mendengar terus membulatkan matanya.
"H...hyungg nak pergi mmm..ma..na?" Tanya Sehun gagap.

"Tak pa ikut je." Baekhyun memegang lengan Sehun.

"Saya tak nak!!" Sehun merentap lengannya kuat. Dia cuba melarikan diri tapi dapat ditahan Baekhyun.

"Hyung.. tolong lepaskan saya.." rayu Sehun sambil melutut di kaki Baekhyun.

Baekhyun terus memeluk kepala Sehun rapat kedada bidangnya.

Sehun menangis tersedu-sedu. "Syuuuttt... jangan takut hyung tak buat pape pon. Jom ikut hyung." Pujuk Baekhyun sambil mengusap kepala Sehun lembut.

Baekhyun tersenyum sinis lalu dia menghilang tiba-tiba bersama-sama Sehun.

-----------------------------

Chanyeol yang lepas keluar ke tandas terus pergi ke bilik yang dia kemas tadi.

Sampai je dalam bilik tu dia pelik melihat Tao tiada disitu yang ada hanya barang2 yang dia dan Tao bawak tadi.

"Hahahaha nie mesti kes takut tinggal sorang-sorang. Tao2 da besar panjang pon takut lagi." Chanyeol ketawa sambil menekan perutnya. Dia menggeleng_gelengkan kepalanya bila dia terbayang Tao yang ketakutan terus keluar dari bilik itu lintang pukang.

Chanyeol berhenti ketawa dan membawa alatan pembersih itu keluar. Dia meletakkan alatan itu di luar kemudian dia masuk kedalam semula untuk mematikan lampu. Setelah itu dia menutup pintu rapat.

Dia mengambil semula peralatan dan membawanya ke ruang tamu untuk mendapatkan rakan-rakannya.

Tanpa sedar, semasa Chanyeol menutup pintu itu ada Baekhyun yang bermata merah memandang keluar sambil tersenyum.

"Chanyeol, kau sorang je ke? Mana Tao?" Tanya Kris pelik.

"Dia tak da ke?? Tadi saya pergi tandas jap. Pastu sampai je kat stor tu kosong je. Saya pikir dia kat sini." Terang Chanyeol pelik.

"Mana pulak budak nie pergi. Sehun pun tak balik-balik dari tadi. Kata nak pergi cari Tao tadi." Kata Chen.

"Dorang keluar berdua lar tu. Nanti2 balik lar dorang tu." Kata Suho.

"Baekhyun-ahh, dari tadi kau tersenyum-senyum pandang tv tu kenapa? Nak kata ada cerita lawak macam tak logiknya je. Padahal gelap je skrin tv tu aku tengok." Tegur Chanyeol pada Baekhyun.

"Erk? Aku cuma bayangkan cite robocar poli. Bkak tv pon bukan ada siaran." Dalih Baekhyun sambil pura-pura tersenyum malu.

Ahli exo yang lain hanya ketawa mendengar jawapan Baekhyun.

#hye long time no see huhuhuhu..sorry sis updte lambt.

So how chapter nie? Seram or lawak?? Hahahaha sorry tak da idea nak buat.

Pape pon jangan lupa vote n comment.

Tq sebab kepada sesiapa yang vote , comment ,baca terutamanya yg sanggup menunggu kesinambungan cita nie. Tq so much

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 21, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

OLD CASTLE.  (exo fanfic)Where stories live. Discover now