Vi ser in i varandras ögon. Mina ögon är trötta och blanka. Hennes kinder är rosa, ögonen är rödsprängda och hennes underläpp darrar lätt. Jag kramar om henne. Det är den enda tröst som min alkoholdränkta hjärna kan komma upp med i detta nuläge. Hon lägger haka på min axel och snyftar. Jag blundar, har svårt att förstå vad som händer. Att jag är den som Denise ville finna tröst hos just nu. Mitt i kramen upptäcker jag att jag ler. Jag vet inte varför men en pirrande känsla uppstår i kroppen. Jag kramar henne lite hårdare. jag andas in hennes doft. En blandning av alkohol, parfym och hårsprej. Helt perfekt. Men som vi vet så har allt ett slut och det har även den här beröringen. Vi släpper varandra och jag sätter mig tillrätta på bänken. hon drar fingrarna genom håret för att reda ut det.
--------
Det dröjer någon minut innan jag tar modet till mig och frågar "när var första gången hon fick diagnosen?" Hon ser mig rakt i ögonen och jag ångrar genast de jag sagt.
"Jag var elva år" börjar hon. Hon tar ett djupt andetag för att samla sig innan hon fortsätter. "Jag minns att jag satt i soffan och kollade på tv när pappa kom in i rummet. Han satte sig bredvid mig och det tog ett tag innan han sa att mamma hade fått cancer. Hon hade åkt in till sjukhuset några dagar innan. Jag visste inte varför men i den stunden förstod jag allt."Jag lutar mig fram för att ännu en gång krama om henne. Jag känner doften av hennes hår ännu en gång.
-------
Denise sträcker ner handen i väskan och tar upp en burk öl. Samma 7,3% som jag druckit på festen. Hon öppnar burken med ett *klick* och tar den första klunken innan hon räcker mig den. Vi sitter där och låter tiden passera. Det känns som att tiden lämnat oss. Två unga berusade tjejer på en busshållplats.
---------
Jag tar upp mobilen och trycker på "hemknappen" så att skärmen lyses upp. 3:24. Jag kollar upp mot träden som står sig starka längs vattnet och ser hur solen börjar stiga upp för horisonten. Himlen färgas i en stark blandning av orange och rosa. Det är magiskt. Jag märker hur Denise lägger huvudet mot min axel och andas tungt. Jag känner hur pulsen successivt ökar. Det kunde fan inte vart bättre...
------------
Förlåt för att jag inte har uppdaterat på en fucking evighet😂😂 men ha en bra sommar peeples✌️✌️✌️ vi hörsKik: emiliasvea
Instagram: emiliasvea
Twitter: emiliasvea
Snapchat: emiliasvea
Hare gött❤️