"Suho hyung, cepat lar bahagikan kumpulan. " arah do.
"Hyung dan Kris
Chen dan Sehun
Kai dan Lay
Luhan dan Xiumin
Tao dan Chanyeol
Baekhyun dan Do
Ok semua setuju?" tanya Suho setelah membahagikan kumpulan."Setuju!" Jawab exo serentak.
"Kita nak mula dari mana?" tanya Xiumin.
"Tingkat bawah lar dulu.. Sebb bwah bnyak sangat bilik . So jom kita mula kemas" balas Suho.
Mereka pon pergi membersihkan bilik2 yg diarahkan oleh leader mereka_suho.
Chanyeol dan Tao.
Mereka pergi menuju ke bilik yg paling hujung jauh dari rakan2 yg lain.
Didepan pintu bilik.
"Hyung, hyung bukak lar pintu tu." arah tao sambil memeluk lengan chanyeol dari belakang kerana keadaan disitu agak gelap dan sunyi.
"Ko dah kenapa Tao? Takut semacam je..Kita nak bersihkan bilik nie bukan nak masuk rumah han..." tak sempat chanyeol menghabiskan kata2nya tao terus memukul bahu chanyeol dengan kuat.
"Auww!!Sakit lar mangkuk. Aku tak cakap abis agie! Tah pape tah" chanyeol menggosok bahunya.
Chanyeol membuka pintu bilik itu.
Krrreeekkk"Woish! Gelapnya..." Chanyeol memetik suis lampu.
"Banyak ye habuk. Nie bilik ke kandang tikus??" bebel chanyeol sambil memerhati setiap inci bilik itu.
"Hyung, nie stor lar. Memang lar bersepah. Lagipun ajushi tak kemas kan? Tgok tu banyak barang2" kata tao sambil menunjuk isi stor dengan bulu ayam.
"Yelar2 kamu je yang betul. Dah jom kemas cepat." arah chanyeol mengangkat vakum masuk kedalam stor.
Tao mengikuti chanyeol masuk kedalam stor. Mereka meletakkan peralatan pembersihan di tepi pintu.
"Hyung, hyung tak pelik ke??" Tanya Tao pelik sambil mengangkat barang2 yang rosak untuk dibuang.
"Apa yang pelik sangat huh??" sambil mencekak pinggang memandang Tao.
"Sape yang banyar bil elektrik and bil air??" kate dah lama ditinggalkan istana nie."bebel tao.
"Mesti lar ajushi tu yang bayar. Kalo tak sape lagi? Dah dia yang jaga istana nie."
"Kaya jugak ajushi tu sampai bil istana nie dia boleh banyar. Tapi kenapa lar ajushi tu tak tinggal kat sini je?? Mesti best! Rugi betul ajushi tu. Kenapa lar tak pikir luar kotak kan?" sambung Tao.
"Tao-ahh. Please stop talking. Hyung tak tau pasal istana nie pon. So, terus buat kerja.. kalo asyik membebel sampai lusa tak siap kemas."
"Hehehehe.. mian hyung.. " tao menggosok belakang kepalanya lalu menunduk minta maaf..
Mereka berdua membersihkan dengan bersungguh-sungguh.
7 jam kemudian,
"Tinggal nak vakum je kan? Kamu vakum ya.. Hyung nak gie toilet ok?" Kata Chanyeol pada Tao.
"Nae hyung.." balas Tao sambil angkat tabik.
"Vakum bersih2 tau.." arah Chanyeol."Hati2 nya Tao" Chanyeol menakutkan Tao lalu lari keluar dari stor dan tutup pintu.
"Yaahh hyung!!!!!!" Marah Tao sambil memerhatikan keadaan sekelilingnya yang sunyi itu. Dengan tiba2 bulu roma Tao tegak dengan sendirinya.Tao menggosok tengkuknya agar mengurangkan rasa takutnya lalu Tao memvakum dengan perasaan penat bercampur takut.
10 minit kemudian,
"Akhirnya siap gak kemas stor nie.." kata Tao sambil mematikan suis vakum.
Semasa Tao menunduk mematikan suis vakum, Tao mendengar suara tangisan yang amat menyedihkan meminta tolong.
"Heieieimmmmm,...(tangisan. Sory tak tau nak wat cm ne.) Toloonnnggg..... Heeeeemmmmm"
Tao yang mendengar tangisan itu terus berdiri kaku sebentar."Sape tu? KO nak apa huh?" Tanya Tao ketakutan.
"Tao... tolong saya..." Balas suara itu mendayu-dayu.
"Ma...ma..na ko tau nama aku?" Tanya Tao gagap.
"Tolong....."
"K..k..ko kat mana huh?" Tao mencari suara itu di dalam stor sambil terketar-ketar kakinya.
Tiba2 Tao nampak susuk tubuh seseorang di sudut stor yg dikelilingi kotak2. Tao jalan mendekatinya.
"Nuguya??" Tanya Tao sambil memegang bahu kanan lembaga itu.
Lembaga itu memusing perlahan-lahan kepalanya 180* memandang arah dinding.
Tao terkejut melihat bahawa dari tepi wajah lembaga itu kerana lembaga itu adalah Baekhyun.
"Hyung, w..wa..waeyo?" Tanya Tao pada Baekhyun.
"Kttikk(bunci patah)"
Baekhyun memusingkan kepalanya tanpa memusingkan badannya sekali."Arrrrggghhh........" Tao menjerit sekuat hatinya memandang keadaan Baekhyun begitu. Tambahan lagi, muka Baekhyun dipenuhi simen dan ulat2 memenuhi leher Baekhyun.
Tao menjarakkan dirinya dari Baekhyun.
"Tao-aah.. Tolong baekki hyung.." pinta Baekhyun memandang Tao dengan muka sedih sambil memusingkan badannya seperti orang yang normal semula.
"Kk...ko bukan Baekhyun hyung." Balas Tao.
"Ini hyung Tao-aah.." Baekhyun mendekati Tao yang sedang berdiri ketakutan di tengah2 stor.
"Jangan dekat. Ko bukan Baekhyun hyung." Kata Tao terduduk sambil menutup telinganya dengan kedua-dua tangannya."jangan dekat!!!" Toa menjerit sekuat hatinya sambil terkencing ketakutan.
"Tao-aah.. Tolong saya. Saya perlukan bantuan awak." Kata hantu itu dihadapan mata Tao.
Tao yang ketakutan terus berlari kearah pintu. Tidak sempat Tao ingin keluar, 'buukk' (jatuh) tiba-tiba dia terjatuh meniaram kerana ditarik oleh seseorang hingga menyebabkan hidungnya bertemu lantai.
"Lepaskan aku!! Ko nak apa??!!" arah Tao dengan tegas sambil cuba melepaskan diri dari lembaga itu.
Tetapi gagal.Lembaga itu menarik kaki kanan Tao dan mencampak Tao ke kotak2 yang disusun oleh Tao dan Chanyeol tadi.
Perkara itu menyebabkan Tao terhantuk pada benda yang keras.Tao memandang kearah lembaga itu dengan perasaan sakit dan pelik kerana lembaga itu bukan Baekhyun.
"Maafkan saya." Kata lembaga perempuan yang berambut panjang dan berpakaian baju tido bewarna putih kepada Tao.
"Saya tau awak bukan Baek...baekhyun.." balas Tao sebelum penglihatan dia menjadi gelap.
"Saya baekhyun jangan takut." Terang lembaga itu lalu memeluk kepala Tao.
Tao pengsan di dalam stor itu. Lembaga tadi terus lesap bersama Tao setelah Tao pengsan.
*finally sis comeback..
Sorry sangat2 sebab sis lambat update. sis minta maaf kepada readers ff nie yang sanggup menunggu dan sis ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada readers kerana membaca,mengvote dan mengkomen ff sis.Terus bagi support supaya sis boley terus membuat ff nie.
Dan sekali lagi sis ingin memohon maaf sekiranya ada typoss lebih2 lagi kalo ff nie berbelit-belit membuatkan korang semua pening.jangan lupa vote#kepada rakan-rakanku i da update ok?