3. Dag plan

102 5 0
                                    

Ik werd wakker met een stuk pizza naast mijn bed en mijn telefoon in mijn hand.
Het leek zo vredig hoe ik wakker werd net een sprookje.
Ik wist gewoon haast dat dit een begin was van een perfecte zomer, eentje om nooit te vergeten.
Ik liep naar mijn bureau waar mijn waterkoker stond en maakte thee.
Daarna liep ik naar beneden om wat te eten te zoeken.
Iedereen sliep nog.
Ik keek op mijn telefoon :
09.30
Vandaar veels te vroeg voor mijn familie om op te staan.
Ik liep weer naar boven met wat wafels.
Ik zat op mijn bed met mijn thee mijn bord en mijn laptop.
Ik zette mijn haar in een knot en mijn krullen schoten aan alle kanten uit.
Ik besloot na mijn ontbijt om even te gaan doushen en mezelf optefrissen.
Ik bekeek mijn lange natte bruine krullen in de spiegel en vond ze maar saai.
Ik vond alles aan mezelf saai.
Ik droeg haast nooit make-up alleen wat mascara terwijl ik ook wel andere dingen wilden proberen.
Ik vond dat ik wel kon expirimenteren deze zomer met Ivy.
Ik trok wat comfortabele kleren aan en joggte naar Ivy ik kwam langs de Starbucks en besloot wat koffie en muffins voor ons te halen.
Ik gooide wat steentjes tegen haar raam net zo lang tot ze hem open deed toen seinde ze me om naar boven te gaan.
Ivy en ik zijn al vrienden sinds jongs af aan en daarom wist ik ook dat het betekende dat ik via de muur waar een trap lag die met klimop bedekt was op moest klimmen om naar haar kamer te gaan.
Eenmaal bij haar raam aangekomen zag ik dat nu ook Ivy wakker was en met haar laptop op haar schoot me knuffelde en gebaarde naast haar te zitten.
"Mya jij spoort echt niet" zei ze lachend toen ze de Starbuckszak in mijn handen zag.
We aten en dronken koffie tot het 12 uur was.
Ik wist dat ze nu met haar moeder mee moest om een high tea voor te bereiden iets wat Ivy haatte.
Ik zag de afschuw op haar gezicht toen ik weer vertrok ik gaf haar een dikke kus op haar wang.
"Ik zie je vanavond hè je blijft wel slapen toch ?" Vroeg ik haar.
Ze knikte en gaf me een lucht kus.
Eenmaal thuis aangekomen waren mijn ouders al weer wakker.
"Goedemorgen zonnestraaltje" zei mijn moeder en gaf me een kus.
"Was je bij Ivy?" Vroeg mijn vader.
"Ja ze komt bij ons slapen vanavond is dat goed ?"
Mijn vader lachte en knikte.
"Maak het niet te laat" waarschuwde hij met een lach en gaf me een knipoog.
Ik liep naar boven en ging maar op tumblr kijken.
Ongeveer rond een uur of vijf kwam mijn moeder naar boven en vroeg of ik naar mijn vaders werkkamer wou komen om met hun te praten.
Ik liep met nieuwsgierigheid achter mijn moeder aan en was stil.
Mijn vader gebaarde mij om plaats te nemen op een stoel.
Ik zat en mijn moeder en vader keken elkaar beide aan en begonnen breed te lachen.
"Mya om te vieren dat je over bent"
Begon mijn moeder.
"Gaan we deze zomer op vakantie naar Venetië !"
"Wat !?" Vroeg ik stom verbaasd.
"Jaa het was een last minute we vertrekken morgen middag" vertelde mijn vader mij.
"NEE, jullie maken een grapje hoop ik".
"Wat is er mis schat wil je niet gaan ?" Vroeg me moeder mij verbaasd.
" Je wilde altijd al naar Venetië" ging mijn vader verder.
"Niet deze vakantie oké! Ik heb al een hele planning met Ivy en Micheal gemaakt! Ik wil niet mee".
"Nou dan heb je maar mooi pech we hebben al geboekt en mooi niet dat we jou alleen laten" zei mijn vader boos.
"Ik kan toch bij I..Ivy blijven?" Vroeg ik stotterend bang voor hun reactie.
"Nee daar komt niks van in je gaat mee, punt uit!"
Ik liep boos weg.
Waarom nou ik wil hier blijven nu zie ik Micheal ook niet mijn hart zakte naar mijn maag al bij het idee.
Even later kwam Ivy en stond voor me kamer deur.
"Wat is er ?" Vroeg ze.
Ik legde haar alles uit over hoe ik naar Venetië moet tegen mij wil in.
Ook zij begon nu boos te raken.
"Neeee onze planning".
"Jaa precies" zei ik.
"Mya ik heb een top idee" zei ze opeens uit het niets.
"We gaan elkaar elke dag schrijven in ons foto dagboek, en.. en we gaan ook elke dag facetimen en dan kun je ook nieuwe mensen ontmoeten en dan kan ik Micheal zover krijgen om Mya-gek te worden" en ze keek me lachend aan.
"Jaa dat is zo slecht idee nog niet".
Nu raakten we beide enthousiast.
Nu het eten klaar was holde we naar beneden en vertelde mijn ouder het plan.
Ze waren erg tevreden en vonden onze enthousiasme leuk.
"Top idee meiden!" Zei mijn vader.
"Morgen mag je snel nog afscheid nemen 3 uur moeten we weg
Dan mogen jullie samen lunchen in het leuke cafétje hier in de buurt" zei mijn moeder.
"Op onze kosten en natuurlijk nog even shoppen voor leuke kleding !" Voegde mijn vader er nog aan toe.
Eigenlijk vond ik het nog steeds stom maar ik deed maar alsof het leuk was om gezeik te voorkomen.

Heels, boys & lots of dramaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu