Festen 2

281 7 3
                                    

Hon har på sig en röd paljett klänning och ett silver halsband men en vit sten hängandes ovanför hennes bröst. Hon ler mot mig och säger ett snabbt "hej" och "kom in" innan hon går tillbaka till vad som verkar vara hennes kök. Jag tar av mig skorna och hänger min jacka på en krok som sitter på väggen. Hallen är fylld av skor och jag tänker 'hur många är här egentligen'
Jag går sakta in i köket och möts av tre tjejer och en kille i min ålder men det är endast en jag "känner". Denise. Plötsligt skrattar Denise åt något som en av tjejerna sa, man ser hennes vackra rosiga kinder och vita tänder. Jag blir tvungen att snabbt fästa blicken på något annat i rummet för att inte tappa fotfästet. Jag kollar upp i taket där det hänger en enkel kristallkrona, den har ett flertal kristalldroppar i blått och vitt som hänger ner. Denise säger mitt namn, jag kollar bort från taket och ner på henne istället. "Jo det här är Erin" säger hon och lägger en hand på vad jag antar är Erins axel. "Och det här är Filippa och Johanna" säger hon och dom båda tjejerna säger hej. Jag sträcker fram och skakar hand med dom alla, sedan säger Denise med iver i ögonen och en uppspelt röst "kom vi går och dansar!" och jag följer efter henne till vad som verkar va hennes vardagsrum.

Musiken dånar ur stereon och vad som ser ut som ett hav av folk står redan och dansar. Denise försvinner ut på dansgolvet med sitt gäng. Någon stöter till mig bakifrån och ursäktar sig. Jag tränger mig förbi folkmassan och ställer mig intill väggen, bredvid fönstret. Jag hinner inte stå där länge förens Denise skrattande ramlar fram till mig med två öl i handen, hon sträcker fram den ena mot mig och jag tar tveksamt emot den. Jag öppnar burken och tar en klunk, den beska smaken fyller min mun och jag gör en grimas. Jag tar en klunk till och en till och en till och en till, innan jag vet ordet av så är burken tom. Jag kollar på procenthalten på burken '7,3%' ett skratt lämnar mina läppar och en konstig bubblande känsla av lycka uppstår inom mig. Denise står bredvid mig och jag tar tag i hennes handled utan att tänka mig för. Jag känner mig ostoppbar. Jag drar med henne ut på dansgolvet och vi skrattar. Denise börjar dansa tätt intill mig och jag känner hjärtat bulta hårt i bröstet. Att säga att hon var 'fin' skulle vara en underdrift, hon är mer än de. Hon är så fruktansvärt jävla underbart vacker så att de inte går att beskriva!

Efter ett flertal låtar av skratt, förvirring och tätt dansande, frågar hon om jag vill ha något att dricka. Jag svarar "ja" innan jag ens hinner tänka på saken och hon drar med mig ut i köket igen. Hon går fram till köksbänken, öppnar en kökslucka under vasken och tar fram en flaska innehållande en bronsfärgad vätska. Jag hinner snabbt läsa vad det står på flaskan 'ballentine' "det är whiskey" säger hon och jag nickar. Denise tar fram två små glas ur ett skåp och ställer dom på diskbänken. Hon fyller upp dom till kanten och räcker över en till mig, jag tar emot den och hon säger "SKÅL" innan vi synkat sveper den. Jag hostar och gör grimaser "fy faan vad ÄCKLIGT!" Säger jag, Denise skrattar och lutar sig mot mig. Hon är lite kortare än jag och jag kan känna lukten av hennes hår. Det luktar gott. Det luktar Denise.

Vi står så ett tag och allt känns lugnt och tryggt. Efter ett tag lyfter Denise på huvudet och säger "vet du varför jag tog med dig hit?" Jag känner pulsen öka. Gillar hon mig? Är det nu hon ska säga "jag tycker om dig" eller "jag är kär i dig" jag kollar in i hennes bruna ögon och tänker 'nu säger hon det!'
"Emm.. Jo jag...eh..har en kompis som gillar dig.."

Jag bara stirrar på henne. Jag vet inte vad jag ska säga. "o...okej..vem?"
"Min kompis Sebbe där borta" hon pekar mot en kille i blå T-shirt och blont hår som står och pratar med några i ett hörn tvärs över vardagsrummet.
Va fan ska jag göra nu?! Hon vet inte att jag är lesbisk och nu antar jag att jag måste gå fram och prata med någon okänd kille som av någon konstig anledning.... GILLAR MIG!?

Jag säger "jag behöver en till öl" och försvinner snabbt ut i vardagsrummet. Jag går fram till vardagsrumsbordet där det står ett gäng ölburkar fyllda med 7,3% starköl. Jag tar en ölburk och öppnar den. Jag bryr mig inte längre. När jag har druckit up den så går jag ut till köket där Denise inte längre står. Jag tar de tomma shotglaset från diskbänken och fyller upp den med ännu en omgång "ballentine" denna gången bryr jag mig inte om den vidriga brännande känslan som letar sig ner i min strupe.
Jag lutar mig mot diskbänken och känner hur allt börjar snurra. Den glada känslan är borta och ersatt av förvirring. Efter en stund går jag mot vardagsrummet igen, allt rör sig som i slowmotion och jag får stödja mig mot väggen för att kunna hålla balansen. Jag letar mig fram till hörnet där Sebbe fortfarande står. Jag tar tag i hans ena axel, han vänder sig om och kollar på mig "hej" säger han med ett leende på läpparna, jag säger inte hej tillbaka. Jag tar min händer runt han hals och kysser honom. Han drar mig ifrån sig och ser in i mina ögon innan han kysser mig tillbaka. Vi fortsätter att kyssa varandra en stund innan hans tunga letar sig fram till mina läppar. Jag känner inget för honom men det är bara skönt att känna närhet. Jag öppnar munnen och vi börjar hångla. Han trycker upp mig mot väggen och hans händer letar sig försiktigt under mig tröja. Det känns skönt. Jag lotsas som att de är Denise. Helt plötsligt slutar han. 'Vänta! kan han läsa mina tankar?!' Jag ser in i hans ögon, dom är gråa med en mörk ring som omger hans iris. "Kom" säger han och tar tag i min arm. Vi går ut ur vardagsrummet "v-vart äär viii på vääg?" Frågar jag med en lätt sluddrig röst. "Du ska få se" säger han och ler mot mig. Han öppnar en dörr till ett rum med en bokhylla, ett nattduksbord och en stor säng som är placerad mot en av väggarna. Han går fram till sängen och drar ner mig i den. Han lägger sig över mig och börjar kyssa mig på nacken. Det är skönt och obehagligt på samma gång, jag känner hur jag får gåshud längs ryggraden. Hans händer letar sig under min tröja ännu en gång. Hans fingrar stryker längs min rygg och han försöker tillslut att få av mig min tröja. Jag ligger bara där, för berusad och trött för att orka göra motstånd. När han har fått av mig tröjan känner jag hans skrev mot mitt, och jag känner hans...STÅND! 'Hur fan gick det här till!' Tänker jag medan jag försöker ta mig upp från sängen. Han kollar på mig med en förvirrad blick och jag känner hur jag snubblar till när jag försöker ta mig upp ur sängen och jag tar reflexmässigt tag i kanten på nattduksbordet. Jag ser hur porslinslampan som stod på nattduksbordet faller mot parkettgolvet och går i tusen bitar. Jag böjer mig snabbt ner och tar upp min tröja på golvet innan jag vingligt springer ut ur sovrummet. När jag går tillbaka till vardagsrummet tänker jag på vad som just hände medan jag med mycket möda försöker att få på mig min tröja igen. Jag beslutar mig för att hitta Denise och sedan gå hem. Jag orkar inge mer.

Jag frågar ett flertal människor om som har sett Denise, alla rycker på axlarna och skakar på huvudet. Efter ett tag ger jag upp och går ut i hallen. Jag sätter på mig skorna och min jacka, sedan går jag ut ur ytterdörren. När jag går igenom Denise innegård är det nästan kolsvart ute. Det ända som lyser upp trottoaren är gatlyktorna. Jag går med trötta och tunga steg upp för den långa backen, mot busshållplatsen. när jag nästan är framme hör jag någon som gråter. Jag kollar upp mot busshållplatsen...
------------------------------------------------
Förlåt för att jag inte har uppdaterat på typ någon/några månader. Jag har haft fullt upp i skolan och jag ville göra ett lite längre kapitel den här gången (jag vet inte om det blev jätte långt..hehe) och tack så helvetes sjukt mycket för nästan 500 LÄSNINGAR 😱😱😱 jag trodde aldrig att jag skulle kunna få så många läsningar! Fortsätt att rösta och kommentera för fler kapitel! Skicka gärna feedback osv på kik🍓Xoxo❤️❤️❤️
-----
Instagram: emiliasvea och stretchkallender
Twitter: emiliasvea
Snapchat: emiliasvea
Kik: emiliasvea

Same loveDonde viven las historias. Descúbrelo ahora